W roku 2023 Wroclavia miała ponad 17 milionów klientów

Wroclavia ma za sobą udany rok. Łącznie centrum zanotowało aż 17,5 mln wizyt. To wzrost o 1,5 mln w porównaniu z rokiem 2022 oraz o 1,3 mln w odniesieniu do okresu sprzed pandemii (2019 r.)

Prestiżowe nagrody i certyfikaty, rekordowa liczba odwiedzających, nowe marki i wyjątkowe koncepty sklepów oraz liczne wydarzenia skupione na dbałości o środowisko naturalne i potrzebach lokalnej społeczności – tak w dużym skrócie wyglądał we Wroclavii rok 2023. Bez wątpienia był to rok pełen sukcesów.

W listopadzie 2023 roku Wroclavia zdobyła złotą statuetkę w kategorii „Obiekt Handlowy Roku – Best Performance” w prestiżowym konkursie Polskiej Rady Centrów Handlowych – PRCH Retail Awards. O 36 nagród rywalizowały 84 projekty zgłoszone przez największe obiekty handlowe w Polsce. Jury wyróżniło Wroclavię nie tylko za wysokie wskaźniki odwiedzalności i sprzedaży, ale również za efektywność energetyczną i pozytywny wpływ działań podejmowanych przez centrum na lokalną społeczność. Przyznana nagroda potwierdza, że Wroclavia jest najlepiej działającym centrum handlowym w kraju.

– Cieszy nas fakt, że Wroclavia z sukcesem rywalizuje z największymi obiektami handlowymi w Polsce. Złota statuetka PRCH Retail Awards potwierdza, że rozumiemy potrzeby klientów, najemców oraz naszych partnerów i potrafimy na nie skutecznie odpowiadać. To także duże zobowiązanie, które motywuje do dalszego działania i doskonalenia się – mówi Małgorzata Woźniak, dyrektor Wroclavii.

Certyfikat BREEAM In-Use na poziomie Outstanding

W grudniu 2023 roku zakończył się złożony proces oceny Wroclavii w systemie BREEAM. W efekcie centrum otrzymało certyfikat BREEAM In-Use na poziomie: Outstanding. Oznacza to, że obiekt spełnia najbardziej wymagające kryteria, m.in. w zakresie gospodarowania energią i odpadami, stosowania proekologicznych rozwiązań, innowacji oraz zapewnienia użytkownikom komfortu i dostępu do transportu publicznego.

PARTNER PORTALU

Kaufland

– Nasze centrum po raz kolejny zostało poddane wnikliwej wieloetapowej kontroli, która potwierdziła proekologiczny kierunek działania Centrum. Certyfikat na poziomie Outstanding świadczy o tym, że nasz obiekt jest wyjątkowo przyjazny dla użytkowników i środowiska – podkreśla Małgorzata Woźniak i dodaje: – Ulepszenia budynku, które systematycznie wprowadzamy, wpływają pozytywnie zarówno na planetę, jak i nasze cele biznesowe. Przykładowo, obniżenie poziomu zużycia mediów powoduje mniejszą emisję dwutlenku węgla do atmosfery i jednocześnie pozwala nam obniżyć koszty utrzymania nieruchomości.

W minionym roku Wroclavia zredukowała zużycie energii elektrycznej i cieplnej o 28,5% w stosunku do roku 2019, a także ograniczyła zapotrzebowanie na wodę dzięki wprowadzonej, od początku działalności centrum, deszczówki do użytku technicznego.

– Wyznaczamy trendy i stanowimy inspirację dla innych zarządców obiektów, którym zależy na dostosowaniu budynków do wymogów certyfikacji BREEAM In-Use – mówi Małgorzata Woźniak.

Sukces komercyjny Wroclavii

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

W 2023 roku Wroclavia odnotowała rekordowy wzrost liczby klientów, który potwierdza skuteczność obranej i realizowanej od kilku lat strategii. Łącznie centrum zanotowało aż 17,5 mln wizyt. To wzrost o 1,5 mln w porównaniu z rokiem 2022 oraz o 1,3 mln w odniesieniu do okresu sprzed pandemii (2019 r.).

Na sukces komercyjny Wroclavii istotny wpływ miały także otwarcia nowych sklepów, które podniosły atrakcyjność i rozszerzyły różnorodną ofertę centrum. Portfolio obiektu wzbogaciło się o takie marki jak New Yorker, który zajął powierzchnię prawie 1,7 tys. mkw., Notino oraz Mango Mama (oba lokale o wielkości niemal 400 mkw.), a także Solmar, Subway, Gorąco Polecam, Salewa czy Zeccoro.

