Nasz model biznesowy sprawdził się praktycznie w każdym rodzaju lokalizacji. Teraz go multiplikujemy w trzech formach: jako lokale własne, ajencyjne i franczyzowe – mówi w rozmowie z Retailnet Magdalena Chruściel, Członek Zarządu Enata Bread
Chciałabym zacząć od omówienia aktualnych planów rozwoju sieci? Jakie obszary rynku lub regiony są obecnie priorytetem dla grupy Enata Bread?
Planujemy umocnienie naszej pozycji w Warszawie. Tutaj jesteśmy już rozpoznawalną i lubianą marką. Klientki i klienci wiedzą, że dostarczamy wysoką jakość w rozsądnej cenie. Będziemy pojawiać się w biurowcach, osiedlach, galeriach handlowych, centrach komunikacyjnych Ponadto, będziemy dynamicznie rozwijać sieć we Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Trójmieście i innych – dużych – miastach.
Ile lokali aktualnie działa?
Mamy już prawie 90 lokali i zmierzamy szybko do 100. Chcemy wykorzystać ten czas na budowanie skali biznesu. Rok 2024 chcielibyśmy zakończyć przy liczbie 130 lokalizacji.
PARTNER PORTALU
Jakie wyzwania i szanse widzi Pani dla Grupy Enata Bread w najbliższych latach? Jak Grupa planuje wykorzystać te możliwości?
Największe wyzwanie? Osiągnięcie liczby 500 lokali w kilka lat. Widzimy, przede wszystkim poza Warszawą, ogromny potencjał. Nasz model biznesowy sprawdził się praktycznie w każdym rodzaju lokalizacji. Teraz go multiplikujemy w trzech formach: jako lokale własne, ajencyjne i franczyzowe. Stworzyliśmy gotowy biznes do wdrożenia. Posiadamy przygotowany, stabilny, efektywny system franczyzowy, który daje zarobić. Zapraszamy do współpracy przedsiębiorców, którzy wierzą w unowocześniony – tradycyjny – biznes. Rośnie zainteresowanie klientek i klientów naszymi produktami, rośnie też zaufanie partnerów biznesowych (deweloperów, zarządców budynków, dostawców). Mamy duży apetyt na biznes!
Enata Bread to grupa działająca w oparciu o różne formaty. Czym się charakteryzują?
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Koncept Bakery (trzy lokale Bakery Wilanów Bakery Browary Warszawskie, Bakery Elektrownia Powiśle,) to rzemieślnicze piekarnie wyznaczające trendy na rynku: polska, włoska i francuska. Wszystko powstaje na miejscu z najwyższej jakości składników – bez spulchniaczy, bez sztucznych dodatków, bez kompromisów – na naturalnym zakwasie w bardzo skomplikowanych procesach fermentacji.
Koncept Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni to powszechna marka z wysokiej jakości pieczywem (także na naturalnym zakwasie), z kawą jakości speciality, z produktami komplementarnymi (na śniadanie, obiad, kolację), z sokami i smoothies. Wysoka jakość za rozsądną cenę.
Jako firma zajmująca się branżą żywności, jakie działania podejmujecie, aby zapewnić doskonałe doświadczenie zakupowe w Waszych sklepach?
Każdego dnia pracujemy nad zachowaniem standardów obsługi klientek i klientów. Szkolimy się, nabywamy umiejętności, reagujemy na opinie i komentarze. Dążymy do doskonałości w tej kwestii. Wszystko, ekspozycja produktów, architektura lokali, system identyfikacji wizualnej, zapach, muzyka ma dla znaczenie, a szczególnie wysoki poziom obsługi klienta. Zależy nam żeby klienci mieli pełną transparentność naszych produktów i dokładnie wiedzieli jakie produkty kupują.
Zmiany technologiczne wpływają na wiele branż. Czy Enata Bread wykorzystuje/ planuje wykorzystać nowe technologie, takie jak aplikacje mobilne czy e-commerce, w celu poprawy obsługi klienta i zwiększenia dostępności produktów?
Oczywiście. Już to robimy w zakresie zarządzania operacyjnego, audytu i kontroli, szkolenia personelu. Uruchomiliśmy także segment on-line z catering.goraco-polecam.pl na czele, a także dostawy w Wolt, Bolt i Pyszne.pl. Pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami, o czym będziemy informować rynek. Naszą przewagą jest wykorzystywanie nowych technologii w każdej dziedzinie.
Ostatnio bardzo ważnym tematem staje się ESG. Jakie działania podejmuje Grupa Enata w tym obszarze?
Pracujemy nad tym tematem już długo – zanim stał się modny. Ograniczamy emisję CO2, minimalizujemy zużycie folii, redukujemy zużycie prądu poprzez stosowanie inteligentnych rozwiązań. Cały nasz model biznesowy – poprzez wypiekanie w lokalach – jest bardzo ekologiczny i minimalizuje ilość marnowanego towaru. Planujemy produkcję w oparciu o popyt danego dnia. Jesteśmy kluczowym partnerem aplikacji Too Good To Go.