Większość konsumentów oczekuje od marek spersonalizowanych treści wynikających m.in. z historii wcześniejszych zakupów i wybiera chętniej te firmy, które pokazują, że inwestują w relacje, a nie tylko w transakcje. Na ten trend odpowiada Kaufland, który wprowadził rozwiązania personalizujące oferty w programie lojalnościowym Kaufland Card, do którego przystąpiło już ponad 4 mln konsumentów.
Personalizacja oferty jest niezwykle istotnym procesem, który pozwala lepiej zrozumieć zachowania zakupowe klientów i wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę McKinsey, 71 procent konsumentów oczekuje od firm personalizacji, a ponad trzy czwarte (76 procent) podkreśla, że otrzymywanie spersonalizowanej komunikacji to kluczowym czynnik wyboru danej marki, a zdaniem aż 78 procent takie treści zwiększają prawdopodobieństwo ponownego zakupu. Oznacza to, że konieczność coraz lepszego dopasowywania ofert również w systemach aplikacjach lojalnościowych pozostaje niesłabnącym trendem, a wręcz koniecznością. Na oczekiwania klientów związane z dostosowaniem ofert promocyjnych — proponowaniem odpowiednich kuponów i rabatów, z których klienci realnie skorzystają – odpowiada sieć Kaufland.
„Nasz program lojalnościowy Kaufland Card, który uruchomiliśmy w marcu 2023 roku odnotował ogromny sukces, przyciągając aż 3,6 miliona użytkowników w ciągu pierwszego roku działalności. Do dziś do programu lojalnościowego przystąpiło ponad 4 mln osób. Kaufland Card stał się nieodzownym elementem codziennych zakupów naszych klientów dzięki temu, że oferujemy w nim atrakcyjne promocje i okazje do oszczędności. Użytkownicy programu już teraz mogą cieszyć się dostępem do specjalnych ofert, kuponów dopasowanych do ich osobistych preferencji zakupowych. Stale jednak pracujemy nad ciągłym doskonaleniem programu lojalnościowego Kaufland Card, tak by przekazywać klientom jak najlepiej dobrane do ich potrzeb oferty, zapewniać im coraz lepsze korzyści i efektywne wykorzystanie zniżek i kuponów podczas codziennych zakupów – mówi Paulina Katana, dyrektorka Pionu Digital, Planowania i Zakupu Mediów oraz CRM.
Przykładem dobrze spersonalizowanych ofert są kupony produktowe dostosowane do realnych potrzeb konsumentów. Otrzymują je klienci należący do programu lojalnościowego Kaufland Card, którzy w przeszłości kupowali produkty podobne do artykułów objętych aktualnie promocją. Dzięki takiemu rozwiązaniu w sekcji z kuponami w aplikacji Kaufland otrzymują oni oferty dopasowane do swoich preferencji zakupowych.
Kaufland zapowiada kontynuowanie prac nad rozwojem i doskonaleniem swojego programu lojalnościowego oraz aplikacji. W przyszłości sieć planuje poszerzyć dostępne promocje, zapewniając większe zróżnicowanie i jeszcze bardziej interesujące oferty dla wszystkich użytkowników, dostarczające wyjątkowych doświadczeń zakupowych.
PARTNER PORTALU
Ponad 1500 sklepów w Europie
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 246 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.