Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Trei wybudowała jedyny taki sklep w Polsce

W Poznaniu, w bezpośrednim sąsiedztwie UP2U – pierwszej inwestycji PRS w portfolio dewelopera Trei Real Estate Poland powstała unikatowa w skali kraju Biedronka. Wyróżnia się swoim designem oraz zastosowaniem rozwiązań prośrodowiskowych.

Obiekty, w których swoją działalność prowadzą dyskonty, projektowane są z reguły z myślą o odpowiedniej ekspozycji marki oraz oczywiście ich funkcjonalności. Jeśli chodzi o design tego typu budynków, jest on podyktowany ścisłymi wytycznymi najemcy, a są one najczęściej podobne niezależnie od lokalizacji. Znajdująca się w portfolio Trei Real Estate Poland Biedronka w Poznaniu przy ul. Piątkowskiej zdecydowanie przełamuje ten schemat.

Jedyny taki sklep w Polsce

„W związku z prowadzonymi przez nas działaniami związanymi z realizacją PRS UP2U, przeprowadziliśmy relokację Biedronki, która znajdowała się na zakupionej działce i wybudowaliśmy ją na sąsiadującym terenie. Została ona zaprojektowana z myślą wkomponowania jej w istniejący tam kontekst urbanistyczny i funkcjonalny. Wyróżnia się dynamiczną bryłą, unikatową architekturą, a także zastosowaniem wysokich jakości materiałów wykończeniowych na elewacji, co nie jest standardową praktyką w tego typu realizacjach. Wznosząc ten obiekt, ściśle współpracowaliśmy z Architektem Miasta Poznania. Aby uzyskać warunki zabudowy, razem z biurem architektonicznym Litoborski i Partnerzy przedstawiliśmy projekt, opracowany na podstawie wielu analiz oraz najlepszych praktyk projektowych, w których design wykracza poza przyjęte dotychczas schematy. Z entuzjazmem przyjęliśmy odważną propozycję architektów” – mówi Jacek Wesołowski, Dyrektor Zarządzający Trei Real Estate Poland.

Architektura na straży środowiska naturalnego

Jednym z wyróżników Biedronki przy ul. Piątkowskiej jest jej elewacja. Przyjęła ona formę żaluzji z płyt włókno-cementowych – podobne rozwiązania zostały zastosowane w zaledwie dwóch obiektach tego typu w Europie. Jednak poza jedynym w swoim rodzaju designem, sklep wyróżnia się także prośrodowiskowymi walorami, odwołując się tym samym do zasad zrównoważonego rozwoju.

„Dach został zaprojektowany jako powierzchnia zielona, dzięki czemu wspiera on stabilizację temperatury, retencję wody deszczowej, zwiększa powierzchnię biologicznie czynną oraz poprawia izolacyjność akustyczną sklepu. W obiekcie zastosowano również takie rozwiązania, jak pompy ciepła, zbiorniki na wodę deszczową, którą wykorzystuje się do podlewania okolicznych nasadzeń czy ręcznie sterowane żaluzje fasadowe, pozwalające zarządzać stopniem doświetlenia wnętrza i ograniczyć przegrzewanie budynku”, dodaje Jacek Wesołowski.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Z troską o komfort klientów

Poza aspektami estetycznymi i środowiskowymi Biedronka została zaprojektowana z myślą o komforcie codziennych zakupów i jej walorach stricte użytkowych. Dołożono również wszelkich starań, aby odpowiednio zagospodarować terenu wokół sklepu. Przed wejściem, zamiast standardowego parkingu, zaprojektowano plac publiczny z zielenią oraz elementami małej architektury. Znajdują się tam między innymi schody z siedziskami o dynamicznej formie, wysoka i niska zieleń (w tym drzewa lipowe, krzewy kwitnące i roślinność okrywowa), ławki oraz pochylnia, która pozwala osobom z niepełnosprawnościami na bezproblemowy dostęp do obiektu. Zainstalowano tam również stojaki rowerowe, a w kolejnych etapach inwestycji planowane są także zadaszony parking dla samochodów czy stacja naprawcza dla rowerów.

Wyjątkowe sąsiedztwo

W bezpośrednim sąsiedztwie Biedronki przy ul. Piątkowskiej deweloper Trei Real Estate Poland realizuje swoją pierwszą w Polsce inwestycję PRS pod nazwą UP2U, która dostarczy około 20 000 mkw. przestrzeni o różnorodnych funkcjach w ramach trzech budynków. Znajdzie się tam w sumie 460 w pełni wyposażonych mieszkań oraz ok. 875 mkw. powierzchni dedykowanych usługom uzupełniającym dla funkcji mieszkaniowej, w tym między innymi sklepom z podstawowymi produktami.

„Kompleks UP2U i towarzysząca mu Biedronka doskonale wpisują się w coraz bardziej popularną koncepcję kompaktowego miasta 15-minutowego, pozwalającego zaspokoić „na miejscu” większość podstawowych potrzeb. Dokładamy wszelkich starań, aby zarówno w ujęciu użytkowym, jak i estetycznym była to inwestycja na najwyższym poziomie. Nieprzypadkowa jest także jej lokalizacja – znajduje się pomiędzy osiedlami Winiary i Winogrady, w niedalekiej odległości od Parku Cytadela i kampusów uniwersyteckich. Zapewnia tym samym bardzo dobrą komunikację w obrębie Poznania, na przykład dogodny dojazd szybkim tramwajem do centrum miasta czy na kampus Morasko”, podsumowuje Jacek Wesołowski.