Apsys Polska: Posnania jest neuroróżnorodna

Godziny ciszy, pokój wyciszenia, słuchawki tłumiące dźwięki, sklepy bez muzyki i stonowana kolorystycznie przestrzeń – czas zakupów bez dodatkowych bodźców jest kluczowy dla osób znajdujących się w spektrum neuroróżnodności. Według różnych szacunków do tej grupy należy nawet co piąty Polak.

W spektrum neuroróżnorodności znajdują się osoby zarówno z ADHD, w spektrum autyzmu, z dysleksją, dysgrafią, czy dyskalkulią. Łączy ich to, że są wrażliwi na nadmiar otaczających bodźców takich jak hałas, głośna muzyka, czy kolory, a przestymulowanie powoduje u nich nerwowość, nadmierne pobudzenie i ogólne poczucie dyskomfortu. Problem może dotyczyć nawet 20 procent społeczeństwa – zarówno dorosłych, jak i dzieci.

Ulga dla wszystkich

Wprowadzenie czasu na spokojne zakupy to idealne rozwiązanie również dla tych, którzy w spektrum się nie znajdują, ale są przemęczeni wszechobecnym hałasem, muzyką i innymi bodźcami systematycznie drażniącymi układ nerwowy.

„Już od 2 kwietnia Posnania wprowadza godziny ciszy we wtorki między 16, a 18 oraz czwartki między godziną 10, a 12 – mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii – Jest to czas, w którym wyłączona zostanie muzyka w częściach wspólnych obiektu, czyli na korytarzach, w toaletach, holach, i w Food Fyrtlu – dodaje Marek Ćwiek. W akcję chętnie włączyli się najemcy, a wśród nich m.in. Big Star i cała grupa Inditex. Ponadto w Posnanii już od dłuższego czasu funkcjonują lokale, w których nie ma muzyki i są wśród nich AlpinePro, Ania Kruk, Apart, Fielmann, Gatta, Old Havana, Primark, Samsonite, Wittchen, czy Yves Rocher.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Nie tylko nowe rozwiązania

Godziny ciszy to nowa propozycja promująca świadomość społeczną, ale Apsys, zarządca Posnanii zadbał o to, aby już od wielu lat, funkcjonowały tam rozwiązania uwzględniające potrzeby osób neuroróżnorodnych. Po zgłoszeniu się do Punktu Info klienci uzyskują dostęp do pokoju wyciszenia, w którym oprócz siedzenia w akustycznych fotelach mogą schować się w podwieszanym, bujanym i relaksującym gnieździe. Oprócz tego w pokoju można sterować natężeniem światła, co skutecznie uspokaja zmysły i emocje. Poza tym pomieszczeniem, Posnania oferuje swoim klientom również słuchawki wyciszające.

– To rozwiązanie, z którego często korzystają rodzice neurowrażliwych dzieci. Dzięki stłumionym dźwiękom maluchy są spokojniejsze i mogą bezpiecznie towarzyszyć opiekunom w robieniu zakupów – tłumaczy Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii.

Wrażliwy projekt

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Wnętrze Posnanii, a przede wszystkim przestrzeń wspólna, zostały zaprojektowane z myślą o neuroinkluzywności.

– Już na etapie koncepcji, zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego, jednym z założeń było stworzenie nieprzebodźcowanej przestrzeni, w której klienci poczują się komfortowo – mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii.

– We wnętrzach wykorzystano bardzo spokojną paletę barw, w której dominuje biel, beż i naturalne drewno. Zgodnie z założeniem Apsys, który jest zarządcą Posnanii, wspólna przestrzeń jest stonowana, a to za sprawą możliwie jak najbardziej ujednoliconego sposobu brandowania lokali przez najemców- dodaje.

Olbrzymie znaczenie dla komfortu klientów Posnanii ma akustyka obiektu. To niezwykle przemyślany element projektu, mimo że nie widać go na pierwszy rzut oka. Warto pamiętać, że to właśnie proces rozchodzenia się dźwięków, obok kolorów, kształtów, zapachu tworzy przyjazną atmosferę miejsca. Właściwy klimat akustyczny to zasługa zastosowanego na powierzchni ponad 6 tysięcy metrach kwadratowych systemu Rockfon Mono Acoustic.

– Kompleksowe działania uwzględniające neuroróżnorodność klientów Posnanii sprawdzają się od lat, dlatego rozwijamy je i na bieżąco udoskonalamy. – mówi dyrektor obiektu Marek Ćwiek.

Posnania w portfelu Apsys

APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i we Francji. Spółka realizuje działania w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use, inwestycjach mieszkaniowych oraz w obszarze zarządzania powierzchniami biurowymi. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości.

Apsys zawsze był firmą z wizją i ambicjami, by realizować unikalne projekty, tworzyć miejsca ikoniczne, znaczące, na stałe wpisujące się w tkankę miejską. Począwszy od 2022 r. w swojej działalności spółka kieruje się hasłem “Razem, inne miasto jest możliwe”. Apsys chce jeszcze mocniej i odpowiedzialniej wykorzystywać potencjał miast, wpływać na ich przemiany uwzględniając potrzeby środowiskowe, pobudzać rozwój społeczny i ekonomiczny, a ponadto wspólnie, w oparciu o dialog z interesariuszami, tworzyć komfortowe otoczenie dla ludzi.

Celem strategicznym firmy jest zmiana miast na lepsze i tworzenie wyjątkowych miejsc, dzięki którym życie wszystkich staje się piękniejsze.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy wszystkie działania, niezależnie od wielkości i lokalizacji poszczególnych nieruchomości, są dopasowane do potrzeb klienta. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. APSYS Polska zarządza obecnie ponad 1 000 000 mkw. GLA w 19 obiektach handlowych zlokalizowanych w 15 największych miastach w kraju. Apsys prowadzi także inwestycję mieszkaniową – Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie.