Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Centrum Janki zmienia się w duchu zrównoważonego rozwoju

Poprzez stworzenie Przestrzeni dla klimatu należące do portfela Cromwell Property Group Centrum Janki chce stale edukować klientów i kreować wśród nich postawy ekologiczne. Centrum radykalnie redukuje emisję CO2.

„Zmiany w duchu polityki ESG są jednym z naszych najważniejszych celów na rok 2024 i kolejne lata. Wśród działań zaplanowanych w Centrum Janki bardzo ważną rolę odgrywa promocja inicjatyw w duchu zero waste. Chcemy wspierać naszych klientów w życiu zgodnym z ich przekonaniami, a także edukować poprzez dawanie dobrego przykładu i stwarzanie możliwości do podejmowania konkretnych działań” – mówi Marta Grabska, Asset Manager, Cromwell Property Group.

W unikalnej, starannie zaprojektowanej Przestrzeni dla klimatu poza zielonymi ścianami, przykuwającymi wzrok interaktywnymi planszami tematycznymi i zabawami edukacyjnymi, pokazującymi np. jak działają odnawialne źródła energii z ziemi, wiatru, wody oraz słońca, znajdują się też rowery ładowarki, które dają możliwość ładowania urządzeń mobilnych dzięki sile mięśni, kosz samosegregujący wykorzystujący sztuczną inteligencję do precyzyjnej, automatycznej segregacji surowców oraz butelkomat – urządzenie, które stanowi ważne ogniwo w łańcuchu recyklingu i daje pewność, że oddane butelki zostaną w 100% przetworzone. Strefa zwraca uwagę klientów nie tylko swoją funkcjonalnością, ale też estetyką, która stanowi dodatkową wartość dla odwiedzających.

Centrum Janki ogranicza emisję CO2

„Zależy nam, aby Przestrzeń dla klimatu była wyjątkowym miejscem, dzięki któremu klienci będą mogli razem z nami wspierać działania proekologiczne, a także nabędą wiedzę i doświadczenie, jak te działania realizować samodzielnie. Nasza nowa strefa to jednocześnie przestrzeń edukacyjna, w której w przystępny sposób przekazujemy skondensowaną wiedzę na temat ekologii i gospodarowania odpadami – podkreśla Anna Paziewska, dyrektor Centrum Janki, Apsys Polska.

Ekostrefa to dopełnienie dotychczasowych działań podejmowanych przez właściciela i zarządcę obiektu, które już dały wymierne korzyści w postaci zmniejszenia zużycia wody o 12% w 2022 r. w stosunku do okresu sprzed pandemii oraz ograniczenie o 10% emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Centrum Janki posiada certyfikat BREEAM-In Use z oceną Very Good w kategorii Management Performance oraz Excellent w Asset Performance. W całym budynku zastosowano m.in. oświetlenie LED, perlatory w toaletach, energooszczędne urządzenia grzewcze i chłodzące z rekuperacją. Dzięki nim udaje się uzyskać istotne oszczędności w zużyciu wody i energii.

„Inicjatywy proekologiczne zajmują ważne miejsce w strategii zarządzania Apsys Polska. Obejmują one m.in. inicjowanie i stymulowanie zmian w obiektach tak, aby były miejscami socjalnymi i komfortowymi dla różnych grup odbiorców, rozwijanie miejsc natury, tworzenie miejsc przyjaznych człowiekowi i promowanie odpowiedzialnych środowiskowo działań za pośrednictwem akcji promocyjnych i edukacyjnych skierowanych do klientów – dodaje Emilia Zyskowska, Marketing Manager Centrum Janki, Apsys Polska.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem