Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Sfinks wchodzi do dwóch parków handlowych i planuje dalszy rozwój w tym obszarze

Sieć SPHINX wkrótce powiększy się o dwie kolejne restauracje franczyzowe – w Opolu oraz w podwarszawskiej miejscowości Łubna. Oba lokale, jako pierwsze w sieci, powstaną w parkach handlowych – Ozimska Park oraz Parku Glinianka. Sfinks Polska – operator, który poza SPHINX Restauracje ma jeszcze inne sieci gastronomiczne – planuje więcej restauracji w tego typu obiektach.

Obie restauracje pierwszych gości maja przyjąć pod koniec I kwartału 2024 r. SPHINX w Parku Glinianka będzie miał ok. 300 mkw. powierzchni. Podobne rozmiary będzie miała restauracja w Ozimska Park – tamtejszy SPHINX zajmie powierzchnię ok. 250 mkw.

W obu lokalach znajdą się strefy rodzinne z kącikami zabaw i inne udogodnienia dla rodzin z dziećmi. Oprócz tego zarówno SPHINX w Opolu, jak i ten w Łubnej będą zaprojektowane tak, by mogły się w nich odbywać przyjęcia okolicznościowe czy spotkania biznesowe.

Sfinks obserwuje coraz większe zainteresowanie właśnie tego typu ofertą, a goście coraz chętniej organizują w restauracjach SPHINX np. komunie czy firmowe spotkania świąteczne. Każdy z nowo planowanych lokali będzie też miał sezonowy ogródek.

” Parki handlowe to dla nas nowy segment rynku nieruchomości, ale i ciekawy ze względu na jego potencjał. W Polsce zmieniają się zwyczaje zakupowe i parki trafiają w potrzeby klientów, którzy nie chcą jechać do klasycznych centrów handlowych albo mają do nich za daleko. Jednocześnie w wielu parkach brakuje oferty gastronomicznej. Nasze koncepty, zwłaszcza flagowy SPHINX, mogą stać się wyróżnikiem takiego obiektu i dodatkowo przyciągać klientów do parku. Obserwujemy też rosnące zainteresowanie deweloperów współpracą z nami. Pierwsze umowy, dotyczące parków Glinianka i Ozimska, zostały podpisane, ale trwają rozmowy o następnych projektach. To też potwierdza nasze prognozy, że postępujący poziom nasycenia rynku parkami spowoduje, iż klienci będą oczekiwali dodatkowych ich funkcji i usług, jak właśnie gastronomia, która zresztą jest nieodzownym elementem funkcjonowania centrów handlowych – mówi Amir El Malla, wiceprezes Sfinks Polska, firmy do której należy sieć SPHINX.

Zarówno restauracja w Opolu, jak i pod Warszawą będą lokalami franczyzowymi. W tym modelu grupa Sfinks Polska chce, zgodnie z niedawno ogłoszoną strategią na lata 2024-2029, rozwijać swoją sieć.

” W parku Glinianka, jak i Ozimska trwają dopiero przygotowania do uruchomienia obu restauracji. Ale już teraz widzimy spore zainteresowanie tymi restauracjami w lokalnych społecznościach. Mamy też dużo zgłoszeń od osób, które chciałyby poprowadzić franczyzę pod naszymi szyldami. Nie tylko SPHINX, ale też innych konceptów, jak The Burgers by SPHINX czy Lepione & Pieczone by Chłopskie Jadło, które zwykle wiążą się z mniejszymi wydatkami na uruchomienie restauracji – dodaje wiceprezes Sfinksa.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Grupa Sfinks Polska zarządza 106 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 68 restauracji SPHINX (segment casual dining), 32 pubami Piwiarnia (segment gastro pubów), 4 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz 2 lokalami The Burgers. Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne tylko w dowozie takie jak The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma.

Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.