Super-Pharm przez Polskę wchodzi na rynek włoski
Sieć Super-Pharm rozszerza sprzedaż e-commerce o nowe rynki. W ostatnich tygodniach operator uruchomił sklep online superpharm.it. Jak ogłosiła firma, to pierwszy, ale nie ostatni krok jej rozwoju na zagranicznych rynkach.
Strategia Super-Pharm zakłada, że tworzenie platform sprzedażowych na zagranicznych rynkach to kolejny etap wzrostu, rozwoju i budowania silnej pozycji marki. Włochy są pierwszym kierunkiem, na który ze swoim sklepem online wkracza sieć. Za www.superpharm.it w całości odpowiadać będzie Biuro Centralne w Polsce, natomiast za komunikację marketingową – włoska agencja reklamowa Gummy Industries.
Sieci Super-Pharm zależy, by precyzyjnie odpowiedzieć na potrzeby lokalnego klienta, dlatego do współpracy zaangażowano miejscową agencję.
Super-Pharm: z ziemi polskiej do Włoch
– Wejście na włoski rynek poprzedzone było wieloma analizami. Przede wszystkim pod uwagę wzięliśmy wielkość oraz poziom rozwoju rynku w kategoriach, w których mamy pozycję lidera w Polsce. Przyjrzeliśmy się sytuacji e-commerce oraz perspektywom na jego wzrost. Ocenialiśmy zwyczaje i przyzwyczajenia klientów na kilkunastu rynnach europejskich. Na podstawie tych danych uznaliśmy, że rynek włoski idealnie odpowiada naszym założeniom. Jednocześnie to duże wyznawanie i ambitny cel dla Super-Pharm. Mamy obrany kierunek, w którym planujemy wykorzystać określone przewagi konkurencyjne – mówi Mateusz Jacob, head of cross-border Super-Pharm Poland.
Przygotowanie platformy było dużym przedsięwzięciem. Opracowując ją przetłumaczono ponad 2 mln słów na włoski. W ofercie superpharm.it jest już na stałe ponad 8,4 tysiąca produktów, a oferta cały czas jest poszerzana. W styczniu 2024 r. portfolio będzie już w 100 proc. tożsame z polskim we wszystkich kategoriach w sprzedaży online dla drogerii.
By zachować pełną transparentność wobec klientów, włoska platforma Super-Pharm, jako jedna z nielicznych platform podaje zgodny tracking najniższych cen z 30 dni. Ale to nie koniec udogodnień: istnieje możliwość wygodnych zwrotów w kilku tysiącach punktów we Włoszech, zadbano też o wygodę płatności – globalnym pośrednikiem jest Adyen, który daje możliwość płatności nie tylko na rynku włoskim, ale i na całym świecie. To jeden z elementów strategicznych pod kolejne rynki.
Sieć zapowiada włączenie odbioru w punktach, dodatkowe metody płatności, takie jak PayPal i ulepszenie formy kontaktu, np. poprzez włączenie WhatsApp. Klienci mają możliwość dodawania opinii oraz podgląd opinii z Polski w języku włoskim w czasie rzeczywistym.
– Wprowadzając platformę na włoski rynek, sięgaliśmy po zaawansowane narzędzia i rozwiązania, m.in. do modelowania oferty cenowej stosując system do zarządzania cenami, pracujący w modelu opartym na machine learningu. Przebudowaliśmy też naszą architekturę systemową w firmie tak, żeby móc dynamicznie wchodzić na kolejne rynki – mówi Mateusz Jacob.
Tylko online
Dla sieci uruchomienie platformy to także duże wyzwanie logistyczne oraz możliwość sprawdzenia sprawności operacyjnej. Wysyłki zamówień realizowane są z polskiego magazynu firmy. Dostawy do klienta w 100 proc. realizowane są przez włoską firmę kurierską BRT. Docelowy czas dostawy to pomiędzy 3 a 5 dni roboczych. Sieć na obecną chwilę nie ma planów otwierania punktów stacjonarnych we Włoszech.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter