Z najnowszego raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” wynika, że 86 proc. ankietowanych kupuje na platformach marketplace. Dotyczy to wszystkich grup wiekowych. Jednakże najczęściej robią to najmłodsi i pięćdziesięciolatkowie (91 proc.), a najrzadziej najstarsi z przebadanej grupy (74 proc.).
Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia z domu stanowią dopiero początek długiej listy zalet. Internet stale się rozwija, a sklepy internetowe wraz z nim. Pojawiło się wiele udogodnień, które poprawiają doświadczenia klientów i sprawiają, że taka forma zakupów staje się przyjemnością – zgodnie z najnowszym raportem Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” 47 proc. Polaków spędza najwięcej swojego czasu wolnego w sieci na robieniu zakupów online. Co więcej, 6 na 10 ankietowanych, którzy kupują online zauważyło, że aktualnie robi to częściej niż w latach poprzednich.
„Zakupy w sieci są uwielbiane przez wszystkich, niezależnie od tego, w jakim są wieku. Wyniki przeprowadzonego badania pokazały, że każda grupa ankietowanych kupuje online częściej niż kiedyś. Okazuje się, że wzrost częstotliwości korzystania z kanału e-commerce był najbardziej widoczny wśród czterdziestolatków – ponad dwie trzecie z nich zauważyło u siebie taką tendencję – mówi Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku.
„Targowisko” online
Platformy marketplace to strony internetowe, na których konsumenci mogą kupić różne kategorie produktów od wielu sprzedawców. Jest to wygodne rozwiązanie oferujące większy wybór i możliwość załatwienia kilku spraw tylko w jednym miejscu. Taka dywersyfikacja przyciąga wielu klientów w różnym wieku i o odmiennej zasobności portfela.
PARTNER PORTALU
Przeprowadzone przez Santander Consumer Bank badanie potwierdza popularność tej formy zakupów, ponieważ aż 86 proc. Polaków kupuje artykuły na platformach typu Allegro czy Amazon. Najwyższy odsetek osób korzystających z takich stron internetowych znajduje się wśród osób między 18 a 29 rokiem życia (91 proc.) oraz pięćdziesięciolatków (91 proc.). Z takich udogodnień najrzadziej korzystają konsumenci od 60 r.ż. wzwyż – w tej grupie jest to 74 proc. Co ciekawe, nieco mniej osób kupuje na marketplace zarówno wśród tych, którzy zarabiają najmniej jak i tych, którzy zadeklarowali najwyższe dochody. Wśród ankietowanych zarabiających między 2001 a 2999 zł netto na tych platformach kupuje 77 proc., zaś w grupie o pensji od 7 tys. zł netto wzwyż – 85 proc. Dla porównania, wśród osób z zarobkami od 4000 do 4999 zł oraz od 5000 do 6999 zł odsetek ten wynosił aż 93 proc.
„Szeroki asortyment produktów sprawia, że platformy marketplace są preferowanym miejscem zakupów dla wielu Polaków. Dlatego eRaty Santander Consumer Banku są dostępne w ponad 3000 sklepach internetowych, w tym na aukcjach online, np. na Allegro. Umowę o kredyt można zawrzeć wygodnie, bez wychodzenia z domu. Dzięki ratom nie trzeba naruszać swojej poduszki finansowej, a oszczędności można przeznaczyć na inny cel. Poza tym rozwiązaniem na zakupach online warto wziąć pod rozwagę choćby kredyt gotówkowy Równoratkę ze stałą i równą kwotą do spłaty czy kartę kredytową Visa Comfort, którą można uzyskać bez wychodzenia z domu – mówi Patryk Perliński z Santander Consumer Banku.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 7-22 lutego 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystająca z internetu. Próba n = 1000.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter