W pierwszym kwartale tego roku Zalando osiągnęło wzrost i poprawiło swoją rentowność. Firma podniosła jakość swojego asortymentu, rozbudowała ofertę związaną ze stylem życia, sprawiła, że doświadczenia klientów stały się jeszcze bardziej inspirujące, a także pozyskała więcej partnerów logistycznych.
Wyniki stanowią potwierdzenie, ogłoszonej w marcu, zaktualizowanej strategii Zalando, która zakłada budowę wiodącego paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w obszarze mody i stylu życia wokół dwóch wektorów wzrostu: B2C oraz B2B.
Dobre wyniki Zalando po I kw.
Zalando to jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych odnotowała wzrost wartości sprzedaży brutto (GMV) o 1,3% do 3,3 mld euro w pierwszym kwartale w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przyczyniło się do tego dobre rozpoczęcie sezonu wiosenno-letniego. Przychody wyniosły 2,2 mld euro w porównaniu z 2,3 mld euro w poprzednim okresie. Skorygowany zysk przed odsetkami i opodatkowaniem (skorygowany EBIT) wzrósł w pierwszym kwartale do 28,3 mln euro, zgodnie z oczekiwaniami rynku i przy marży na poziomie 1,3%, w porównaniu do -0,7 mln euro w poprzednim roku. Znacząca poprawa rentowności wynikała z niższych kosztów realizacji zamówień i skutecznego zarządzania zapasami, co doprowadziło do poprawy marży brutto.
„Realizując naszą strategię ekosystemu, jesteśmy podekscytowani pozytywną reakcją klientów i partnerów w pierwszym kwartale. Wracamy na ścieżkę wzrostu” – powiedziała dr Sandra Dembeck, dyrektor finansowy Zalando. „Klienci B2C wykazują zwiększone zainteresowanie naszym wysokiej jakości asortymentem, narzędziami cyfrowymi, propozycjami i inspirującymi treściami. Klienci B2B korzystają z naszej wyjątkowej oferty. Oba nasze wektory wzrostu są silne i przyczyniają się do wyników, demonstrując siłę naszych planów”.
PARTNER PORTALU
Zalando potwierdza całoroczne prognozy
Zalando potwierdza swoje całoroczne założenia na rok 2024 i oczekuje, że zarówno GMV, jak i przychody wzrosną w bieżącym roku o 0% do 5% w porównaniu Spółka będzie nadal koncentrować się na rentownym wzroście, przy wzroście marży, a skorygowany EBIT ma wynieść między 380 mln euro a 450 mln euro.
Zalando jako jedna z wiodących platform modowych i lifestylowych
Zalando zostało założone w Berlinie w 2008 roku. Dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 51 milionów klientów na 25 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje szerokie spektrum międzynarodowych marek zarówno znanych na całym świecie, jak i lokalnych.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Zalando to platforma pierwszego wyboru dla poszukujących inspiracji, innowacji i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Jako najmocniej związana z modą firma technologiczna w Europie, nieustannie opracowuje cyfrowe rozwiązania dla każdego etapu modowej podróży klientów, partnerów i innych współtwórców historii Zalando.
Celem Zalando jest to, aby stać się punktem wyjściowym dla mody – tak zwanym Starting Point for Fashion – i miejscem, które dzięki swojej zrównoważonej filozofii wywiera pozytywny wpływ na ludzi i planetę.