Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Super-Pharm przez Polskę wchodzi na rynek włoski

Sieć Super-Pharm rozszerza sprzedaż e-commerce o nowe rynki. W ostatnich tygodniach operator uruchomił sklep online superpharm.it. Jak ogłosiła firma, to pierwszy, ale nie ostatni krok jej rozwoju na zagranicznych rynkach.

Strategia Super-Pharm zakłada, że tworzenie platform sprzedażowych na zagranicznych rynkach to kolejny etap wzrostu, rozwoju i budowania silnej pozycji marki. Włochy są pierwszym kierunkiem, na który ze swoim sklepem online wkracza sieć. Za www.superpharm.it w całości odpowiadać będzie Biuro Centralne w Polsce, natomiast za komunikację marketingową – włoska agencja reklamowa Gummy Industries.

Sieci Super-Pharm zależy, by precyzyjnie odpowiedzieć na potrzeby lokalnego klienta, dlatego do współpracy zaangażowano miejscową agencję.

Super-Pharm: z ziemi polskiej do Włoch

– Wejście na włoski rynek poprzedzone było wieloma analizami. Przede wszystkim pod uwagę wzięliśmy wielkość oraz poziom rozwoju rynku w kategoriach, w których mamy pozycję lidera w Polsce. Przyjrzeliśmy się sytuacji e-commerce oraz perspektywom na jego wzrost. Ocenialiśmy zwyczaje i przyzwyczajenia klientów na kilkunastu rynnach europejskich. Na podstawie tych danych uznaliśmy, że rynek włoski idealnie odpowiada naszym założeniom. Jednocześnie to duże wyznawanie i ambitny cel dla Super-Pharm. Mamy obrany kierunek, w którym planujemy wykorzystać określone przewagi konkurencyjne – mówi Mateusz Jacob, head of cross-border Super-Pharm Poland.

Przygotowanie platformy było dużym przedsięwzięciem. Opracowując ją przetłumaczono ponad 2 mln słów na włoski. W ofercie superpharm.it jest już na stałe ponad 8,4 tysiąca produktów, a oferta cały czas jest poszerzana. W styczniu 2024 r. portfolio będzie już w 100 proc. tożsame z polskim we wszystkich kategoriach w sprzedaży online dla drogerii.

By zachować pełną transparentność wobec klientów, włoska platforma Super-Pharm, jako jedna z nielicznych platform podaje zgodny tracking najniższych cen z 30 dni. Ale to nie koniec udogodnień: istnieje możliwość wygodnych zwrotów w kilku tysiącach punktów we Włoszech, zadbano też o wygodę płatności – globalnym pośrednikiem jest Adyen, który daje możliwość płatności nie tylko na rynku włoskim, ale i na całym świecie. To jeden z elementów strategicznych pod kolejne rynki.

Sieć zapowiada włączenie odbioru w punktach, dodatkowe metody płatności, takie jak PayPal i ulepszenie formy kontaktu, np. poprzez włączenie WhatsApp. Klienci mają możliwość dodawania opinii oraz podgląd opinii z Polski w języku włoskim w czasie rzeczywistym.

– Wprowadzając platformę na włoski rynek, sięgaliśmy po zaawansowane narzędzia i rozwiązania, m.in. do modelowania oferty cenowej stosując system do zarządzania cenami, pracujący w modelu opartym na machine learningu. Przebudowaliśmy też naszą architekturę systemową w firmie tak, żeby móc dynamicznie wchodzić na kolejne rynki – mówi Mateusz Jacob.

Tylko online

Dla sieci uruchomienie platformy to także duże wyzwanie logistyczne oraz możliwość sprawdzenia sprawności operacyjnej. Wysyłki zamówień realizowane są z polskiego magazynu firmy. Dostawy do klienta w 100 proc. realizowane są przez włoską firmę kurierską BRT. Docelowy czas dostawy to pomiędzy 3 a 5 dni roboczych. Sieć na obecną chwilę nie ma planów otwierania punktów stacjonarnych we Włoszech.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem