Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Alexis Nasard, Swarovski: wyniki potwierdzają trafność naszej strategii

Rodzinna firma Swarovski Crystal Business ogłosiła dziś wyniki finansowe za rok rozliczeniowy kończący się 31 grudnia 2023 roku. Odnotowano solidny i szeroko zakrojony wzrost o +4% do 1 832 mln euro w porównaniu z rokiem poprzednim, opierając się na solidnym +10% wzroście porównywalnym, znacznie powyżej wzrostu rynkowego na spowalniającym rynku dóbr luksusowych oraz w niestabilnym środowisku geopolitycznym i makroekonomicznym.

EBIT przed odliczeniem kosztów restrukturyzacji powrócił na dodatnie saldo po raz pierwszy od 2019 r., pomimo znacznego niekorzystnego wpływu kursów walutowych. Mocny czwarty kwartał miał kluczowe znaczenie dla poprawy ogólnych wyników w 2023 r., przy wzroście sprzedaży o +9% i EBIT przed kosztami restrukturyzacji sięgającym najwyższego poziomu od 3. kwartału 2018 r.
Wyniki za 2023 r. potwierdzają słuszność strategicznego kierunku firmy Swarovski, mającego na celu umocnienie jej wyjątkowego dziedzictwa we współczesnym duchu, a także trwającej transformacji modelu biznesowego.

„Te doskonałe wyniki jeszcze bardziej potwierdzają trafność strategii LUXignite oraz nieprzemijającą siłę naszej kultowej marki i wyjątkowego savoir-faire. Jestem bardzo wdzięczny pracownikom i partnerom SWAROVSKI na całym świecie za ich pasję i zaangażowanie, a zarządowi i akcjonariuszom za ich niezachwiane wsparcie” – mówi CEO Alexis Nasard.

R E K L A M A

„W 2024 roku skupimy się na konsekwentnej realizacji naszej strategii, kładąc nacisk na niezwykłą kreatywność w naszych kolekcjach produktów i komunikacji, a także na dalsze inwestycje w naszą sieć detaliczną i najważniejsze momenty związane z marką”- dodaje.

Wzrost organiczny na szeroką skalę w 2023 r.

Wszystkie kategorie biznesowe, w tym sprzedaż detaliczna wzrosła o +4%, a kryształy B2B o +5%.
wszystkie główne kategorie produktów, na czele z biżuterią, która wzrosła o +6%.
wszystkie 10 największych rynków osiągnęło wzrost w ujęciu analogicznym do poprzedniego roku, a sprzedaż w czołowych miastach wzrosła o +13%.
wzrost sprzedaży omnichannel: off-line o +5% i on-line o +4%, przy wzroście swarovski.com o +11%.
silny wzrost rentowności sklepów o +36%.

Znacząca poprawa zysków i środków pieniężnych

Firma osiągnęła dodatni wynik EBIT przed kosztami restrukturyzacji pomimo negatywnego wpływu niekorzystnych zmian kursów walutowych, jednocześnie osiągając znaczną poprawę pozycji zadłużenia netto. Udało się to, dzięki zwiększonemu generowaniu przepływów pieniężnych, a także wzrostowi i poprawie dynamiki operacyjnej.

Ekscytujące kolekcje, koncepcje sprzedaży detalicznej i ważne momenty dla marki
Biżuteria i kolekcja dla domu marki, kampanie promocyjne i ciągłe podnoszenie poziomu sprzedaży detalicznej pod kierownictwem dyrektor kreatywnej Swarovski, Giovanny Engelbert, nieustannie wzmacniały wartość marki i jej pozycję jako ikony Pop Luxury.

Ponadto rok 2023 przyniósł szereg nowych rozdziałów w 128-letniej historii marki, z olśniewającymi nowymi flagowymi sklepami w Nowym Jorku i Seulu, a także udaną współpracą ze SKIMS i wprowadzeniem nowej kolekcji okularów we współpracy z partnerem EssilorLuxottica, co jeszcze bardziej poszerzyło zasięg firmy. Ponadto przełomowa wystawa Masters of Light – From Vienna to Shanghai była prawdziwym świętem savoir-faire i bogatego dziedzictwa marki. Po stronie produktów, kultowa kolekcja Millenia nadal wykazywała stały wzrost, a wprowadzenie nowej kolekcji Galaxy w ramach Swarovski Created Diamonds, inspirowanej początkami kosmosu, stanowiło kolejny krok w zaangażowaniu w diamenty hodowane laboratoryjnie.

W rezultacie marka doświadczyła silnego wzrostu pożądania i atrakcyjności wśród Millenialsów i GenZ.

W 2024 r. firma skupi się na utrzymaniu i przyspieszeniu rentownego wzrostu jako integralnej części transformacji LUXignite, przy jednoczesnym dalszym podnoszeniu marki, ulepszaniu doświadczeń zakupowych i utrzymywaniu dyscypliny finansowej.

Mistrzowie światła od 1895 roku.

Swarovski tworzy piękne produkty kryształowe o znakomitej jakości i kunsztownym wykonaniu, które przynoszą radość i wysławiają indywidualność. Firma została założona w Austrii w 1895 roku i zajmuje się projektowaniem, wyrobem oraz sprzedażą najlepszych na świecie kryształów, kamieni jubilerskich, w tym Swarovski Created Diamonds i cyrkonii, biżuterii, akcesoriów, a także kryształowych dekoracji i elementów wyposażenia wnętrz oraz kryształów dla branży motoryzacyjnej. Swarovski Crystal Business ma zasięg globalny z około 2300 sklepami i 6600 punktami sprzedaży w około 150 krajach, zatrudniając ponad 16 600 osób. Wraz ze spółkami siostrzanymi Swarovski Optik (producent sprzętu optycznego) oraz Tyrolit (producent narzędzi do szlifowania) Swarovski Crystal Business tworzy Grupę Swarovski. Częścią dziedzictwa Swarovski jest odpowiedzialny stosunek do ludzi i naszej planety.

Dziś spuścizna ta jest ugruntowana w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu wartości, z naciskiem na innowacje w gospodarce o obiegu zamkniętym oraz wspieranie różnorodności, inkluzji społecznej i wyrażania swojej indywidualności, a także w działalności filantropijnej Fundacji Swarovski, która pomaga organizacjom charytatywnym, wywierając pozytywny wpływ na środowisko i społeczeństwo.