Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Biedronka wejdzie na Słowację pod koniec 2024

Grupa Jeronimo Martins chce otworzyć pierwsze sklepy Biedronka na Słowacji pod koniec 2024 r. Działania operacyjne będą zarządzane z poziomu Polski.

„Uznaliśmy, że projekt międzynarodowej ekspansji sieci Biedronka powinien się rozpocząć od rynku słowackiego” – powiedział na konferencji w Lizbonie prezes Biedronki Luís Araújo.

„Sieć Biedronka potrzebuje większego obszaru do rozwoju. Stało się jasne, że Słowacja może zaoferować tę wartość ze względu na bliskość terytorialną i kulturową. Wielu Słowaków przyjeżdża do Polski na zakupy, chcemy wykorzystać ten potencjał” – dodał.

R E K L A M A

Jak poinformował, zostało już wybranych pierwszych kilka lokalizacji.

„Chcemy mieć pewność, że pierwsze sklepy zostaną otwarte pod koniec 2024 roku” – dodał.

Jak poinformował, działania operacyjne będą zarządzane z poziomu Polski.

„Polska będzie centrum ekspansji na Europę Wschodnią i Środkowo-Wschodnią” – powiedział Luís Araújo.

„Zespół określi obszary funkcjonalne, w ramach których będziemy pracować, następnie zajmiemy się kwestiami logistyki. Prowadzimy analizy, by stworzyć infrastrukturę. Czeka nas sporo adaptacji modelu biznesowego do warunków słowackich” – dodał prezes Biedronki.

Jak poinformował, grupa zastanawiała się, pod jaką marką ma się rozwijać sieć na rynku słowackim. Ostatecznie zdecydowano, że będzie to marka Biedronka w brzmieniu znanym z języka polskiego, w związku z „dużym ładunkiem emocjonalnym, który stoi za tą nazwą”.

Z wypowiedzi przedstawicieli grupy Jeronimo Martins wynika, że sieć może w przyszłości rozwijać się w kolejnych krajach w regionie.

Jak powiedział prezes Biedronki, w dalszej przyszłości sklepy mogłyby powstać także w kolejnych krajach sąsiadujących z Polską. Jako przykład podał Ukrainę.

Jeronimo Martins miało w IV kw. 198 mln euro zysku netto j.d., wzrost o 15,8 proc. rdr (opis)
Grupa Jeronimo Martins, właściciel m.in. sklepów Biedronka, miała w czwartym kwartale 2023 roku 198 mln euro zysku netto jednostki dominującej, o 15,8 proc. więcej niż przed rokiem – podała spółka w raporcie.

Przychody wzrosły w tym okresie o 16,7 proc. do 8,15 mld euro. EBITDA spółki wyniosła 578 mln euro, co oznacza wzrost o 14,1 proc. rdr.