Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Action podsumowuje sprzedaż w roku 2023

Grupa Action szacuje przychody ze sprzedaży w 2023 oku. na 2,51 mld zł, a zysk netto na 36,8 mln zł Rok wcześniej, w 2022 r., przychody wyniosły 2,37 mld zł, a zysk netto 48,97 mln zł.

Zysk brutto ze sprzedaży grupy szacowany jest w 2022 r. na 220,9 mln zł. Rok wcześniej było to 207,8 mln zł.

W samym IV kw. 2023 roku grupa szacuje, że przychody ze sprzedaży wyniosły 723,2 mln zł, zysk netto 14,2 mln zł, a zysk brutto ze sprzedaży 65,8 mln zł.

Ostateczne wyniki finansowe Action przekaże w raporcie rocznym, który zostanie opublikowany 26 kwietnia.

Jakie są plany rozwoju sieci na polskim rynku? Action, skupi się przede wszystkim na umacnianiu swojej pozycji na już obecnych rynkach i w dużych miastach oraz na obszarach północnej Polski.

Plany rozwoju Action w 2024

– Co do kolejnych lat, zamierzamy utrzymać nasze tempo rozwoju w Polsce, jednak musimy też wziąć pod uwagę, że rynek naszymi sklepami jest już dość mocno nasycony. Jesteśmy już dobrze rozpoznawalną siecią w każdym województwie. Mimo to ciągle dostrzegamy jeszcze więcej potencjału. W 2024 roku głównie skupimy się na umacnianiu pozycji i rozbudowie naszej sieci sklepów na północy Polski, wspierając się trzecim centrum dystrybucyjnym w Zakroczymiu. Widzimy potencjał także w dużych miastach, takich jak Warszawa, Poznań czy Wrocław. Mamy kilka sklepów tam, ale wciąż widzimy duży potencjał, zwłaszcza w Krakowie, Łodzi i dodamy jeszcze dwa w innych lokalizacjach. Nasze działania rozwojowe w przyszłym roku będą się głównie skupiały na tych obszarach – w rozmowie z Retailnet.pl mówił Sławomir Nitek, dyrektor regionalny Action na Polskę, Czechy oraz Austrię.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Action posiada w Polsce ponad 300 sklepów i zatrudnia ponad 4 tys. pracowników. Rocznie Action otwierał około 50-60 sklepów.

Różnorodność formatów Action

Action celu w różne typy lokalizacji, od galerii handlowych po sklepy wolnostojące (stand-alone) oraz parki handlowe. Parki handlowe są ulubionym formatem sieci.

– To wynika głównie z faktu, że duża część naszych sklepów znajduje się w średniej wielkości lub mniejszych miejscowościach, gdzie tego rodzaju inwestycje są obecnie dominujące. Pod tym względem nie mamy obaw. Widzimy to jako ogromną szansę dla naszego rozwoju, zwłaszcza jeśli chodzi o rozwój parków handlowych, które stanowią silne punkty naszego dalszego wzrostu – podkreśla dyrektor generalny sieci.

Action ma obecnie ponad 2500 sklepów w Europie i zatrudnia ponad 60 000 osób. W Polsce Action otworzyło już ponad 300. sklepów. I zatrudnia ponad 4 000 pracowników. Z każdym otwarciem sklepu, Action tworzy nowe miejsca pracy, zatrudniając około 12 nowych pracowników.

Action dynamicznie rośnie na 11 rynkach

Action jest najszybciej rozwijającym się dyskontem niespożywczym w Europie. Każdego tygodnia ponad 14 milionów klientów w 11 krajach odwiedza ponad 2300 sklepów Action, a 6,5 miliona konsumentów odwiedza stronę internetową sieci.

Action oferuje stale zmieniającą się gamę ponad 6000 produktów w 14 kategoriach w najniższych cenach, od artykułów codziennego użytku, takich jak środki czystości i artykuły higieny osobistej, po produkty, które czynią życie nieco lepszym i inspirują do ulepszania domu. Sieć nieustannie pracuje także nad poprawą jakości i zrównoważonego rozwoju, zatrudniając ponad 60 000 pracowników 136 różnych narodowości.

Edit