Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Czy Action może zaliczyć rok 2023 do udanych?

Action kończy rok 2023 ze wzrostem sprzedaży o 27,8% do 11,3 mld euro. Sieć zanotowała zwiększenie sprzedaży like-for-like o 16,7%, głównie dzięki wzrostowi liczby klientów w dotychczas otwartych sklepach.

W ubiegłym roku Action otworzyło 303 nowe obiekty, co oznacza, że na koniec ubiegłego roku łącznie miała 2 566 sklepy w 11 krajach europejskich, obsługujących średnio 15,3 mln klientów tygodniowo.

W Polsce Action ma ponad 300 sklepów

W 2023 roku sieć sklepów Action świętowała kilka kamieni milowych. Marka w minionym roku otworzyła swój 500. sklep w Niemczech, 300. sklep w Polsce oraz 100. sklep w Austrii. We Francji Action został uznany za ulubionego sprzedawcę detalicznego Francuzów[1] (fr. Enseigne Préférée des Français 2023), a na początku stycznia 2024 r. otworzył swój 800. sklep we Francji. Rozwój marki oznacza też tworzenie kolejnych miejsc pracy. Do końca 2023 r. firma zatrudniała 69 040 pracowników, co stanowi wzrost o 8 988 osób w porównaniu do roku poprzedniego.

Firma rozwija również swoją działalność online i koncentruje się na dostarczaniu klientom informacji o produktach oraz inspiracji do udanych zakupów w sklepach stacjonarnych. Należy dodać, że stale rośnie zaangażowanie sieci w relacje z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Co więcej, Action rozszerzył także swoją ofertę e-commerce, która została uruchomiona w Holandii w 2021 roku i objęła też Belgię.

„Nasz tegoroczny wzrost sprzedaży potwierdza, jak istotna dla naszych klientów jest formuła Action. Dużym powodzeniem cieszą się oferowane przez nas artykuły, które ułatwiają i uprzyjemniają codzienne życie, a jednocześnie są dostępne w atrakcyjnej cenie. W ubiegłym roku udało nam się również obniżyć ceny ponad 2500 produktów, co spotkało się zadowoleniem odbiorców. Warto dodać, że w Action najbardziej nam zależy na uszczęśliwianiu naszych klientów. Dlatego chciałbym serdecznie podziękować wszystkim współpracownikom za ich ogromny wysiłek włożony w osiągnięcie tego celu – mówi prezes Action, Hajir Hajji.

Action wkracza do Portugalii

W lutym tego roku Action otworzy swój pierwszy sklep w Porto. Portugalia będzie kolejnym, dwunastym już krajem, w którym funkcjonuje holenderski dyskont niespożywczy. Ze względu na planowane następne otwarcia sklepów, klienci w całej Portugalii będą mogli doświadczyć korzyści płynących z zakupów w Action, podobnie jak wielu innych europejskich konsumentów.

Program na rzecz zrównoważonego rozwoju Action

W 2023 r. Action kontynuował własny program zrównoważonego rozwoju. Firma wprowadziła swój pierwszy w pełni cyrkularny produkt: kosz do przechowywania wykonany z plastiku pochodzącego z recyklingu. Oprócz pilotażowego projektu e-pojazdów w Holandii i Niemczech, 150 własnych ciężarówek Action w Holandii jeździ teraz na paliwie typu HVO 100, co zmniejsza emisję nawet o 90% w porównaniu z paliwami kopalnymi. Marka pozostaje na dobrej drodze do osiągnięcia celu na 2030 r., jakim jest zmniejszenie emisji CO2 z własnej działalności (zakres 1-2) o 60% w 2030 r. w porównaniu z rokiem bazowym 2021, przy jednoczesnym uwzględnieniu rozwoju firmy.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem