Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Wrocław Fashion Outlet podsumowuje 2023 rok i planuje działania na przyszłość

Rok 2023 był dla Wrocław Fashion Outlet intensywny i pełen pozytywnych zmian. W minionych miesiącach centrum powitało nowe marki modowe i gastronomiczne, wprowadziło kolejne udogodnienia dla swoich klientów, a także z sukcesem działało w obszarze zrównoważonego rozwoju.

Potwierdzeniem skuteczności realizowanych działań jest fakt, że jedyne modowe centrum outletowe w regionie zamknęło 2023 rok z najwyższą w historii sprzedażą i rekordową liczbą pond 60 tysięcy członków programu lojalnościowego Fashion Club.

Nowe marki w ofercie oraz stabilne wzrosty

Wrocław Fashion Outlet to jedyne w Polsce centrum należące do europejskiego portfolio outletów premium VIA Outlets. Obiekt konsekwentnie realizuje strategię „3R”: Remodelling, Remerchendising, Remarketing, co zaowocowało m.in. osiągnięciem najwyższych w historii wyników.

R E K L A M A

„Klienci coraz częściej wybierają outletowe zakupy, kierując się pozytywnym stosunkiem jakości do ceny. Coraz istotniejszą częścią naszej działalności staje się również program lojalnościowy Fashion Club, dostarczający jego członkom cenne korzyści i zniżki. Rozpoczynamy rok z pewnością siebie i oczekujemy, że nasz model biznesowy i odporny sektor centrów outletowych, nadal będzie osiągał rekordowe wyniki w 2024 roku, w którym VIA Outlets świętuje swoją 10. rocznicę.” – mówi Aleksandra Perz, Centre Director Wrocław Fashion Outlet

Zgodnie z przyjętą strategią centrum systematycznie rozszerza ofertę o znane i lubiane marki, których poszukują klienci. W 2023 roku Wrocław Fashion Outlet otworzył sklepy takich brandów, jak JOOP! czy Outly. Po zmianach lokalizacji w nowej odsłonie zaprezentowały się marki Levi’s, Lee Wrangler, Calzedonia/Intimissimi/Tezenis, Mustang, New Balance, Crocs, Wittchen, Pierre Cardin i Ecco. Czwarty kwartał uświetniło z kolei otwarcie kawiarni Starbucks – pierwszej w centrum outletowym w Polsce. „Nowe marki w centrum, jak również przedłużenia umów i inwestycje naszych wieloletnich najemców w wysoki standard wykończenia lokali pokazują, że jesteśmy stabilnym i skutecznym partnerem biznesowym. Potwierdza to również fakt, że powierzchnia centrum aktualnie jest wynajęta niemal w 100%. – mówi Teresa Pieczonka, Leasing Director Wrocław Fashion Outlet.

Centrum odnotowuje doskonałe wyniki także dzięki efektywnej współpracy pomiędzy najemcami i VIA Outlets. „Silne partnerstwo pozwala na skuteczną identyfikację i realizację innowacyjnych strategii marketingowych, przyciągając tym samym większą liczbę nowych klientów. Wspólnie opracowaliśmy atrakcyjne promocje, wydarzenia i oferty specjalne, które przyczyniły się do zwiększenia ruchu w centrum. Transparentna komunikacja i otwarta wymiana pomysłów między najemcami a nami stanowią kluczowy element sukcesu, umożliwiając szybkie dostosowywanie się do zmieniających się trendów rynkowych. Ta efektywna kooperacja przynosi korzyści obu stronom”. – mówi Beata Jarema, Retail Director Wrocław Fashion Outlet

Zrównoważona przyszłość branży retail

Zrównoważony rozwój zajmuje centralne miejsce w strategii „3R” VIA Outlets. Skuteczna implementacja strategii „Beyond Sustainable” w całym europejskim portfolio i łańcuchu wartości firmy została uhonorowana w lipcu przez globalną instytucję ratingową Fitch przyznaniem drugiego najwyższego poziomu oceny ESG, czyli poziomu 2. VIA Outlets uzyskała również najwyższą 5-gwiazdkową ocenę w raporcie GRESB 2023 Real Estate Sustainability Benchmark czwarty rok z rzędu.

W 2023 roku we Wrocław Fashion Outlet poza ciągłymi działaniami mającymi na celu ograniczenie śladu węglowego działalności operacyjnej samego obiektu, podjęto także szereg działań z myślą o lokalnej społeczności i środowisku. Wśród nich można wymienić akcję „BE PROUD. BE YOU. / BĄDŹ DUMNY. BĄDŹ SOBĄ.” organizowaną w ramach obchodów Miesiąca Dumy. Wrocławskie centrum po raz kolejny zostało także partnerem Międzynarodowego Festiwalu Filmowego mBank Nowe Horyzonty. To tylko dwa z wielu przykładów inicjatyw w obszarze zrównoważonego rozwoju.

Ambitne plany na 2024 rok

Wrocław Fashion Outlet podchodzi ambitnie do planowania inwestycji również na 2024 rok. W najbliższych miesiącach we wrocławskim centrum planowane jest m.in. poszerzenie oferty gastronomicznej oraz modowej, kolejne prace modernizacyjne. W 2024 roku, podobnie jak w latach poprzednich, obiekt zamierza kontynuować działania na rzecz środowiska oraz aktywnie wspierać lokalne społeczności.

Wrocław Fashion Outlet to jedyne modowe centrum outletowe w regionie dolnośląskim. Na ok. 14 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się ponad 100 światowych i polskich marek, wśród nich: BOSS Outlet, KARL LAGERFELD, JOOP!, Nike, Levi’s, Lacoste, Asics, , Guess, New Balance, adidas, Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Le Creuset, Calzedonia. Lokalizacja w pobliżu lotniska, bliskość Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, dogodny dojazd komunikacją miejską i parking na 1 200 miejsc pozwalają klientom dogodnie cieszyć się promocjami przez cały rok. Wrocław Fashion Outlet należy do portfolio VIA Outlets – najszybciej rozwijającego się operatora na rynku outletów premium w Europie. Europejskie portfolio VIA Outlets obejmuje obecnie 11 centrów w 9 krajach, łącznie około 267 000 metrów kwadratowych powierzchni najmu i ponad 1 100 sklepów.