Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Ingka Centres: Wola Park miał ponad 13 milionów odwiedzających w ciągu ostatniego roku

Wola Park zamyka rok fiskalny z rekordową – ponad 13 milionową liczbą odwiedzających. Warszawskie centrum handlowe odnotowało 17 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku.

Ostatnie dwanaście miesięcy minęło pod znakiem nowych inwestycji i otwarć, poczynając od spektakularnego otwarcia Ogrodów Ulricha, po największe w Polsce Studio planowania i zamówień IKEA. W sumie, renowacji zostało poddane ponad 8 tys. mkw powierzchni, a centrum stale powiększa ofertę komercyjną.

Wola Park może pochwalić się pasmem sukcesów. Poza rekordowym wynikiem pod względem odwiedzalności w minionym roku fiskalnym, od września 2022 do sierpnia 2023, wolskie centrum handlowe osiągnęło dwucyfrowy wzrost obrotów wśród najemców, co wynika bezpośrednio ze wzrostu w odwiedzalności. W ubiegłym roku Wola Park przeprowadził szereg inwestycji, w ramach których zrealizowano serię renowacji i modernizacji, a także uruchomiono udogodnienia zarówno dla klientów, jak i najemców – wszystkie wykonane w duchu zrównoważonego rozwoju.

R E K L A M A

„Jestem niezmiernie dumna z osiągniętego w tym roku wyniku – po raz pierwszy w historii firmy INGKA Centres, centrum w Europie może pochwalić się tak wysoką odwiedzalnością. Zawdzięczamy ten sukces naszej konsekwentnej pracy nad zapewnieniem atrakcyjnego tenant mix, jak również nowej stacji metra, otwartej po kilkuletniej budowie. Widzimy, że liczne inwestycje poczynione przez spółkę Ingka Centres, przynoszą namacalne efekty.” – mówi Dagmara Pozowska, Cluster Operations Manager, Ingka Centres Poland & Slovakia.

Wola Park
Wola Park

„Tegoroczny wynik jest nie tylko zwieńczeniem sukcesów wielu zakończonych projektów, ale także nowym wyzwaniem. Cieszymy się, że klienci doceniają kolejne inwestycje i że wzrasta popularność naszego centrum. Jednocześnie otwiera to przed nami nowe możliwości rozwoju i daje większą swobodę, dzięki której będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów.” – mówi Emilia Szkudlarek, pełniąca obowiązki Dyrektorki Centrum Handlowego Wola Park.

Ogrody Ulricha – kluczowa inwestycja na warszawskiej Woli

Kluczową z inwestycji zrealizowanych w minionym roku, było otwarcie Ogrodów Ulricha w październiku 2022. Pierwszy etap rewitalizacji tego zabytkowego miejsca objął dwie historyczne szklarnie Ulrychów, w których znalazł się Food Hall oraz sala zabaw dla dzieci Fikołki. W nowej odsłonie szklarnie stały się miejscem spotkań lokalnej społeczności, dzięki licznym wydarzeniom i regularnym aktywnościom, takim jak koncerty muzyki na żywo, stand-upy, warsztaty z zakresu zrównoważonego rozwoju czy włączenie w działania Uniwersytetu Trzeciego Wieku.

Ogrody Ulricha od momentu otwarcia zostały docenione za realizację architektoniczną. Otrzymały m.in. nominację do Prime Property Prize 2023 w kategorii Architektura, nominację do konkursu MAPIC w kategorii Best Food Hall & Food Court Project czy nominację do Nagrody Architektonicznej Prezydenta m.st. Warszawy 2023.

W planach są już kolejne otwarcia zrewitalizowanych przestrzeni na terenie Ogrodów Ulricha – już w październiku otworzy się Willa Ogrodników, mieszcząca się w zabytkowej Willi Ulrychów.

Zmiany wśród najemców centrum – nowe i zmodernizowane lokale

W tym roku w Wola Parku otworzyło się po remoncie Studio planowania i zamówień IKEA w zmodernizowanej, inspiracyjnej odsłonie. Studio w nowej odsłonie to 236 m2 odnowionej i powiększonej powierzchni, gdzie klient może obejrzeć jeszcze więcej przykładowych aranżacji kuchennych, mebli z serii METOD, a także systemu szaf PAX.. W odnowionym studiu można także zobaczyć wzorniki blatów, frontów, uchwytów, akcesoriów wyposażenia kuchni i szaf.

W roku fiskalnym 2023 w Wola Parku otwarto wiele nowych lokali, w tym marek modowych takich jak: eobuwie.pl ze strefą MODIVO, Unisono, Carry, a także lokali z sektora beauty: Rituals, Make up beauty atelier, Moncheri nails i z wyposażeniem wnętrz – Tempur i Duka. Została również wzbogacona oferta food courtu o lokale – Love IT i Subway. Powstało także pierwsze w warszawskim centrum handlowym stoisko Żabki. Ponadto lokale C&A, H&M, Triumph, Coral Travel, Makalu, Rossmann przeszły remonty lub zostały relokowane. Łącznie, w tym roku fiskalnym, zmianom uległo 8 tys. mkw powierzchni komercyjnej Wola Parku.

Nadchodzący rok fiskalny zapowiada się równie obiecująco – salony 4F i Sephora przechodzą obecnie renowacje, których zakończenie planowane jest na jesieni.

