Mex Polska, spółka holdingowa działająca w obszarze gastronomii, opublikowała szacunkowe wyniki ze sprzedaży za pierwszy kwartał 2024 roku. Przewiduje, że zysk netto wyniesie 0,60 mln zł wobec 0,30 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Notowana na GPW spółka Mex Polska przewiduje, że skonsolidowany zysk operacyjny (EBIT) wyniesie 1,02 mln zł w porównaniu do 0,70 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego (+45,3 proc. rr). Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży mają zaś przekroczyć 22,45 mln zł, co daje wzrost o 11,7 proc. rr. Zdaniem Zarządu dobre wyniki są efektem konsekwentnej polityki rozwoju Grupy i kontroli kosztów operacyjnych i marż. Przyczyniły się do nich również udane otwarcia nowych lokali i wysoka rentowność dotychczas funkcjonujących lokali. Najbardziej dochodowym segmentem Grupy pozostaje segment bistro.
„ Wszystko wskazuje na to, że pierwszy kwartał bieżącego roku da nam zarobić, poprzez podwojenie wyniku netto rr, co uznajemy za spory sukces. Wyraźna tendencja wzrostowa to rezultat konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju Grupy, opartej na systematycznych otwarciach nowych lokali własnych, ciągłym monitorowaniu kosztów oraz systematycznej analizie otoczenia rynkowego. Jestem zadowolony, że udaje nam się systematycznie zwiększać także naszą sprzedaż, na co bez wątpienia wpływa przemyślana i zdywersyfikowana oferta naszych lokali oraz wyważona polityka cenowa. Pozytywny wpływ ma również częściowe działanie w modelu franczyzowym. To właśnie tak odpowiednio dobrane działania dają nam solidne podstawy do optymistycznych prognoz na kolejne kwartały” – mówi Dariusz Kowalik, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy w Mex Polska SA.
Ostateczne wyniki za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 22 maja 2024 roku.
48 lokali gastronomicznych
PARTNER PORTALU
Od 2012 roku spółka Mex Polska S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie. Wraz ze spółkami powiązanymi organizacyjnie i kapitałowo zarządza obecnie 48 lokalami gastronomicznymi. W portfolio Grupy znajduje się 5 konceptów: The Mexican, PanKejk, Prosty Temat, Pijalnia Wódki i Piwa oraz Chicas&Gorillas.
Dwa ostatnie koncepty należą do segmentu bistro, czyli najbardziej dochodowego obszaru Grupy.
W najbliższych miesiącach Mex Polska planuje uruchomienie 5 nowych lokali.