Grupa Monnari szacuje, że w IV kw. 2023 roku miała ok. 91,9 mln zł przychodów, o 0,9 proc. więcej rdr. Narastająco, w całym 2023 r., przychody szacowane są na 302 mln zł, co oznacza wzrost o 7,3 proc. rdr.
Na koniec grudnia 2023 r. grupa prowadziła sprzedaż w 218 salonach sprzedaży, wobec 236 salonów na koniec 2022 r. dla obu marek (Monnari 184 salony, franczyza Monnari 19 salonów, Femestage 15 salonów) wraz ze sklepem internetowym, o całkowitej powierzchni ok. 46,5 tys. m kw. (49,5 tys. m kw. w 2022 r.), co oznacza spadek rok do roku powierzchni sieci o ok. 6 proc. i ilości salonów o 18
Pod koniec ubiegłego roku prezes Monnari Trade Mirosław Misztal oceniał, że największym wyzwaniem są wysokie koszty.
Wzrost rdr kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu po trzech kwartałach 2023 r. wyniósł 21,2 proc.
Prezes Mirosław Misztal pytany o możliwość odrobienia wzrostu kosztów ocenił, że będzie to trudne.
PARTNER PORTALU
„Myślę, że będzie ciężko. (…) To będzie wyzwanie. Najniższa krajowa będzie ok. 20 proc. wyższa, inne koszty z tytułu przeliczników inflacji od nowego roku, podwyżka czynszów. Łatwo nie będzie” – mówił prezes Misztal.
Po trzech kwartałach 2023 r. grupa odnotowała wzrost przychodów o 10,3 proc. rdr do 215,1 mln zł.
Zarząd pytany był o możliwość powrotu do comiesięcznego raportowania o przychodach. Spółka ostatni raz informowała o miesięcznych przychodach w 2020 r.
„Rozważymy to jeszcze. (…) Myślę, że jest jeszcze jakiś czas do podjęcia decyzji. Nie chcę deklarować, ale rozważamy. Może będzie taka możliwość, ale na razie uważam, że nie” – powiedział prezes Misztal.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Powierzchnia handlowa grupy na koniec września 2023 r. wynosiła 220 salonów. Są to: Monnari 184 salony, franczyza Monnari 20 salonów, Femestage 16 salonów. W sumie pod logo wszystkich marek działają sklepy o powierzchni 46,6 tys. m kw., wobec 47,5 tys. m kw. w trzecim kwartale 2022.