Biedronka wejdzie na Słowację pod koniec 2024

Grupa Jeronimo Martins chce otworzyć pierwsze sklepy Biedronka na Słowacji pod koniec 2024 r. Działania operacyjne będą zarządzane z poziomu Polski.

„Uznaliśmy, że projekt międzynarodowej ekspansji sieci Biedronka powinien się rozpocząć od rynku słowackiego” – powiedział na konferencji w Lizbonie prezes Biedronki Luís Araújo.

„Sieć Biedronka potrzebuje większego obszaru do rozwoju. Stało się jasne, że Słowacja może zaoferować tę wartość ze względu na bliskość terytorialną i kulturową. Wielu Słowaków przyjeżdża do Polski na zakupy, chcemy wykorzystać ten potencjał” – dodał.

Jak poinformował, zostało już wybranych pierwszych kilka lokalizacji.

„Chcemy mieć pewność, że pierwsze sklepy zostaną otwarte pod koniec 2024 roku” – dodał.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Jak poinformował, działania operacyjne będą zarządzane z poziomu Polski.

„Polska będzie centrum ekspansji na Europę Wschodnią i Środkowo-Wschodnią” – powiedział Luís Araújo.

„Zespół określi obszary funkcjonalne, w ramach których będziemy pracować, następnie zajmiemy się kwestiami logistyki. Prowadzimy analizy, by stworzyć infrastrukturę. Czeka nas sporo adaptacji modelu biznesowego do warunków słowackich” – dodał prezes Biedronki.

Jak poinformował, grupa zastanawiała się, pod jaką marką ma się rozwijać sieć na rynku słowackim. Ostatecznie zdecydowano, że będzie to marka Biedronka w brzmieniu znanym z języka polskiego, w związku z „dużym ładunkiem emocjonalnym, który stoi za tą nazwą”.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Z wypowiedzi przedstawicieli grupy Jeronimo Martins wynika, że sieć może w przyszłości rozwijać się w kolejnych krajach w regionie.

Jak powiedział prezes Biedronki, w dalszej przyszłości sklepy mogłyby powstać także w kolejnych krajach sąsiadujących z Polską. Jako przykład podał Ukrainę.

Jeronimo Martins miało w IV kw. 198 mln euro zysku netto j.d., wzrost o 15,8 proc. rdr (opis)
Grupa Jeronimo Martins, właściciel m.in. sklepów Biedronka, miała w czwartym kwartale 2023 roku 198 mln euro zysku netto jednostki dominującej, o 15,8 proc. więcej niż przed rokiem – podała spółka w raporcie.

Przychody wzrosły w tym okresie o 16,7 proc. do 8,15 mld euro. EBITDA spółki wyniosła 578 mln euro, co oznacza wzrost o 14,1 proc. rdr.