Marka BYTOM w akcji dla środowiska i społeczeństwa

Kolejna marka z Grupy VRG rozpoczyna współpracę z Ubrania Do Oddania. Celem akcji jest promocja idei zrównoważonej mody, a także pomoc potrzebującym dzieciom.
Grupa VRG rusza z drugą edycją „Daj niepotrzebnym ubraniom drugie życie”. Po sukcesie poprzedniej akcji, w której wspaniale zaangażowali się klienci marki Wólczanka, tym razem do kampanii zaprasza marka BYTOM. Grupa VRG zapowiada większą skalę działań i rozszerzenie akcji na nowe lokalizacje.
W ramach kampanii #OdkryjMocPomagania, klienci odwiedzający 11 sklepów marki BYTOM w największych miastach będą mogli oddać niepotrzebną odzież do specjalnych boksów lub zamówić bezpłatnie kuriera, który odbierze ją ze wskazanej lokalizacji. Dla klientów, którzy oddadzą ubrania stacjonarnie, BYTOM przygotował specjalne akcesorium marki dedykowane akcji za symboliczny 1 grosz. Akcja jest częścią realizacji Strategii 2023-2025 Grupy VRG w obszarze zrównoważonego rozwoju.
W salonach BYTOM można oddawać odzież nową i używaną dowolnych marek. BYTOM umożliwi również klientom bezpłatne zamówienie kuriera, który odbierze niepotrzebną odzież ze wskazanej lokalizacji. Oddane ubrania zostaną przekazane organizacji Ubrania Do Oddania. Zebrana w ten sposób odzież trafia później w ręce nowych właścicieli lub do butików cyrkularnych. Ubrania, które nie nadają się już do użytku trafiają do firm, które poddają je recyclingowi, co dodatkowo minimalizuje ilość marnowanych surowców. Każdy kilogram zebranej odzieży to datek finansowy przekazany na pomoc dla podopiecznych Fundacji Dzieciom “Zdążyć z pomocą.”
Krok marki BYTOM w stronę zrównoważonej mody
Kampania BYTOM i Ubrania Do Oddania jest kontynuacją inicjatyw realizowanych przez Grupę VRG na rzecz środowiska. W pierwszej edycji akcji zorganizowanej przez markę Wólczanka pod hasłem #Poczujradośćpomagania, dzięki sprzedaży zebranych ubrań, uzyskano wsparcie finansowe dla 41 tys. Dzieci, podopiecznych Fundacji Dzieciom – Zdążyć z pomocą”.
Akcja marki BYTOM to więcej specjalnych boksów, w nowych lokalizacji, a tym samym większa dostępność dla osób chcących dołączyć do inicjatywy. Stoimy teraz w obliczu wielu globalnych wyzwań środowiskowych. Może się wydawać, że pojedynczy sweter wrzucony do boksu niczego nie zmieni. Jednak, kiedy staje się częścią ponad 3 ton ubrań przeznaczonych do recyclingu i tworzy wsparcie finansowe dla programów społecznych – to czyni realną różnicę – mówi Marta Fryzowska, Wiceprezeska Grupy VRG, odpowiedzialna za segment odzieżowy.
Zrównoważony rozwój w strategii VRG
Inicjatywa jest jedną z form realizacji strategii Grupy VRG na lata 2023-2025, która zakłada stałe działania na rzecz środowiska i kwestii społecznych. Spółka aktywnie działa na rzecz zmniejszenia wpływu na środowisko, zwiększa udział surowców z recyklingu, wdraża efektywną kontrolę łańcucha dostaw oraz podejmuje działania na rzecz redukcji emisji gazów cieplarnianych. W ten sposób wspiera realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, szczególnie w obszarze odpowiedzialnej mody i ochrony środowiska.
– Nie ograniczamy się tylko do tworzenia produktów, chcemy kształtować również przyszłość mody – mówi Marta Fryzowska – Już teraz nasze ubrania są tworzone z myślą o długotrwałym użytkowaniu. W coraz większym stopniu wykorzystujemy tkaniny przyjazne środowisku lub pochodzące z recyklingu. Szukamy materiałów od certyfikowanych dostawców. Jesteśmy świadomi swojej roli w branży fashion i wiążącej się z tym odpowiedzialności, dlatego dążymy do minimalizowania swojego wpływu na środowisko. Ale wiemy także, że to wyzwanie nie tylko dla firm z branży, ale i dla naszych klientów. Dlatego zachęcamy ich, by razem z nami byli pozytywną zmianą .
Szczegółowe informacje o akcji #OdkryjMocPomagania dostępne są na stronie internetowej bytom.com.pl/BYTOMxUdO. Klienci mogą także uzyskać więcej informacji skanując kod QR na boksach umieszczonych w sklepach. Szczegóły akcji można również znaleźć w aplikacji mobilnej marki, oficjalnych profilach marki BYTOM w social mediach oraz u sprzedawców w salonach stacjonarnych. Akcja potrwa do 17 listopada 2024 roku.
VRG S.A. (poprzednia nazwa Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r.
Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.KRUK. Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim).
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter