Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Dariusz Miłek, CCC: za nami niezły rekordowy kwartał

Grupa CCC w czwartym kwartale 2023 r. odnotowała przychód na poziomie 2,5 mld PLN, co oznacza najwyższą w historii sprzedaż w pojedynczym kwartale. Wynik ten osiągnięto mimo spowolnienia w sektorze e-commerce i niższej sprzedaży w szyldach Modivo i e-obuwie.pl związanej z nieoptymalną strukturą zapasu. Głównym motorem napędowym wzrostu pozostaje HalfPrice z dynamiką 53% rdr.

W omawianym kwartale Grupa odnotowała skokowy wzrost marży brutto (o 4 p.p.) do poziomu 46,7%, głównie za sprawą dynamicznego wzrostu marży w segmentach CCC (+8 p.p. rdr) oraz HalfPrice (+6 p.p. rdr).

Dariusz Miłek: w roku 2024 priorytetem dwucyfrowy wzrost sprzedaży

„Za nami niezły sprzedażowo i wynikowo kwartał, ale nasze ambicje sięgają wyżej. Naszym celem pozostaje trwała poprawa rentowności w każdym z szyldów – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

„Liczymy na to, że 2024 będzie rokiem stopniowej odbudowy siły zakupowej konsumenta. Wyhamowanie inflacji, w połączeniu z rosnącymi wydatkami gospodarstw domowych, stworzą sprzyjające środowisko do wzrostu. Jesteśmy przygotowani, żeby ten dobry klimat w pełni wykorzystać, w każdej z naszych linii biznesowych. Nasze priorytety na 2024 rok to dwucyfrowy wzrost sprzedaży Grupy, poprawa marży brutto w każdej, bez wyjątku linii biznesowej, utrzymanie wysokiej dyscypliny kosztowej, poprawa rentowności EBITDA w każdym z naszych szyldów oraz niższy poziom kosztów finansowych – dodaje Dariusz Miłek.

Grupa CCC wypracowała w omawianym kwartale wynik operacyjny na poziomie 96 mln PLN (+147 mln PLN rdr) i niemal 3-krotnie wyższy rdr zysk EBITDA. Segment CCC w kolejnym już kwartale z rzędu zanotował skokową poprawę rentowności EBITDA, do poziomu przekraczającego 20%.

Z kolei HalfPrice w minionym kwartale wypracował przeszło 5-krotnie wyższy rdr wynik operacyjny.
Atrakcyjna oferta produktowa, optymalizacja skali i struktury akcji promocyjnych wraz z lepszymi warunkami zakupu kolekcji przyczyniły się do umocnienia marży brutto w CCC. Powyższe, w połączeniu ze ścisłą dyscypliną kosztową (koszty spadły o 12% rdr; szósty kwartał z rzędu poprawy tego wskaźnika), pozwoliło na wypracowanie wysokiej dwucyfrowej rentowności operacyjnej.

„HalfPrice, mimo swojego młodego wieku i etapu dynamicznego rozwoju, na którym się znajduje, notuje już wysoką rentowność, powyżej pierwotnie planowanej. Z kolei w Grupie Modivo wchodzimy w nowy rok z dużo lepszą strukturą zapasu, co sprawia, że liczymy na trwałe odbudowanie jej rentowności – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

Rentowność Grupy Modivo pozostawała pod presją realizowanego programu optymalizacji zapasu. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, poziom zapasu Grupy ukształtował się poniżej 1 mld PLN. Poprawiła się także struktura wiekowa zapasu – ponad 84% (+17 p.p. rdr) udziału w niej stanowią najnowsze kolekcje. W stosunku do ubiegłego roku, szybsze i efektywniejsze były również przedsezonowe odbiory towaru z kolekcji wiosna-lato.

Grupa CCC ma ponad 1000 sklepów

CCC S.A. jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia. Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i 1000 sklepów w 28 krajach pod markami CCC, e-obuwie.pl i MODIVO.  Od maja 2021 r. Spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price. CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem