Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Po dwóch latach działalności Pepco wychodzi z Austrii

Po 30 miesiącach obecności na austriackim rynku Pepco zdecydowało o zamknięciu swoich sklepów nad Dunajem. Obecnie sieć posiada w Austrii 73 sklepy.

„Grupa na bieżąco ocenia efekty implementacji swojej strategii skoncentrowanej na wzroście oraz monitoruje wyniki działalności. W ramach tej bieżącej analizy jak i pogłębionego przeglądu wyników działalności, Grupa zdecydowała dziś o zaprzestaniu działalności w Austrii, jako że nie przewiduje osiągnięcia przez rynek austriacki odpowiedniego poziomu zwrotu” – czytamy w komunikacie Pepco Group.

Grupa weszła do Austrii we wrześniu 2021 r. i obecnie posiada w tym kraju 73 sklepy marki Pepco.

Według Pepco Gropu: „wyjście z rynku austriackiego poprawi sytuację kapitałową Grupy oraz zyskowność w 2024 r., a także pozwoli skupić się na innych rynkach, na których możliwe będzie wypracowanie wyższych zwrotów” 

Grupa Pepco zapewnia, że wyjście z Austrii nie wpłynie na dalszą realizację na terenie Europy Zachodniej strategii skoncentrowanej na wzroście i nie ma też wpływu na działalność Pepco w innych krajach.

Grupa Pepco z optymizmem patrzy na rok 2024

„Warunki dla handlu pozostają wymagające w większości krajów Europy, ale nasze nastawienie na 2024 pozostaje ostrożnie optymistyczne. Mimo spadku przychodów LFL grupy o 2,3 proc. w I kwartale, przy wysokiej bazie odniesienia, widzieliśmy pozytywny trend wyników LFL w tym okresie. Osiągnięto poprawę o 200 pkt. bazowych rdr marży brutto grupy w I kwartale, dzięki silnemu odbiciu w ramach działalności sieci Pepco. To stanowi również znaczący wzrost w marży brutto w porównaniu do ostatniego kwartału roku obrotowego 2023. Spodziewamy się kontynuacji trendu w zakresie osiągania marży brutto w trakcie roku z uwagi na poprawę kosztów produktów, w tym samych towarów, jak i kosztu transportu, korzystniejszych kursów walutowych oraz pozytywnych zmian w zakresie marży zakupowej” – w styczniu tego roku podało Pepco Group.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz