Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Piotr Łukasiak, Stokrotka: nowa aplikacja wspiera program lojalnościowy

Zależy nam na budowaniu wizerunku Stokrotki jako nowoczesnej sieci sklepów. Aplikacja odgrywa w tym zadaniu ważną rolę – w rozmowie z SCF News | Retailnet.pl mówi Piotr Łukasiak, dyrektor ds. rozwoju procesów handlowych w Stokrotce.

2 mln osób już korzysta z aplikacji Stokrotki. Jak udało się osiągnąć taki wynik?

Bardzo ważne dla powodzenia projektu były prace początkowe – analiza rynku, zrozumienie potrzeb klientów oraz dopasowanie naszej oferty do istniejących luk i oczekiwań. Kluczowe znaczenie dla użytkowników ma oczywiście wiele realnych benefitów, z których mogą korzystać. Nie można zapomnieć także o przemyślanym kształcie i funkcjonalnościach naszego rozwiązania, zapewniających łatwość użytkowania. Według mnie ważnym czynnikiem było również włączenie szerokiego grona pracowników sklepów w proces tworzenia i testowania aplikacji, dzięki czemu na późniejszym etapie stali się oni prawdziwymi ambasadorami rozwiązania.

Co wyróżnia apkę Stokrotki na tle innych aplikacji zakupowych, których teraz mamy bardzo dużo?

Największym wyróżnikiem jest dostępny wraz z aplikacją program lojalnościowy oparty na zbieraniu Płatków. Pozwala on uczestnikom na wymianę kolekcjonowanych w czasie zakupów punktów na superkupony. Jest ich ponad 150. Umożliwiają one zakup produktów w zdecydowanie niższych cenach, nawet za 1 grosz.

R E K L A M A

Kto pobiera aplikację – czy Stokrotka analizuje dane dotyczące tego, jaka grupa klientów jest najbardziej reprezentatywna?

Bardzo ważne są dla nas osoby robiące zakupy dla całej rodziny. To dla nich tworzymy więc wiele ofert, dzięki którym możliwe jest robienie tańszych zakupów. Jednak dostępne w aplikacji kupony i promocje dopasowywane są do różnych potrzeb i stylów życia naszych klientów.

Jakie są najważniejsze funkcje, które są dostępne w aplikacji? I jak zwiększają zaangażowania klientów?

Aplikacja daje wiele możliwości korzystania z tańszych zakupów. Klienci, dostrzegając realne korzyści wynikające z udziału w naszym programie, chętnie do niego dołączają lub pozostają jego użytkownikami. W aplikacji Stokrotki można znaleźć produkty objęte cotygodniowymi ofertami promocyjnymi i kupony jednorazowe.

Dodatkowo z Naszą Stokrotką można uczestniczyć w korzystnym programie lojalnościowym polegającym na zbieraniu Płatków za zrobione w Stokrotkach zakupy. Płatki można następnie wymienić na produkty dostępne w wyjątkowo niskich cenach – nawet za 1 grosz. Oprócz atrakcyjnych rabatów w Naszej Stokrotce znaleźć można także dodatkowe funkcje ułatwiające zaplanowanie zakupów. Dostępne są w niej gazetki promocyjne, z których produkty można dodawać wprost do listy zakupów.

Aplikacja umożliwia także znalezienie najbliższego sklepu, sprawdzenie historii swoich zakupów czy zbieranie znaczków w ramach akcji lojalnościowych. W zeszłym roku wprowadziliśmy również nowe działania pod nazwą „Wyzwania”. W ich ramach zakupy w naszej sieci były dodatkowo premiowane. Za dokonanie ich w wymaganej liczbie można było odebrać nagrodę, np. litrowe lody za 1 zł.

Jakie były główne cele stojące za stworzeniem aplikacji, a jakie są obecnie? Jak zmienia/zmieniała się aplikacja? Jak ewoluuje?

Wiadomo, że aby aplikacja „żyła” musi być nieustannie rozwijana/dopasowywana do zmieniających się potrzeb rynku i klientów.

Początkowe cele dotyczyły w dużej mierze liczby osób, które chcielibyśmy, żeby dołączyły do naszego programu. Obecne dotyczą jego rozwoju w zgodzie z nowymi potrzebami klientów. Na bieżąco analizujemy opinie użytkowników aplikacji i staramy się odpowiadać na ich oczekiwania, np. w zakresie nowych funkcjonalności czy obecności w programie kolejnych produktów. Niedługo wdrażamy rozwiązanie, sprawiające, że nasze kupony i oferty będą wyświetlane w kolejności zgodnej z zainteresowaniem klientów danymi produktami.

W jaki sposób aplikacja mobilna wpływa na strategię rozwoju w obszarze omnichannel ? Jakie są główne cele i plany dotyczące integracji sprzedaży online i offline w Stokrotce?

Zapewnienie wygody zakupów w naszej sieci jest jednym z naszych priorytetów. Aplikacja wykorzystywana jest więc w różnych kanałach sprzedaży. Zależy nam również na budowaniu wizerunku Stokrotki jako nowoczesnej sieci sklepów. Aplikacja odgrywa w tym zadaniu ważną rolę. Wpływa ona ponadto na sposób postrzegania zakupów w całej naszej sieci pod kątem atrakcyjności ofert. Jest to więc rozwiązanie, które korzystnie wpływa na każdy kanał działania. Aplikacja jest miejscem, w którym klient otrzymuje zebrane wszystkie najważniejsze informacje, zarówno te dotyczące aktywności Stokrotki – promocyjnej czy lojalnościowej – jak i swojej – historii zakupów czy zebranych punktów, które przyznawane są w każdym kanale sprzedaży. W planach mamy dalszy rozwój naszej aplikacji, zarówno w zakresie działań prowadzonych stacjonarnie, jak i online.

Jak aplikacja realnie wpływa na sprzedaż? Czy wiadomo jakie wyniki generuje?

Aplikacja jest dziś ważnym czynnikiem, sprawiającym, że nasze sklepy są wybierane na miejsce codziennych zakupów. Dążymy więc stale do wzmacniania tego kanału i jego znaczenia w działaniach promocyjnych. Oceny naszego rozwiązania i udział osób robiących zakupy, korzystając z Naszej Stokrotki, są bardzo satysfakcjonujące.

Jakie są plany rozwoju aplikacji? Czy będą jakieś nowe funkcjonalności?

Cały czas rozwijamy naszą aplikację, by jak najlepiej odpowiadała ona na oczekiwania klientów. Potrzeby się zmieniają, więc nasze rozwiązanie też podlega modyfikacjom. Z myślą o klientach w zeszłym roku dodaliśmy, np. możliwość przesyłania Płatków i Znaczków. Dzięki temu wspólnie, np. z rodziną, można szybciej uzbierać ich liczbę potrzebną do odebrania produktu w akcji lojalnościowej czy skorzystania z rabatu. Obecnie pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami, ale ich kształt zachowamy jeszcze przez chwilę w tajemnicy.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz