Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Lagardère Travel Retail: So Coffee łączy siły z Too Good To Go

Autorska kawiarniana marka należąca do Lagardère Travel Retail w Polsce nawiązała współpracę z Too Good To Go – firmą wpływu społecznego działającą na rzecz ograniczania marnowania żywności. So Coffee dołączyła do inicjatywy po udanym pilotażu, w ramach którego w zaledwie 6 kawiarniach przez miesiąc trwania testów użytkownicy uratowali aż 130 posiłków przed zmarnowaniem.

Od 7 lutego 2024 r. w aplikacji Too Good To Go dostępne są Paczki Niespodzianki z kilkudziesięciu kawiarni So Coffee działających poza lotniskami, a także z kawiarni prowadzonej przez franczyzobiorców So Coffee, którzy dołączyli do inicjatywy w ubiegłym roku. Lagardère Travel Retail w Polsce, właściciel sieci, liczy na to, że w efekcie współpracy w ręce konsumentów trafią setki paczek z żywnością, która w innym wypadku – ze względu na krótką datę ważności – musiałaby być wyrzucona.

– Według Banków Żywności w Polsce marnuje się rocznie ok. 4,8 mln ton jedzenia. W skali świata to już 1,3 mld ton. To problem, z którym jako odpowiedzialny biznes mamy obowiązek się zmierzyć. Chcemy, żeby w naszej sieci foodservice straty żywności były ograniczone do minimum. Taki postawiliśmy przed sobą cel i jestem przekonana, że współpraca z Too Good To Go pomoże nam go osiągnąć – mówi Magdalena Charczuk, Dyrektor ds. Marketingu i Innowacji w Lagardère Travel Retail w Polsce.

R E K L A M A

Ponad 130 paczek od So Coffee trafiło do klientów w ramach testu

Decyzję o nawiązaniu stałej współpracy So Coffee z Too Good To Go poprzedziła udana faza testów w 6 kawiarniach w Warszawie, Częstochowie, Elblągu, Szczecinie i Bielsku-Białej. W przeciągu miesiąca, w okresie od 21 grudnia 2023 r. do 17 stycznia 2024 r., użytkownicy aplikacji skorzystali z oferty So Coffee aż 134 razy. Tym samym uratowali niemal 80 proc. oferowanych przez markę nadwyżek żywności.

Z Too Good To Go korzysta w Polsce już ponad 3 mln świadomych ekologicznie konsumentów. Kupując tzw. Paczki-Niespodzianki za nawet 1/3 ich ceny detalicznej, polscy użytkownicy aplikacji ocalili dotąd ponad 9 mln posiłków przed zmarnowaniem.

– Cieszymy się, że kolejna marka z portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce dołącza do Too Good To Go. Wraz z rozszerzeniem współpracy nasi użytkownicy mogą uratować przed zmarnowaniem jeszcze więcej pysznych ciast, kanapek czy sałatek, realnie zmniejszając skalę wyrzucanej żywności w Polsce. Nasza misja od początku istnienia jest niezmienna. Chcemy widzieć świat bez marnowania jedzenia. Dzięki takim partnerom staje się to możliwe – mówi Justyna Samul, Key Account Manager w Too Good To Go.

Dla Lagardère Travel Retail w Polsce to nie pierwsza taka współpraca

Z Too Good To Go współpracuje już inna marka z portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce – Costa Coffee. Największa kawiarniana sieć w Polsce dołączyła do aplikacji w czerwcu 2020 r. i dotąd przekazała przez nią ponad 370 tys. paczek z żywnością.

Kawiarniane marki Lagardère Travel Retail w Polsce mają na koncie też inne inicjatywy ekologiczne – promują m.in. kupowanie kawy z własnym kubkiem i ekologiczne opakowania.

Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Foodservice zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2022 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 5,2 mld euro. W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.).

W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.

Too Good To Go, certyfikowany B Corp, to firma wpływu społecznego, która globalnie łączy 85 milionów zarejestrowanych użytkowników z 155 tysiącami aktywnych partnerów. Pomaga odblokować zysk z niesprzedanej żywności i tym samym zmniejszyć skalę marnowanego jedzenia. Aplikacja Too Good To Go jest największym na świecie rynkiem do zarządzania nadwyżkami żywności, działającym w 17 krajach w Europie i Ameryce Północnej. Firma współpracuje z liderami w branży. Od czasu swojej premiery w Polsce w 2019 r., Too Good To Go pomogła uratować 9 milionów posiłków przed wyrzuceniem, co odpowiada 22 500 ton emisji CO2. Według Projektu Drawdown (2020) przeciwdziałanie marnowaniu żywności jest rozwiązaniem numer jeden pomagającym w rozwiązaniu kryzysu klimatycznego poprzez ograniczenie wzrostu temperatury do 2˚C do 2100 roku.