Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Sfinks Polska: SPHINX powiększa sieć franczyzową

Sieć restauracji SPHINX, należąca do Sfinks Polska, powiększyła się o nowo otwarty lokal na poznańskich Ogrodach – przy placu Waryńskiego. Prowadzi go franczyzobiorca, który do tej pory miał tu swoją restaurację pod innym szyldem, ale postanowił dołączyć do sieci SPHINX. Tego typu otwarć będzie więcej, np. jeszcze w grudniu po podobnym przekształceniu ruszy nowa restauracja w Opolu.

Restauracje SPHINX to w zdecydowanej większości lokale prowadzone przez franczyzobiorców. Wśród nich przybywa jednak restauratorów, którzy w biznesie gastronomicznym zaczynali od własnego lokalu, ale postanowili przyjąć sieciowe barwy. Z myślą o nich Sfinks Polska, właściciel marek SPHINX, Piwiarnia, Chłopskie Jadło czy The Burgers, przygotował nowy program, który ułatwia wejście we współpracę pod jednym z restauracyjnych szyldów grupy.

Nowy program dla franczyzobiorców

„Ostatnie lata nie były łatwe dla gastronomii, a indywidualnie działającym restauratorom najtrudniej mierzyć się z rosnącymi cenami produktów spożywczych, drożejącą energią, nadążać za zmianami w prawie, jednocześnie walcząc o gości. Dla części przedsiębiorców przystąpienie do sieci, gdzie o to wszystko troszczy się centrala, a klientów przyciąga znana marka i sieciowy marketing, to nowa szansa, by efektywnie działać w biznesie gastronomicznym. Mamy więc coraz więcej zgłoszeń od indywidualnych restauratorów. Stąd nasz nowy program, w którym przeprowadzany jest rebranding istniejącej restauracji i taka adaptacja wnętrza oraz zaplecza kuchennego, by w jak największym stopniu wykorzystać dotychczasowy lokal. Właśnie w ramach tego programu została otwarta nowa restauracja SPHINX w Poznaniu, a lada dzień w podobnym modelu ruszy lokal w zabytkowym Domku Lodowym w Opolu” – zapowiada Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.

R E K L A M A

Restauratorzy przystępujący do sieci Sfinksa mogą liczyć nie tylko na pomoc w trakcie prowadzenia działalności, ale także w także w zdobyciu finansowania, by w ten sposób pokryć wydatki na dostosowanie lokalu. Dzięki współpracy spółki z instytucjami finansowymi restaurator może wesprzeć się leasingiem udzielonym w ramach uproszczonych procedur.

Oprócz tego franczyzobiorcy Sfinksa zyskują dostęp do systemu zakupów centralnych, programu lojalnościowego Aperitif z ponad 600 tys. użytkowników, wirtualnych marek gastronomicznych w systemie delivery i wielu innych korzyści. Dużą wartością są też szkolenia dla restauratora i jego zespołu, które przygotowują do prowadzenia restauracji SPHINX czy innych konceptów gastronomicznycj

Sfinks Polska zarządza 105. lokalami

Grupa Sfinks Polska zarządza 105. lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 68 restauracji SPHINX (segment casual dining), siecią 31 pubów Piwiarnia (segment gastro pubów), 4 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz 2 lokalami The Burgers. Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne tylko w dowozie takie jak The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.