W trzecim kwartale tego roku skorygowany zysk Zalando przed opodatkowaniem i wzrósł do 23,2 milionów euro z 13,5 miliona euro, co stanowi wzrost o 72% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jednocześnie firma potwierdza swoje roczne prognozy dotyczące skorygowanego EBIT, ale koryguje prognozy dotyczące ogólnego wolumenu handlowego (GMV).
„Logistyka i technologia są kluczowe dla naszego przyszłego wzrostu. Zdrowa sytuacja finansowa daje nam elastyczność finansową do dokonywania tych strategicznych inwestycji” – mówi Sandra Dembeck, CFO Zalando.
„Dodatkowo, nasza dyscyplina finansowa pozwoliła nam osiągnąć kolejny kwartał poprawy rentowności.” – dodaje Dembeck.
W trzecim kwartale 2023 skorygowany EBIT jako procent sprzedaży wzrósł do 1% z 0,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. GMV spadł o 2,4% do 3,2 miliarda euro, a przychody spadły o 3,2% do 2,3 miliarda euro ze względu na trudny makroekonomiczny kontekst czyli spadek nastrojów konsumentów.
Według Zalando na nastroje zakupowe negatywnie wpłynęła również rekordowo ciepła wrześniowa pogoda w Europie, co skutkowało brakiem zakupów jesiennej i zimowej odzieży.
PARTNER PORTALU
Prognozy Zalando na cały rok 2023
Zalando potwierdza swoje roczne prognozy dotyczące skorygowanego EBIT i koryguje prognozy dotyczące GMV i przychodów.
Nadal oczekuje się, że skorygowany EBIT w 2023 roku wyniesie od 300 milionów euro do 350 milionów euro. GMV ma teraz rozwijać się w przedziale od -2% do 1%, a przychody w przedziale od -3% do -0,5% w 2023 roku.
Wcześniej firma spodziewała się, że GMV i przychody znajdą się w dolnej połowie zakresów prognozowych, wynoszących od 1% do 7% dla GMV i od -1% do 4% dla przychodów.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
W porównaniu, w 2022 roku GMV wyniosło 14,8 miliarda euro, przychody wyniosły 10,3 miliarda euro, a skorygowany EBIT wyniósł 184,6 miliona euro.
Zalando ma ponad 50 mlionów klientów
Zalando (https://corporate.zalando.com) jest jedną z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych. Założona w Berlinie w 2008 roku dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 51 milionów klientów na 25 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje szerokie spektrum międzynarodowych marek zarówno znanych na całym świecie, jak i lokalnych.
Zalando to platforma pierwszego wyboru dla poszukujących inspiracji, innowacji i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Jako najmocniej związana z modą firma technologiczna w Europie, nieustannie opracowuje cyfrowe rozwiązania dla każdego etapu modowej podróży klientów, partnerów i innych współtwórców historii Zalando. Naszym celem jest to, aby stać się punktem wyjściowym dla mody – tak zwanym Starting Point for Fashion – i miejscem, które dzięki swojej zrównoważonej filozofii wywiera pozytywny wpływ na ludzi i planetę.