ESG: Kaufland wspiera inicjatywę promującą idę sprawiedliwego handlu

Do 10 czerwca potrwa kampania pod hasłem „Dla ludzi, dla planety”, w trakcie której klienci Kaufland będą mogli wziąć udział w loterii paragonowej. Odbędzie się ona w ramach wspieranej przez Kaufland kampanii społecznej „Miesiąc Fairtrade”.

Niezmiennie, najistotniej czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe jest cena produktu. Jednak polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi i coraz częściej sięgają po produkty wytworzone w sposób zrównoważony. Badanie GlobeScan przeprowadzone w 2023 roku wykazało, że już 53% konsumentów w Polsce rozpoznaje znak Fairtrade. Spośród tych osób aż 82% zadeklarowało zaufanie do systemu Fairtrade. Z kolei aż 8 na 10 respondentów kupuje produkty ze znakiem Fairtrade regularnie lub czasami.

„Inicjatywy takie jak „Miesiąc Fairtrade” nabierają szczególnego znaczenia w kontekście promowania odpowiedzialnej produkcji i konsumpcji, a także stają się nieodzowne w kreowaniu nowych wzorców zachowań u konsumentów. Sieć Kaufland stale poszerza swoją ofertę produktów wytworzonych w sposób zrównoważony, a poprzez nasze zaangażowanie w „Miesiąc Fairtrade”, staramy się zachęcać klientów do wsparcia idei sprawiedliwego handlu. Loteria paragonowa, którą z tej okazji promujemy wspólnie z Fairtrade Polska, stanowi dodatkową motywację do wyboru produktów zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju” – mówi Agnieszka Kotlińska, Starsza Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju w sieci Kaufland Polska.

Zasady loterii paragonowej Fairtrade

Aby wziąć udział w zabawie należy zakupić w sklepach Kaufland dowolny produkt z certyfikatem Fairtrade. Wiele artykułów marek własnych – K-Classic, K-Bio oraz K-Favourites posiada ten znak. Po zakupie paragon należy zarejestrować na stronie loterii. Zarówno opakowanie, jak i paragon nalezy zachować do momentu losowania. Klienci mogą wygrać szereg nagród: 10 automatycznych ekspresów do kawy z zapasem kaw z certyfikatem Fairtrade oraz 50 zestawów produktów z certyfikatem Fairtrade. Loterię przeprowadza spółka Nofsza z siedzibą w Gdańsku na zlecenie Fundacji „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska. W loterii mogą brać udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Tegoroczna kampania, prowadzona pod hasłem „Dla ludzi, dla planety”, potrwa do 10 czerwca.