Nowe badanie przeprowadzone przez Primark, międzynarodowego detalistę odzieżowego, wykazało, że sklepy stacjonarne w Polsce skorzystają na świątecznej frekwencji, a 6 na 10 (60%) kupujących stwierdziło, że w tym roku najprawdopodobniej zrobi świąteczne zakupy stacjonarnie.
Badanie dotyczy zwyczajów zakupowych Polaków w okresie przedświątecznym i zbiega się w czasie z premierą świątecznej kolekcji Primark.
Świąteczne przeboje
Kosmetyki (54%), słodycze (45%), zabawki (38%), książki (38%) i ubrania (27%) to pięć najpopularniejszych prezentów, które konsumenci planują w tym roku podarować rodzinie lub przyjaciołom. Primark oferuje najnowsze trendy i artykuły codziennego użytku w przystępnych cenach, w tym odzież damską, męską i dziecięcą, a także kosmetyki, akcesoria i artykuły gospodarstwa domowego. Detalista posiada obecnie sześć sklepów w całej Polsce, w tym niedawno otwarte lokalizacje we Wrocławiu i Łodzi.
Sprzedaż świąteczna w 16 krajach, w których obecny jest Primark wzrosła już o 33% porównując rok do roku, a odzież okolicznościowa, świąteczna pościel, ręczniki, świąteczne swetry i piżamy cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. 70% Polaków planuje wydać na prezenty tyle samo lub więcej niż w ubiegłym roku. Nieco ponad jedna czwarta (27%) ankietowanych planuje przeznaczyć w tym roku na świąteczne zakupy od 300 do 500 zł, a kolejne 26% – od 500 do 1000 zł. Podczas gdy wielu respondentów rozpoczęło już zakupy prezentów, 30% przyznaje, że zostawi to na ostatni moment, wybierając się do sklepów na tydzień przed świętami.
PARTNER PORTALU
Dekorowanie domu jest jedną z ulubionych czynności Polaków, jeśli chodzi o wprawianie się w świąteczny nastrój. Oprócz ubierania choinki, nakrywania do stołu i wieszania migoczących światełek, 20% Polaków twierdzi, że pakowanie prezentów pozwala im poczuć klimat świąt. Podążając za tym trendem, kultowa papierowa torba Primark przeszła coroczną świąteczną metamorfozę i może posłużyć również jako darmowy i łatwy do recyklingu papier do pakowania prezentów.
Biorąc pod uwagę, że większość kupujących (85%) woli porównywać ceny produktów przed dokonaniem zakupu, klienci mogą odwiedzić stronę internetową Primark, aby zapoznać się z ofertą i sprawdzić dostępność produktów przed wizytą w sklepie.
Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Primark w listopadzie br. na reprezentatywnej próbie 1004 Polek i Polaków.
Primark działa na 16 rynkach
Primark to międzynarodowy detalista odzieżowy zatrudniający ponad 70 000 pracowników w 16 krajach Europy i USA. Założony w Irlandii w 1969 r. pod marką Penneys, dąży do zapewnienia przystępnych cenowo wyborów dla każdego, od artykułów codziennego użytku po wyróżniającą się stylem odzież damską, męską i dziecięcą, jak również kosmetyki, artykuły wyposażenia domu i akcesoria. Skupiając się na tworzeniu wyjątkowych doświadczeń w sklepach, Primark kontynuuje ekspansję na nowych i istniejących rynkach, a do końca 2026 r. sieć chce posiadać 530 sklepów, włączając w to planowane w najbliższym czasie wejście na Węgry.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter