Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Pod znakiem zapytania staje przejęcie przez Dino drogerii eZebra

Nabycie przez Dino udziałów w drogerii internetowej eZebra może się opóźnić. Planowane nabycie przez Dino Polska udziałów w drogerii internetowej eZebra może się opóźnić lub transakcja może nie dojść do skutku w związku z postanowieniem sądu.

20 listopada Sąd Okręgowy w Lublinie wydał postanowienie, w którym udzielono zabezpieczenia roszczenia wnioskodawcy dotyczącego uznania, że zawarta w październiku przez Dino Polska i spółkę eZebra oraz jej wspólników przedwstępna warunkowa umowa sprzedaży udziałów i umowa wspólników jest bezskuteczna w stosunku do wnioskodawcy.

„Powyższe postanowienie sądu może spowodować opóźnienie realizacji umowy nabycia i objęcia udziałów eZebra przez spółkę, względnie niedojście tej transakcji do skutku” – podało Dino Polska w komunikacie.

Dino chce 75 proc. akcji

Dino Polska zawarło w październiku ze spółką eZebra. pl przedwstępną warunkową umowę sprzedaży udziałów i umowę wspólników, na podstawie której Dino Polska ma nabyć 75 proc. udziałów w eZebra. pl. Cena za udziały ma wynieść około 61 mln zł.

Jak podawano, zamiarem Dino Polska jest współdziałanie z założycielami i kadrą menadżerską eZebra w celu dalszego rozwoju działalności drogerii eZebra. pl i wspólnego budowania kompetencji w obszarze e-commerce.

eZebra prowadzi drogerię internetową pod adresem ezebra. pl, która oferuje paletę artykułów kosmetycznych i perfumeryjnych oraz akcesoriów z kategorii uroda, zdrowie, pielęgnacja osobista i gospodarstwo domowe.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Dino z ponad 30 proc. wzrostem przychodów

Na koniec września 2023 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 921,4 tys. metrów kwadratowych i była o 13,4% większa niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci, wyniosły w III kw. 2023 r. 277 mln zł, a narastająco od początku roku przekroczyły 846 mln zł. Tym samym skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat przekroczyła 5,6 mld zł.

Przychody ze sprzedaży w okresie I-III kw. 2023 r. wyniosły 19,0 mld zł i były o 34,4% wyższe niż rok wcześniej. 40% przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa produkowanego przez zakład mięsny Agro Rydzyna. Produkty świeże są dostarczane do sklepów Dino każdego dnia o poranku.

Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) osiągnęła w I-III kw. 2023 r. poziom 20,6%. W III kw. 2023 r. przychody ze sprzedaż Dino wyniosły 6,9 mld zł i były o 28,1% wyższe niż w III kw. 2022 r. Sprzedaż LFL wzrosła w tym okresie o 16,3%.