Kolejne udogodnienia – centrum bada i odpowiada na potrzeby klientów

W Wola Parku potrzeby klientów stawiane są na pierwszym miejscu. Dlatego, na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy w warszawskim centrum handlowym poczynione zostały kolejne inwestycje, mające polepszyć doświadczenia zakupowe odwiedzających, wśród nich: nowa winda w pasażu zachodnim oraz nowoczesne infokioski ułatwiające nawigację po centrum, czy wdrażana obecnie szatnia automatyczna. Ponadto zostały odświeżone pokoje rodzica z dzieckiem.

Centrum otworzyło się na miłośników psów – właściciele mogą nie tylko zrobić zakupy w towarzystwie czworonogów, ale i wypożyczyć dla nich odpowiednie akcesoria.

Wola Park dostarczył w minionym roku nowe atrakcje również dla najmłodszych. Latem otwarty został zewnętrzny plac zabaw w parku. Elementy placu zostały wykonane z naturalnych materiałów, bez wykorzystania plastiku, a sama przestrzeń została utrzymana w leśnym, alpejskim stylu.

Inwestycje dla pracowników i rozwiązania w duchu zrównoważonego rozwoju

Zważywszy na potrzeby partnerów biznesowych oraz z myślą o ponad 1000 pracowników punktów usługowych, sklepów i serwisów, Wola Park wdrożył w minionym roku serię udogodnień. Są to pokoje socjalne, kantyna pracownicza oraz usługa programu rabatów i zniżek we współpracy z partnerami.

Wola Park przywiązuje najwyższą wagę do zrównoważonego rozwoju i stale wdraża na terenie centrum nowe rozwiązania zgodne ze standardami ESG.W minionym roku, wśród nich były m.in. udostępnienie nowych poidełek, w których klienci mogą napełnić własne butelki wodą czy nalać wody do miseczki dla psa. Centrum handlowe kontynuuje również współpracę z Veturilo, dzięki której odwiedzający korzystają ze zmodernizowanej stacji wypożyczania rowerów.

W tym roku centrum poczyniło również inwestycje mające wpływ na lepszą gospodarkę odpadami – uruchomienie prasokontenerów do śmieci w Ogrodach Ulricha, zapewniających ekologiczne, kompaktowe zgniatanie.

Miniony rok fiskalny był dla Wola Parkiem pasmem sukcesów, w ramach których centrum zapewniło wyższy komfort zarówno dla swoich partnerów, pracowników, jak i klientów, którzy mogą teraz korzystać z nowych usług i udogodnień. Centrum handlowe nie spoczywa jednak na laurach, a w planach już teraz ma nowe inwestycje i otwarcia nowych lokali.

Wola Park to przyjazne miejsce zakupów, spotkań i rozrywki dla całej rodziny. W swojej ofercie posiada ponad 200 punktów usługowych oraz sklepów z odzieżą, obuwiem, akcesoriami, kosmetykami, elektroniką, artykułami sportowymi, spożywczymi i wyposażeniem wnętrz. W Wola Parku mieści się też punkt odbioru zamówień IKEA, Multikino, klub fitness Zdrofit, hipermarket Auchan, Castorama, a także komfortowa strefa co-workingu. Dodatkowymi udogodnieniami są bezpłatny parking na 3 000 miejsc, stacja benzynowa oraz stacja rowerowa Veturilo.

Wola Park jest jedynym centrum handlowym w Warszawie, przy którym zlokalizowany jest skwer – Park Ulricha, czyli dawny ogród pokazowy rodziny Ulrichów. Największą atrakcją tego miejsca są rzadkie gatunki drzew. Część z nich sadzona była jeszcze w XIX wieku. Park jest miejscem spotkań i odpoczynku mieszkańców dzielnicy.

Wola Park jest otwarty na potrzeby lokalnej społeczności. Chce być blisko codziennych spraw mieszkańców – w tym celu współpracuje z władzami dzielnicy i lokalnymi instytucjami kulturalnymi oraz aktywnie włącza się w życie Woli i Bemowa. Od kilku lat priorytetowe dla Wola Parku są tematy związane ze zrównoważonym rozwojem, ekologią, zmianami klimatu oraz zero waste. Od października 2021 roku na jego terenie działa Współdzielnik, czyli pierwsze w Polsce Miejsce Aktywności Lokalnej zlokalizowane w centrum handlowym. Powstał, aby edukować na temat zrównoważonej konsumpcji i ograniczania ilości wyrzucanych przedmiotów.

W październiku 2022 roku zakończył się proces rewitalizacji Ogrodów Ulricha, dzięki czemu przestrzeń dawnego gospodarstwa ogrodniczego, znajdującego się na terenie Wola Parku, odzyskała swój dawny blask. Włączone w proces inwestycyjny zostały zabytkowe: park, willa oraz szklarnie. Firma Ingka Centres Polska, właściciel centrum handlowego Wola Park, stworzyła przestrzeń, która łączy społeczną użyteczność z funkcją handlowo-gastronomiczną. Ogrody Ulricha w nowej odsłonie to kompleks pełen zieleni, pysznego jedzenia i relaksu – niepowtarzalne miejsce spotkań dla młodszych i starszych mieszkańców Woli i nie tylko.

Ingka Centres należy do Grupy Ingka (którego częścią są również IKEA Retail oraz Ingka Investments). Ma już ponad 40-letnie doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu centrami handlowymi. Współpracuje dziś z ponad 3000 marek w 44 centrach handlowych należących do jej portfolio, które są obecne na 15 rynkach. W swoich miejscach spotkań gości i obsługuje ponad 370 milionów klientów rocznie. Ingka Centres tworzy je współpracując z lokalnymi społecznościami, a także najemcami i partnerami, by jej miejsca spotkań miały emocjonalne znaczenie, przekazywały wartości i budowały więzi społeczne. www.ingkacentres.com.