Sprzedaż netto sieci dyskontów Action wzrosła do 6,2 mld euro (+20,1%) w pierwszym półroczu 2024 r. Wzrost sprzedaży wynika ze sprzedaży większej liczby produktów. Do końca czerwca sieć uruchomiła 119 nowych sklepów. Plany zakładają otwarcie 330 nowych sklepów w tym roku
Dyskont niespożywczy Action ogłosił aktualizację wyników handlowych za pierwszą połowę 2024 roku. Półroczna sprzedaż netto wzrosła do 6,2 mld euro (+20,1% w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r.). Sprzedaż porównywalna wzrosła o 9,0%. Wzrost sprzedaży wynika ze sprzedaży większej liczby produktów nowym i obecnym klientom. Do tej pory w tym roku Action obniżył ponad 1300 cen produktów, oprócz zeszłorocznych 2500 obniżek cen. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy sklepy Action odwiedzało średnio 17,3 mln klientów tygodniowo w 2 685 sklepach w 12 krajach. Action otworzył 119 nowych sklepów w tym okresie i jest na dobrej drodze do otwarcia 330 nowych sklepów w tym roku.
Dalsze inwestycje w marki własne Action
Action wzmacnia formułę Action, inwestując w asortyment marek własnych.
„Nasi klienci bardzo cenią marki własne Action ze względu na ich bezkonkurencyjną cenę i jakość. Dlatego nieustannie inwestujemy w jakość i trwałość tych produktów. Zaczęliśmy od naszej nagradzanej gamy produktów przeciwsłonecznych Zenova i kontynuujemy z naszą gamą środków czyszczących Spargo i naszą pochodzącą ze zrównoważonych źródeł bielizną kąpielową i pościelową Hotel Royal. Opinie klientów, testy produktów i nagrody konsumenckie ilustrują postęp i wpływ, jaki wywierają nasze marki własne” – mówi Hajir Hajji, CEO.
PARTNER PORTALU
Inwestycje w logistykę
Wspierając międzynarodową ekspansję Action, pierwsze centrum dystrybucyjne (DC) Action we Włoszech rozpoczęło dostawy do sklepów 6 maja. Centralna lokalizacja DC w Altedo, certyfikowana jako „Excellent” zgodnie z systemem certyfikacji zrównoważonego budownictwa BREEAM, pozwala Action obsługiwać większy obszar. Action prowadzi obecnie 87 sklepów we Włoszech, a niedawno otworzył swój pierwszy sklep w Apulii.