Decathlon przyjmuje globalną strategię, która obejmuje poprawę doświadczeń klientów, silne zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ogólną modernizację firmy.
Od początku swojej działalności w 1976 roku Decathlon zawsze wierzył w istotną rolę sportu w pomaganiu społeczeństwom być zdrowszymi i szczęśliwszymi. Dziś ludzie potrzebują sportu bardziej niż kiedykolwiek.
Na początku tej podróży Decathlon napisał swoją długoterminową ambicję przyspieszenia swojej misji dla dobra społeczeństw i planety. Kierując się tą ambicją, narodził się nowy cel: Move People Through the Wonders of Sport.
W tym celu Decathlon przyjmuje ambitną globalną strategię, która obejmuje poprawę doświadczeń klientów, silne zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ogólną modernizację firmy.
Decathlon chce mieć pozytywny wpływ na ludzi
PARTNER PORTALU
Barbara Martin Coppola, Global Chief Executive Officer w Decathlon, mówi: “Dzisiejszy dzień to wyjątkowy moment zarówno w historii, jak i dla przyszłości Decathlonu. Teraz bardziej niż kiedykolwiek świat potrzebuje sportu. Ma on jednoczącą moc i może poprawić zarówno zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. W Decathlonie chcemy mieć większy pozytywny wpływ na ludzi, społeczeństwo i planetę, poruszając ludzi poprzez wspaniałość sportu. Jestem dumna z tego, że wraz z członkami naszego zespołu pracujemy nad nowym planem – naszym światłem przewodnim i ambicją. To niesamowite widzieć, jak nasza zróżnicowana społeczność spotyka się, aby świętować to, co czyni nas wyjątkowymi: umożliwienie każdemu uprawiania sportu na własnych warunkach. Jestem przekonana, że nasza ambitna strategia, ewoluująca nasz sposób prowadzenia działalności, zapewni Decathlon wiodącą pozycję w branży jako wyjątkowa i godna zaufania marka sportowa.”
Nowa tożsamość marki i portfolio
Uderzająca nowa tożsamość marki Decathlon odzwierciedla ambicje marki, jednocześnie celebrując jej przeszłość. Wraz z dynamicznym niebieskim kolorem, wita teraz nową ikonę marki – „orbitę” – wyrażającą ruch, ambicję osiągania nowych szczytów i obiegowość, będącą sercem zrównoważonego modelu biznesowego Decathlon.
Decathlon uwalnia pełny potencjał marki, aby przybliżyć sport każdemu poprzez nowe i uproszczone portfolio 9 marek, będących specjalistami w konkretnych kategoriach: Quechua (turystyka), Tribord (woda i wiatr), Rockrider (kolarstwo outdoorowe), Domyos (fitness), Kuikma (rakiety), Kipsta (sporty drużynowe), Caperlan (dzika przyroda), Btwin (mobilność) oraz Inesis (sporty precyzyjne), a także 4 marek eksperckich: Van Rysel, Simond, Kiprun i Solognac.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Model biznesowy opary na zrównoważonym rozwoju
Całe dobro, jakie sport może wnieść w życie ludzi i społeczeństw, nie może odbywać się kosztem planety. Decathlon chce być siłą napędową i zobowiązał się do osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do 2050 roku.Cele DECATHLON w zakresie dekarbonizacji to (zakresy 1, 2 i 3):
- 20% redukcji bezwzględnej emisji CO2 w 2026 r.
- 42% redukcji bezwzględnych emisji CO2 w 2030 r. i zerowy poziom emisji netto do 2050 r.
Mocno zaangażowany w realizację swoich ambicji Decathlon, drugi rok z rzędu w 2023 r., oddzielił swój rozwój od emisji CO2.
Nowe doświadczenie klienta
Decathlon wykorzystuje potęgę technologii cyfrowej poprzez globalną modernizację witryny e-commerce, aby zapewnić klientom wygodne zakupy w dowolnym miejscu i czasie.
Cyfrowy łańcuch dostaw Decathlon został ponownie przemyślany przy użyciu najlepszych w swojej klasie narzędzi i algorytmów sztucznej inteligencji, aby umożliwić dokładne prognozowanie, planowanie asortymentu i parametry zapasów. Doprowadziło to już do znacznego obniżenia poziomu zapasów i wielu ulepszeń, w tym zmniejszenia kosztów transportu, śladu węglowego i czasu dostawy.
Decathlon przełamuje również nowe granice, aby zapewnić swoim klientom niezwykłe doświadczenie, w tym aplikację 3D Shopping App na Apple Vision Pro w USA.
W nadchodzących miesiącach ponad 1700 sklepów na całym świecie zostanie odnowionych, oferując klientom intuicyjną nawigację, lepszą widoczność produktów, angażujące wyświetlacze fizyczne i cyfrowe oraz estetyczną atmosferę.
Innowacje
Każdego dnia ponad 850 inżynierów i 400 projektantów w Decathlon nieustannie wymyśla, tworzy, projektuje i testuje nowe materiały i produkty. Rezultatem jest zestaw przełomowych rozwiązań sportowych, popartych 900 patentami.
Organizacja Decathlon jest kształtowana przez tę kulturę i obejmuje zespoły ekspertów, takie jak Booster Innovation – wspierający lokalne zespoły, Sports Lab – poświęcony badaniu sportu i dynamiki ludzkiego ciała, AddLab – centrum prototypowania 3D oraz Advanced Design – projektujący sport i doświadczenia przyszłości.
Decathlon chce stać się jedną z najbardziej inkluzywnych organizacji na świecie
W 2023 r. zespół wykonawczy Decathlon osiągnął parytet po raz pierwszy w swojej historii, a firma podjęła bezprecedensowe zobowiązania na 2026 r., w tym mierzenie reprezentacji, integracji i przynależności, podejmowanie działań w tym zakresie oraz ustanawianie globalnych standardów i najlepszych w swojej klasie wyników w zakresie DEI.
Decathlon buduje i wzmacnia społeczności, takie jak kobiety na stanowiskach kierowniczych i powiązane programy, nawiązując zewnętrzne partnerstwa z ekspertami DEI. W 2023 r. Decathlon otrzymał kilka wyróżnień branżowych, w tym 10. miejsce w kategorii Forbes Retail & Wholesale dla „Najlepszego pracodawcy dla kobiet” na świecie.