– Powierzchnie w centrum są niemal całkowicie wynajęte, poziom komercjalizacji obiektu na koniec 2023 roku wyniósł 99,5%. W sumie wraz z kioskami podpisaliśmy 76 kontraktów, z czego 62 z nich na wynajem 14 605 mkw. powierzchni – mówi Małgorzata Woźniak.

Oprócz nowych umów, sfinalizowane zostały także relokacje najemców do większych lokali. Największa z nich to dwukrotne zwiększenie powierzchni sklepu Medicine – do ponad 700 mkw. (jest to obecnie największy format tej marki w Polsce). Podpisane zostały też przeniesienia salonów Adidas (powiększony o ponad 60% do prawie 500 mkw.), Kruk (powiększony dwukrotnie) oraz Levi’s (z lokalem wielkości 200 mkw.), które w nowych formatach otworzą się już na początku 2024 roku.

Wartościowe wydarzenia dla wrocławian i turystów

Rok 2023 to dla Wroclavii nie tylko czas sukcesów komercyjnych i wizerunkowych, to także liczne akcje, w tym szereg wydarzeń realizowanych z myślą o środowisku naturalnym. Zostały one docenione nie tylko przez mieszkańców regionu, ale także wrocławski magistrat, czego potwierdzeniem jest fakt, że dwa wydarzenia w centrum, Dzień Ziemi i Dzień Mobilności, zostały objęte Honorowym Patronatem Prezydenta Wrocławia. W ich realizację włączyło się liczne grono partnerów, m.in. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji we Wrocławiu, Biuro Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia, Ekosystem czy Nextbike Polska.

Istotnym wydarzeniem edukacyjnym był projekt „Dzikie w mieście” realizowany wspólnie z ZOO Wrocław. W ramach tego przedsięwzięcia niemal 1,5 tysiąca dzieci wzięło udział w warsztatach na temat miejskiej fauny i flory.

Aktywnie promowaliśmy również miasto Wrocław, organizując drugi rok z rzędu spacery z przewodnikami po jego mniej znanych i nieodkrytych jeszcze częściach. Zeszłoroczna edycja akcji zgromadziła rekordową liczbę 870 uczestników. W wakacje Wroclavia zaprosiła także miłośników muzyki na swój zielony taras, gdzie odbyły się dwa wyjątkowe koncerty w ramach Vertigo Summer Jazz Festival oraz Vertigo Summer Blues Festival.

We wrześniu centrum zorganizowało spektakularne wydarzenie skierowane do miłośników gier – Game Fest, które udowodniło, że radość i zabawa nie mają wieku. Na wszystkich odwiedzających czekało sześć dni pełnych e-sportu, planszówek i symulatorów jazdy, a także emocjonujących turniejów. Nic dziwnego, że impreza przyciągnęła tłumy. Łącznie w wydarzeniu wzięło udział około 6 tysięcy osób! Ekscytujące eventy to jeden z elementów szerokiej oferty rozrywkowej Wroclavii. Klienci mają także do dyspozycji stałą ofertę różnorodnych atrakcji takich jak salon gier Gamestate, tor kartingowy Pitlane, salę zabaw Fikołki oraz kino Cinema City. Już wkrótce na mapie centrum pojawi się także Pitlane Summer Bar – jedyne tego typu miejsce we Wrocławiu stworzone z myślą o miłośnikach motoryzacji. Potwierdza to, że Wroclavia to nie tylko destynacja zakupowa, ale także miejsce rozrywki i przyjemnego spędzania czasu z rodziną oraz znajomymi.

W listopadzie i grudniu Wroclavia organizowała czwartą edycję świątecznej zbiórki obuwia dla osób w kryzysie bezdomności. To cykliczne wydarzenie wpisało się już w kalendarz jesienno-zimowych akcji charytatywnych odbywających się we Wrocławiu. Wspólnie z mieszkańcami centrum zebrało rekordową liczbę 500 par butów, które trafiły do podopiecznych Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta. Coroczna zbiórka obuwia odpowiada na realne potrzeby osób w kryzysie bezdomności i jest dowodem aktywnego zaangażowania się Wroclavii w ważne dla lokalnej społeczności sprawy.

Rok 2024 będzie również pełen atrakcji dla klientów w każdym wieku. Nie zabraknie nowych otwarć, wyjątkowych wydarzeń i kolejnych projektów realizowanych z myślą o wrocławianach, zrównoważonym rozwoju i transformacji środowiskowej. Wroclavia będzie kontynuowała obrany kierunek, by systematycznie wzmacniać swoją pozycję oraz odpowiadać na oczekiwania swoich klientów, najemców i partnerów biznesowych.

Wroclavia należy do Unibail Rodamco Westfield.