Sieć marketów Kaufland zdobyła prestiżowy tytuł „Market Roku 2024” w kategorii Duży Format. O przyznaniu tego wyjątkowego wyróżnienia zdecydowało ponad 1000 osób związanych z branżą retail. Kaufland jest wystawcą targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 25-26 wrzesnia tego roku.
Nagroda świadczy o niezwykłej przedsiębiorczości sieci Kaufland i umiejętności dostosowania się do potrzeb zakupowych konsumentów. Statuetki zostały wręczone podczas kongresu branży handlu detalicznego, w ramach którego Tomasz Kuchta – Dyrektor Departamentu SCM w Kaufland – mówił m.in. o zielonej transformacji w łańcuchu dostaw.
Ekspert sieci wziął udział w panelu dyskusyjnym zatytułowanym „Zielony i cyfrowy. Budowanie wartości dla firmy i konsumentów w łańcuchu dostaw, w czasach wysokich kosztów”. W swoim wystąpieniu mówił m.in. o rozwiązaniach w logistyce, które wpisują się w realizację strategii zrównoważonego rozwoju, będącego jednym z priorytetów działalności sieci. Wśród poruszanych tematów były m.in.: system SAP EWM, skracanie łańcuchów dostaw, optymalizacja kompletacji na paletach, testy automatyzacji kompletacji czy testy Kaufland Klapp-Palette – składanych palet wielokrotnego użytku, wielokrotnie nagradzanego, autorskiego rozwiązania sieci. Ze względu na swoją konstrukcję oraz zastosowane materiały, palety składane pozwalają na pełne wykorzystanie przestrzeni załadunkowej pojazdów, co przekłada się na optymalizację frachtu i redukcję emisji CO2. Są przyjazne dla środowiska dzięki długiej, ponad 10-letniej żywotności. Ponadto, wymagają o 50% mniej plastikowej folii do zabezpieczenia przewożonych produktów niż tzw. europalety, co przekłada się na redukcję zużycia tworzyw sztucznych o 250 ton w skali roku.
Kaufland ma w Europie ponad 1500 sklepów
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 246 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
PARTNER PORTALU
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter