Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Greenpoint coraz bliżej przejęcia Top Secret

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek Greenpoint S.A. w sprawie przejęcia od Redan S.A. brandu Top Secret. Koncentracja będzie możliwa dopiero po zgodzie ze strony Prezesa UOKiK.

„Zgłaszany zamiar koncentracji polega na nabyciu przez Greenpoint S.A. części mienia należącego do Top Secret Fashion Story sp. z o.o., a także części mienia należącego do Redan S.A. Nabycie części mienia od Top Secret Fashion Story sp. z o.o. oraz Redan S.A. umożliwi Greenpoint S.A. sprzedaż detaliczną odzieży i akcesoriów odzieżowych pod marką „Top Secret” zarówno w określonych sklepach stacjonarnych, jak i w sieci Internet” – czytamy w komunikacie UOKiK.

Redan podpisał z krakowską spółką Greenpoint warunkową umowę sprzedaży praw do znaków towarowych Top Secret i DryWash i umowę licencyjną. Łączna cena sprzedaży wyniesie od 10,5 do 13,5 mln zł.

Greenpoint to polska marka odzieżowa, która rozpoczęła swoją działalność w 1992 roku w Krakowie. Obecnie posiada ponad 200 sklepów stacjonarnych w całej Polsce oraz prowadzi sprzedaż na 7 rynkach e-commerce w Europie. Marki Greenpoint oraz Top Secret będą istniały równolegle, a ich oferta pozostanie zróżnicowana.

„Przejęcie znanego brandu, jakim jest Top Secret, pozwoli nam poszerzyć ofertę, dokonać skokowego wzrostu powierzchni handlowej, a tym samym bardzo wzmocnić pozycję marki Greenpoint, lokując ją w czołówce kobiecych marek odzieżowych na polskim rynku” – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Marek Szostak, prezes Greenpoint

Warunkowa umowa obejmuje też sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa Top Secret Fashion Story składającego się z umów franczyzowych dotyczących 30 sklepów działających pod marką Top Secret.

Warunkiem zawieszającym jest otrzymanie przez GP decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyrażającej bezwarunkową zgodę na dokonanie koncentracji w postaci zakupu przez Greenpoint praw do umów franczyzowych 54 sklepów Top Secret oraz sklepu internetowego topsecret. pl.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Jak podał Redan, transakcja powinna zostać zamknięta do końca czerwca.

Po przejęciu sklepów działających pod marką Top Secret przez Greenpoint Redan będzie mógł prowadzić wyprzedaż posiadanych przez siebie towarów w tych sklepach na zasadach konsygnacji w terminie do 31 maja 2024 r. Redan będzie mógł również prowadzić wyprzedaż posiadanych przez siebie towarów w e-commerce topsecret. pl przez okres 18 miesięcy.