Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Grupa Monnari ogłosiła szacunkowe przychody w IV kw. 2023

Grupa Monnari szacuje, że w IV kw. 2023 roku miała ok. 91,9 mln zł przychodów, o 0,9 proc. więcej rdr. Narastająco, w całym 2023 r., przychody szacowane są na 302 mln zł, co oznacza wzrost o 7,3 proc. rdr.

Na koniec grudnia 2023 r. grupa prowadziła sprzedaż w 218 salonach sprzedaży, wobec 236 salonów na koniec 2022 r. dla obu marek (Monnari 184 salony, franczyza Monnari 19 salonów, Femestage 15 salonów) wraz ze sklepem internetowym, o całkowitej powierzchni ok. 46,5 tys. m kw. (49,5 tys. m kw. w 2022 r.), co oznacza spadek rok do roku powierzchni sieci o ok. 6 proc. i ilości salonów o 18

Pod koniec ubiegłego roku prezes Monnari Trade Mirosław Misztal oceniał, że największym wyzwaniem są wysokie koszty.

Wzrost rdr kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu po trzech kwartałach 2023 r. wyniósł 21,2 proc.

Prezes Mirosław Misztal pytany o możliwość odrobienia wzrostu kosztów ocenił, że będzie to trudne.

„Myślę, że będzie ciężko. (…) To będzie wyzwanie. Najniższa krajowa będzie ok. 20 proc. wyższa, inne koszty z tytułu przeliczników inflacji od nowego roku, podwyżka czynszów. Łatwo nie będzie” – mówił prezes Misztal.

Po trzech kwartałach 2023 r. grupa odnotowała wzrost przychodów o 10,3 proc. rdr do 215,1 mln zł.

Zarząd pytany był o możliwość powrotu do comiesięcznego raportowania o przychodach. Spółka ostatni raz informowała o miesięcznych przychodach w 2020 r.

„Rozważymy to jeszcze. (…) Myślę, że jest jeszcze jakiś czas do podjęcia decyzji. Nie chcę deklarować, ale rozważamy. Może będzie taka możliwość, ale na razie uważam, że nie” – powiedział prezes Misztal.

Powierzchnia handlowa grupy na koniec września 2023 r. wynosiła 220 salonów. Są to: Monnari 184 salony, franczyza Monnari 20 salonów, Femestage 16 salonów. W sumie pod logo wszystkich marek działają sklepy o powierzchni 46,6 tys. m kw., wobec 47,5 tys. m kw. w trzecim kwartale 2022.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem