Sieć Action na koniec 2023 roku liczyła ponad 300 sklepów. W minionym właśnie roku spółka otworzyła trzecie centrum dystrybucyjne w Polsce, zlokalizowane w Zakroczymiu na Mazowszu. – To otwarcie potwierdza nasz rozwój, który planujemy kontynuować – mówi Sławomir Nitek, dyrektor regionalny Action na Polskę, Czechy oraz Austrię.
Jakie są plany rozwoju sieci na polskim rynku? Action, skupi się przede wszystkim na umacnianiu swojej pozycji na już obecnych rynkach i w dużych miastach oraz na obszarach północnej Polski.
Plany rozwoju Action w 2024
– Co do kolejnych lat, zamierzamy utrzymać nasze tempo rozwoju w Polsce, jednak musimy też wziąć pod uwagę, że rynek naszymi sklepami jest już dość mocno nasycony. Jesteśmy już dobrze rozpoznawalną siecią w każdym województwie. Mimo to ciągle dostrzegamy jeszcze więcej potencjału. W 2024 roku głównie skupimy się na umacnianiu pozycji i rozbudowie naszej sieci sklepów na północy Polski, wspierając się trzecim centrum dystrybucyjnym w Zakroczymiu. Widzimy potencjał także w dużych miastach, takich jak Warszawa, Poznań czy Wrocław. Mamy kilka sklepów tam, ale wciąż widzimy duży potencjał, zwłaszcza w Krakowie, Łodzi i dodamy jeszcze dwa w innych lokalizacjach. Nasze działania rozwojowe w przyszłym roku będą się głównie skupiały na tych obszarach – mówi w rozmowie z Retailnet Sławomir Nitek, dyrektor regionalny Action na Polskę, Czechy oraz Austrię.
Action posiada w Polsce ponad 300 sklepów i zatrudnia ponad 4 tys. pracowników. Rocznie Action otwierał około 50-60 sklepów.
PARTNER PORTALU
Różnorodność formatów Action
Action celu w różne typy lokalizacji, od galerii handlowych po sklepy wolnostojące (stand-alone) oraz parki handlowe. Parki handlowe są ulubionym formatem sieci.
– To wynika głównie z faktu, że duża część naszych sklepów znajduje się w średniej wielkości lub mniejszych miejscowościach, gdzie tego rodzaju inwestycje są obecnie dominujące. Pod tym względem nie mamy obaw. Widzimy to jako ogromną szansę dla naszego rozwoju, zwłaszcza jeśli chodzi o rozwój parków handlowych, które stanowią silne punkty naszego dalszego wzrostu – podkreśla dyrektor generalny sieci.
Action ma obecnie ponad 2500 sklepów w Europie i zatrudnia ponad 60 000 osób. W Polsce Action otworzyło niedawno swój 300. sklep. I zatrudnia ponad 4 000 pracowników. Z każdym otwarciem sklepu, Action tworzy nowe miejsca pracy, zatrudniając około 12 nowych pracowników.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Action dynamicznie rośnie na 11 rynkach
Action jest najszybciej rozwijającym się dyskontem niespożywczym w Europie. Każdego tygodnia ponad 14 milionów klientów w 11 krajach odwiedza ponad 2300 sklepów Action, a 6,5 miliona konsumentów odwiedza stronę internetową sieci.
Action oferuje stale zmieniającą się gamę ponad 6000 produktów w 14 kategoriach w najniższych cenach, od artykułów codziennego użytku, takich jak środki czystości i artykuły higieny osobistej, po produkty, które czynią życie nieco lepszym i inspirują do ulepszania domu. Sieć nieustannie pracuje także nad poprawą jakości i zrównoważonego rozwoju, zatrudniając ponad 60 000 pracowników 136 różnych narodowości.