Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Intersport ze spadkiem sprzedaży, chociaż w e-commerce ma wzrosty

W czasie ostatnich 3 miesięcy ubiegłego roku Intersport miał przychody ze sprzedaży na poziomie 46.142 tys. zł czyli o 25,8% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (było: 62.175 tys. zł). W kanale e-commerce są natomiast wzrosty.

Firma odnotowała wzrost sprzedaży w kanale internetowym. W III kwartale roku obrotowego 2023/2024 sprzedaż wyniosła 8.066 tys. zł co oznacza wzrost na poziomie 12,2% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego (było: 7.187 tys. zł).

Narastająco, w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2023 r. Intersport osiągnął w obu kanałach detalicznych przychody na poziomie 117.489 tys. zł czyli o 3,9% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (było: 122.248 tys. zł).

Odnotowano wzrost sprzedaży w kanale internetowym. W okresie od kwietnia do grudnia roku obrotowego 2023/2024 sprzedaż wyniosła 23.226 tys. zł co oznacza wzrost na poziomie 45,2% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego (było: 16.001 tys. zł).

Łączne przychody ze sprzedaży wyniosły 141.447 tys. zł, czyli o 21,0% niższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 179.073 tys. zł).

W ubiegłym roku pakiet większościowy sieci sklepów sportowych Intersport Polska przejęła ukraińska miliarderka Galyna Fiodorowna Gereg oraz cypryjski Paravita Holding Limited. Fiodorowna jest m.in. współwłaścicielką sieci hipermarketów budowlanych „Epicentr” na Ukrainie.

Umowa przejęcia zakładała między innymi inwestycje o wartości 10 mln euro, które mają być przeznaczona na otwarcie nowych sklepów i modernizację działających.

„Z ogromną radością chciałbym Was poinformować, że dziś w imieniu Spółki podpisałem umowę inwestycyjną (szczegóły w raporcie giełdowym), która zakłada podniesienie kapitału poprzez emisje Akcji. Środki za sprzedaż akcji Spółka planuje przeznaczyć w głównej mierze na szeroko pojęty rozwój, w tym również rozwój Pracowników. Jestem pewien, że z Nowym Inwestorem, uda się Nam osiągnąć zakładany cel jakim jest pozycja nr 1 w Naszym segmencie rynku. To ambitne, ale i realne zadanie, które dzięki inwestycji, wsparciu osobowemu oraz know how Naszego partnera z Ukrainy uda się wspólnie zrealizować. Jako jeszcze bardzie silny #teamINTERSPORT ! – napisał w kwietniu 2023 Marek Kaczmarek, Prezes Intersport.

W Polsce pod szyldem Intersport działa 37 sklepów, oferujących sprzedaż detaliczną markowego sprzętu sportowego.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem