Lagardère Travel Retail kontynuuje rozwój marki Costa Coffee. Spółka właśnie otworzyła dwie kawiarnie w lokalizacjach dla podróżnych. Jedna z nich to zupełnie nowy lokal na lotnisku w Modlinie, drugi – kawiarnia po generalnym remoncie na Dworcu Centralnym w Warszawie.
Oba lokale zaprezentowane zostały w nowym, odświeżonym designie. To kontynuacja rozwoju cenionej marki kawiarnianej w zgodzie z globalnymi trendami. Pasażerowie Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin zyskali nowy lokal pod znaną marką Costa Coffee. Kawiarnia znalazła się w ogólnodostępnej strefie na antresoli ulokowanej na poziomie +1. Na gości czeka 35 miejsc siedzących wraz z licznymi gniazdkami, które umożliwią ładowanie urządzeń elektronicznych w czasie oczekiwania na lot. To już jedenasty lokal z portfolio Lagardère Travel Retail w porcie lotniczym w Modlinie oraz dziewiąta kawiarnia Costa Coffee na lotniskach w Polsce.
Pasażerowie na Dworcu Centralnym w Warszawie mogą również odwiedzić kawiarnie Costa Coffee w nowej odsłonie. Nowa Costa Coffee zlokalizowana w centralnym punkcie dworca, przy wejściu na perony, przeszła gruntowny remont. Lokal oferuje 66 miejsc siedzących. Został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o podróżujących – posiada liczne miejsca z kontaktami, w tym stacje do ładowania indukcyjnego i komfortowe miejsca do pracy.
Nowy standard wizualny marki
Obie nowo otwarte kawiarnie zostały zaprezentowane w nowym designie UPLIFT. Odświeżone wnętrza charakteryzują się jasnymi pastelowymi barwami z naturalnymi elementami drewna, w towarzystwie dużej ilości zieleni i światła o ciepłej barwie. To zupełnie nowy standard wizualny dla tej renomowanej sieci, zgodny z globalnymi trendami i odpowiadający na potrzeby młodszych gości. Nowe projekty są jaśniejsze i przytulniejsze.
PARTNER PORTALU
„Od przejęcia zarządzania marką Costa Coffee na polskim rynku, stale rozwijamy sieć. Obecnie prowadzimy zaawansowane negocjacje i jesteśmy blisko uruchomienia kolejnych miejsc. W 2024 roku oraz w najbliższych latach planujemy otwierać średnio pięć nowych lokali rocznie. Rozpoczęliśmy też proces rebrandingu marki i wprowadziliśmy odświeżony design. Będziemy kontynuować te działania, inwestując i przekształcając nawet do 15 lokali rocznie skali roku. 2024 będzie też rokiem dalszej integracji operacyjnej Costa Coffee i wprowadzenia modelu agencyjnego dla sieci – mówi Maciej Gajkowski, Head of Foodservice w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Multikanałowa strategia rozwoju
Strategia rozwoju Costa Coffee opiera się na multikanałowości. Kawiarnie dostępne są w dużych ośrodkach miejskich oraz prestiżowych przestrzeniach, takich jak lotniska, centra handlowe, biurowce i high-streetowe centra miast. Kawiarnia oferuje pełną gamę doskonałych kaw, napojów oraz przekąsek zarówno słodkich, jak i wytrawnych. Menu stale uzupełniane jest o nowe, sezonowe pozycje zarówno w ofercie kawowej, jak i słonej oraz słodkiej. W nowym wiosennym menu królują pistacja, matcha, mango i marakuja. Dodatkowo wprowadzona została opcja coffee pairingu, czyli możliwości połączenia kawy z ulubioną przekąską o podobnym smaku. Goście bardziej wrażliwi cenowo znajdą w naszym menu kilka ciekawych opcji zestawów w bardzo dobrej cenie.
Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Foodservice zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2022 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 5,2 mld euro.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak InMedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.