Najemcy obecni w centrach handlowych M1 zakończyli 2023 rok wzrostem obrotów. Centra odwiedziło łącznie 35,5 mln klientów. Poziom najmu sięga dzisiaj 99,3 procent. Zawarto 18 nowych umów najmu, a przedłużono 107. Podpisano i przedłużono również ponad 10 000 umów pasażowych. METRO PROPERTIES podsumowuje miniony rok w handlu.
„Na rynku handlowym widać stabilizację w zakresie obrotów i frekwencji w centrach handlowych. Zmieniają się jednak modele zakupowe, bo rosnąca inflacja i wzrost kosztów życia spowodowały wysoką wrażliwość cenową klientów, zwrot ku poszukiwaniu oszczędności i bardziej świadomemu kupowaniu z ograniczeniem impulsywnych decyzji podczas wizyt w sklepach – mówi Renata Kinde-Czyż, prezes METRO PROPERTIES, zarządcy centrów M1 w Polsce.
„Powrót klientów do zakupów w sklepach stacjonarnych, rosnące wymagania związane z wejściem na rynek nowego pokolenia klientów oraz rozwój handlu internetowego, wymagają koncentracji na wzmacnianiu pozytywnych doświadczeń zakupowych, personalizacji oferty, budowaniu wartości marek w oparciu o trendy ESG, a także digitalizacji obsługi okołosprzedażowej w kolejnych latach – dodaje Renata Kinde-Czyż.
Największym powodzeniem wśród klientów popularnych centrów M1 w Polsce centralnej i południowej cieszyły się branże usługowe, kawiarnie i restauracje, rozrywka, zdrowie i uroda oraz multimedia. 2023 był też dobrym rokiem dla sklepów z ofertą mody dla kobiet i mężczyzn – ubrań, odzieży skórzanej i toreb. Centra odwiedziło 35,5 mln klientów – to wynik na poziomie 2022 roku.
Nowe umowy i kontynuacja współpracy na poziomie 99,3%
PARTNER PORTALU
METRO PROPERTIES zakończyło miniony rok w centrach M1 z mocnym portfolio marek i powierzchnią najmu na poziomie 99,3 procent, utrzymując silną pozycję całej sieci na rynku, zarówno wśród partnerów biznesowych jak i klientów detalicznych. Dział najmu zawarł 18 nowych umów najmu, a przedłużył 107. Podpisano i przedłużono również 10 000 umów pasażowych dla całego portfolio dziewięciu centrów handlowych.
Breeam na poziomie Outstanding i 20% oszczędności zużycia prądu
W 2023 roku zarządca centrów handlowych M1 odnowił z wynikiem Outstanding w kategorii Building Management i z wynikiem Excellent w kategotii Asset Performance certyfikaty Breeam In Use dla całego portfolio obiektów. Dzięki inwestycjom i wdrożeniu pakietu innowacyjnych działań, zużycie energii elektrycznej było niższe o ca. 20 procent w porównaniu do średniorocznego zużycia w latach 2018-2022.
4 tysiące użytkowników aplikacji h-Our store
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Autorska aplikacja h-Our store METRO PROPERTIES została już ściągnięta przez ponad 4 tysiące użytkowników, a inkubator firm zgromadził 323 zarejestrowanych podmiotów. W 2023 roku za pośrednictwem aplikacji do portfolio najemców dołączały najczęściej sklepy z ofertą mody i akcesoriów, ale również sportu, kosmetyków, książek, czy okularów. To często lokalni rzemieślnicy i sprzedawcy, ale również znane, globalne marki, jak m.in. Decathlon.
Najemcy h-Our store najczęściej decydują się na 2-3 dniową współpracę na koniec tygodnia,
ale są również partnerzy wynajmujący sklepy na kilka miesięcy. Największym zainteresowaniem cieszą się h-Our store w podwarszawskich Markach i w Czeladzi na Śląsku.
Aplikacja h-Our store umożliwia wynajem powierzchni w popularnym centrum handlowym nawet
na 1 godzinę, a obsługa sprzedażowa i techniczna w całości prowadzona jest elektronicznie,
za pośrednictwem aplikacji, podobnie do działania popularnych portali do wynajmu pokoi hotelowych czy krótkoterminowego wynajmu mieszkań.
Platforma h-Our store została doceniona przez rynek i branżowych ekspertów zdobywając prestiżowe nagrody podczas Festivalu PropTech czy PRCH Retail Awards.
300 wydarzeń promocyjnych i znani ambasadorowie marki M1
W sieci centrów handlowych M1 zorganizowanych zostało blisko 300 wydarzeń promujących ich ofertę w 2023 roku. Reklamy popularnych obiektów ukazały się w ponad 6 tysiącach odsłon, w wielu formatach. Najbardziej spektakularnym było zaangażowanie do budowania wzrostu rozpoznawalności i świadomości marki M1 dwojga ambasadorów – aktorkę Joannę Koroniewską i dziennikarza telewizyjnego Maciej Dowbora – małżeństwo będące również bardzo popularną parą influencerów.
Metro Properties, czyli zarządzanie na każdym poziomie
METRO PROPERTIES sp. z o.o. jest spółką oferującą usługi w zakresie profesjonalnego zarządzania nieruchomościami i procesami inwestycyjnymi. Spółka odpowiada za strategiczny rozwój nieruchomości, planowanie, budowę, wynajem, sprzedaż/kupno nieruchomości. W zakresie odpowiedzialności spółki leży center i facility management.