Grupa MEX zapowiada serię otwarć lokali gastronomicznych

Mex Polska ma umowy na 3 nowe lokale przy Rynku Starego Miasta w Krakowie. Grupa kapitałowa celuje łącznie w 6 otwarć w bieżącym półroczu 2024.

Notowana na GPW spółka holdingowa Mex Polska, dążąc do dalszego wzrostu Grupy kapitałowej, zawarła nowe umowy, dzięki którym będzie mogła otworzyć 3 nowe lokale gastronomiczne tuż przy Starym Rynku w Krakowie. Nowe lokale działać będą pod szyldem Pijalni Wódki i Piwa, Chicas&Gorillas oraz Pankejk, a ich uruchomienie planowane jest w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

Pierwsze dwa koncepty należą do segmentu bistro, który stanowi najbardziej rentowny obszar Grupy. Zarząd, chcąc wykorzystać potencjał regionu Małopolski oraz atrakcyjność jednego z największych i najstarszych miast w kraju, spodziewa się, że nowe otwarcia pozytywnie wpłyną na dalszy wzrost wyników sprzedażowych Grupy.

Obecnie holding posiada 46 dochodowych lokali funkcjonujących pod pięcioma rozpoznawalnymi markami. Tylko w tym półroczu liczba ta może wzrosnąć o co najmniej sześć kolejnych, z uwagi na plany dalszej ekspansji obejmującej miasta tj.: Katowice, Wrocław, Kraków, Nowy Sącz, Zamość i Mławę.

Ambitne plany rozwoju

PARTNER PORTALU

Kaufland

„Popyt na nasze usługi gastronomiczne cały czas rośnie, co przekłada się na coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Szczególnie dochodowym segmentem Grupy pozostają bary i shot-bary, takie jak Pijalnia Wódki i Piwa oraz Chiccas & Gorillas. Skupiamy się na ciągłej rozbudowie tych marek, planując naszą dalszą obecność m.in. w tak atrakcyjnym mieście jakim jest Kraków. To właśnie w tym rejonie zamierzamy w ciągu kilku miesięcy otworzyć czwartą już Pijalnię Wódki i Piwa oraz pierwszy w tym mieście Chiccas & Gorillas. Centrum Krakowa to obszar pełen życia zarówno w dzień, jak i w nocy, a my zamierzamy w pełni wykorzystać ten potencjał dzięki naszym popularnym konceptom. Dla mieszkańców Krakowa ale i dla turystów, chcących smacznie i niedrogo spędzić czas w gronie rodziny i przyjaciół, także przygotowujemy niespodziankę. Na płycie Rynku Głównego Starego Miasta planujemy otwarcie pierwszego w Krakowie lokalu Pankejk, restauracji serwującej naleśniki i pankejki w wersji wytrawnej i na słodko. Po doświadczeniach z ul. Długiej w Gdańsku wiemy jak dużą frekwencją cieszy się taka oferta w atrakcyjnych turystycznie miejscach w Polsce – mówi Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu w Mex Polska S.A.

Pijalnia Wódki i Piwa to jeden z najpopularniejszych shot-barów w kraju, który od lat poprzez charakterystyczną ofertę kulinarną i wyjątkowy wystrój umożliwia klientom cofnięcie się do okresu PRL. Aktualnie sieć Pijalni Wódki i Piwa liczy 32 lokale.

Chicas&Gorillas to przykład klasycznego shot & coctail baru. Wystój lokali nawiązuje do kultury Pop-Art, a wnętrza są nasycone kontrastującymi barwami i komiksowymi motywami. W Krakowie byłby to piąty lokal tego brandu w Polsce. Aktualnie koncept mieście się w Łodzi, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Pankejk natomiast to koncept oparty na dwóch podstawowych produktach – naleśnikach i pankejkach podawanych w wielu wariantach smakowych. Menu oferuje dania w wyjątkowo przystępnych cenach.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

„W bieżącym półroczu spodziewamy się otwarcia 5, a może nawet 6 nowych lokali w Grupie. O części z nich już wspominaliśmy, jeśli chodzi o rozbudowę sieci bistro, m.in. w Katowicach i Zamościu. Natomiast w najbliższym czasie planujemy także rozszerzyć naszą obecność we Wrocławiu, Nowym Sączu i Mławie, o czym będziemy mogli powiedzieć więcej już wkrótce – komentuje Paweł Kowalewski.

Rozwój sieci lokali gastronomicznych pochodzi ze środków własnych Grupy, kredytów oraz środków finansowych od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych (w tym modelu rozwijana jest m.in. sieć lokali Pijalnia Wódki i Piwa.

Mex Polska ma 46 lokali gastronomicznych

W skład Grupy Kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza obecnie 46 lokalami gastronomicznymi. Model biznesowy Grupy zakłada równoległy rozwój sieci własnych, jak i franczyzowych placówek. Grupa obecnie rozwija kilka rozpoznawalnych i bardzo popularnych marek gastronomicznych: The Mexican, Prosty Temat, Pankejk, Pijalnia Wódki I Piwa oraz Chicas&Gorillas. Łącznie koncepty gastronomiczne Grupy rocznie odwiedza ok 6 mln osób. Rozwój sieci placówek gastronomicznych pochodzi ze środków własnych Grupy, kredytów oraz środków finansowych od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych. W tym modelu rozwijana jest sieć lokali Pijalnia Wódki I Piwa oraz The Mexican

Od 2012 roku spółka Mex Polska S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.