Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Greenpoint, polska marka odzieży damskiej, wchodzi do Ukrainy

Szybko rozwijająca się modowa marka Greenpoint planuje otworzyć 20 sklepów franczyzowych na Ukrainie w 2024 roku. Tym samym Ukraina stanie się pierwszym zagranicznym rynkiem z fizycznymi sklepami polskiej marki.

Polska marka Greenpoint to szybko rozwijająca się sieć sklepów odzieżowych dla kobiet. Pierwszy sklep został otwarty w Krakowie w 1992 roku, a obecnie sieć firmy obejmuje 219 placówek w całej Polsce. Równocześnie marka z powodzeniem rozwija swój projekt franczyzowy: ponad połowa (124) ze sklepów sprzedawcy detalicznego to sklepy partnerskie.

Tylko w Polsce na Ukrainie Greenpoint z fizycznymi sklepami

Oprócz Polski, marka jest reprezentowana na Słowacji, w Rumunii, na Litwie, w Czechach, na Węgrzech, w Austrii, Niemczech, Holandii, Bułgarii, Włoszech, Hiszpanii i Chorwacji. Jednak na tych rynkach sprzedaż firmy odbywa się za pośrednictwem kanału e-commerce – rynków partnerskich.

Tym samym Ukraina stanie się pierwszym zagranicznym rynkiem z fizycznymi sklepami polskiej marki. Według Retail & Development Advisor (RDA), który jest wyłącznym przedstawicielem i partnerem Greenpoint w Ukrainie, polskie marki modowe i platformy internetowe osiągają dobre wyniki na Ukrainie, co było istotnym czynnikiem przy podejmowaniu przez Greenpoint decyzji o wejściu na ukraiński rynek.

„Od dłuższego czasu negocjujemy i udostępniamy dane analityczne dotyczące zachowania i stanu handlu detalicznego na Ukrainie, liczby nowych centrów handlowych, sytuacji demograficznej itp. Ostatecznie spółka postanowiła rozwinąć swoją działalność afiliacyjną na Ukrainie. Obecnie rozważamy opcje sprzedaży zarówno master franczyzy, jak i franczyz regionalnych kilku partnerom. Ponadto RDA będzie poszukiwać franczyzobiorców, zapewniać wsparcie negocjacyjne i pełnić funkcję doradczą dla Greenpoint” – mówi Andrij Lotockij, Prezes Generalny RDA.

Według niego warunki franczyzy Greenpoint są dość lojalne w porównaniu do większości graczy modowych, a firma jest gotowa indywidualnie podchodzić do umów z franczyzobiorcami. Polska marka nie określa wymagań dotyczących zakupu od nich sprzętu ani kwoty inwestycji na metr kwadratowy. Istnieją tylko wymagania techniczne i brand book, których należy przestrzegać, a franczyzobiorcy mogą produkować cały sprzęt i materiały na Ukrainie.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Greenpoint dla franczyzy

Jednocześnie franczyzodawca otrzymuje wsparcie od spółki na wszystkich poziomach jej działalności. Obejmuje to projekt lokalu, otwarcie i wstępne szkolenie personelu, a także zamawianie towarów, wsparcie marketingowe i bezpłatne materiały promocyjne. Ponadto Greenpoint zapewnia projekt mebli, kolorystyki i oświetlenia sklepu, z opcją dostarczenia początkowego wyposażenia. Profesjonalni visual merchandiserzy pomagają w rozmieszczeniu i ekspozycji towarów, a także w projektowaniu witryn sklepowych.

Docelowymi odbiorcami marki są dobrze wykształcone i aktywne zawodowo kobiety w wieku 30+, które preferują klasyczne, powściągliwe i wszechstronne style odzieży. Firma posiada w swoim portfolio 4 style odzieży (casual, business casual, sport i nightwear), aktualizując swoje kolekcje dwa razy w roku. Według Prezesa Generalnego RDA Andrija Lotockiego, biorąc pod uwagę asortyment, kategorię cenową i format (średnia powierzchnia sklepu to 100-150 mkw.), Greenpoint będzie bezpośrednio konkurował z takimi markami jak Vovk, Must Have i Orsay na rynku ukraińskim.

„Marka ma świetny asortyment, przystępną cenę, design i jakość. Pomożemy Ci zabezpieczyć dobre lokalizacje. Są to główne czynniki potrzebne do osiągnięcia sukcesu. W 2024 r. firma zamierza otworzyć 20 sklepów na Ukrainie, a w nadchodzących latach ich liczba może wzrosnąć kilkakrotnie. Firma koncentruje się przede wszystkim na rozwoju w Kijowie i zachodnich regionach kraju. Ale ogólnie rzecz biorąc, Greenpoint jest gotowy do otwarcia sklepów w miejscowościach o populacji 30 000 lub więcej, co znacznie rozszerza potencjalną geografię rozwoju sieci” – powiedział Lotockij.

Menadżer RDA dodaje, że Greenpoint jest przede wszystkim zainteresowany otwieraniem sklepów w centrach handlowych, ponieważ ten format jest bardziej zrozumiały dla kierownictwa firmy. Jednocześnie Greenpoint jest również gotowy rozważyć lokale w handlu ulicznym, jeśli spełniają one wymagania marki (główna ulica handlowa z dużym przepływem klientów oraz lokale na parterze z witryną i wejściem od głównej drogi).

Greenpoint to polska marka modowa, która od ponad 30 lat zajmuje się projektowaniem i produkcją odzieży damskiej oraz akcesoriów. Obecnie sieć firmy obejmuje 219 placówek w Polsce, z czego 124 działają na zasadzie franczyzy. W 2022 roku sklepy Greenpoint odwiedziło 9,5 miliona osób, a łączna roczna sprzedaż, w tym na rynkach międzynarodowych, wyniosła ponad 2,5 miliona produktów.

Retail & Development Advisor to ukraińska firma konsultingowa świadcząca pełen zakres usług w dziedzinie nieruchomości handlowych, biurowych i logistycznych. Założona w 2013 r. Firma oferuje opracowywanie projektów architektonicznych, pośrednictwo w obrocie nieruchomościami handlowymi, biurowymi i logistycznymi, zarządzanie nieruchomościami, outsourcing działu rozwoju/wynajmu centrów handlowych, analizy rynkowe itp. Ma na swoim koncie doświadczenie udanej współpracy z międzynarodowymi i krajowymi operatorami, takimi jak: Yves Rocher, Metro, New Yorker, LC Waikiki, Adidas, JYSK, Colin’s, Vodafone, Terranova, Crocs, Miniso, EVA, Allo, KOLO, Rozetka, Ukrzoloto, Zolotoy Vek, Prostor, Luxoptica, Eldorado, Intertop i innymi.