Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Polsce rocznie aż 2,5 mln ton wszystkich odpadów stanowią odpady tekstylne. Chociaż połowa z nich nadaje się do odzysku, to tak się nie dzieje. Dlatego tak ważna jest edukacja, że niepotrzebnym ubraniom można dać szansę na ponowne wykorzystanie. W tym celu NEPI Rockcastle we współpracy z Game4Planet w 14 centrach handlowych, organizuje zbiórki „DOBRYCH RZECZY”.
Celem akcji jest edukacja ekologiczna – traktowania tekstyliów nie jako zbędnych odpadów, ale jako cennych surowców, które mogą otrzymać drugie życie, pozostając w obiegu lub posłużyć jako składnik materiałów kompozytowych. Inicjatywa ma także wymiar społeczny – wsparcie lokalnych organizacji.
Co sekundę na wysypisko trafia ciężarówka pełna tekstyliów. Tymczasem zaledwie ok. 6% niepotrzebnej odzieży jest właściwie zarządzana, czyli trafia do drugiego obiegu lub recyklingu. Oznacza to, że szansę na ponowne wykorzystanie bezpowrotnie tracą setki tysięcy ton ubrań.
„Warto wiedzieć, jak możemy wprowadzić w swoje życie cyrkularne nawyki i wybory, aby żyć w sposób bardziej odpowiedzialny i zrównoważony, jak być cyrkularnym na co dzień. Dzielenie się odzieżą czy tekstyliami, które nam już nie służą, jest właśnie przykładem świadomego postępowania w dobie kryzysu klimatycznego, do czego serdecznie zachęcamy. Obecnie, według organizacji Circle Economy, jedynie niecałe 7,2% globalnej gospodarki opiera się na zasadach cyrkularnych, a marnotrawionych jest ponad 90% odpadów, które mogą być wartościowymi surowcami – mówi Magdalena Gibney, Group Head of Sustainability z NEPI Rockcastle.
Mając na uwadze dbałość o środowisko, ale także świadomość potrzeby zamykania obiegu tekstyliów NEPI Rockcastle we współpracy z Game4Planet organizuje zbiórki ubrań, butów i innych tekstyliów, które trafią do drugiego obiegu oraz zostaną wykorzystane do produkcji mebli z kompozytu tekstylnego. W tym celu 24 sierpnia we wszystkich 14 centrach handlowych odbędzie się akcja „DOBRE RZECZY – PODZIEL SIĘ I POMAGAJ!”. Inicjatywa będzie miała jeszcze dodatkowy wymiar społeczny, ponieważ zebrane kilogramy przełożą się na wsparcie finansowe wybranej w każdej lokalizacji organizacji.
„Game4Planet to program, w którym nie chodzi tylko o oddawanie niepotrzebnych już ubrań. Warstwa edukacyjna, na której się opieramy, ma na celu pokazanie każdemu człowiekowi, że oddając tekstylia w dobre ręce, przyczynia się do tego, że nie trafi ono na wysypisko czy do spalarni, gdzie uwalniane będą szkodliwe środki do atmosfery. Ubrania mogą stać się czymś więcej – mogą posłużyć do wytworzenia materiałów przemysłowych lub mogą zostać użyte do produkcji kompozytu tekstylnego, z którego powstaną później elementy małej architektury, części tarasów, pomosty, etc. Jest to możliwe dzięki naszym wspólnym działaniom. Coraz wyższą świadomość ekologiczną możemy zobaczyć w ilości ton ubrań, które do nas trafiają. Do połowy lipca 2024 zebraliśmy już prawie 2 mln kg tekstyliów” – mówi Sylwester Beekhoven, Menedżer ds. Biznesu Game4Planet.
To już kolejna inicjatywa edukacyjna nt. idei gospodarki obiegu zamkniętego, w którą NEPI Rockcastle angażuje swoich klientów.
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Zaangażowanie lokalnej społeczności jest istotne dla powodzenia wszelkich inicjatyw. Skala działania może przynieść wymierne efekty zarówno pod kątem minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko, jak i maksymalizacji pozytywnego wpływu społecznego. Za 1 kg przyniesionych przez uczestników tekstyliów zostanie przekazany 1 zł na cele charytatywne. Zebrane w ten sposób środki finansowe to realne wsparcie na realizację bieżących potrzeb organizacji.
„Nasza inicjatywa jest pretekstem do robienia dobrych rzeczy. Uaktywniamy się do zrobienia przeglądów w swoich szafach, a nawet porządków w domach, dzielimy się wciąż wartościowymi ubraniami czy innymi tekstyliami, wreszcie mamy wpływ na poprawienie warunków funkcjonowania bliskim nam organizacji pełniących istotną rolę dla naszych lokalnych społeczności. Tym samym w myśl nazwy akcji, oddając dobre rzeczy, robimy dobre rzeczy dla innych” – mówi Natalia Tur, Regional Manager NEPI Rockcastle.
Dzięki akcji „DOBRE RZECZY” darowizny otrzymają: Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Gdańsku, Stowarzyszenie Serce Torunia, Stowarzyszenie SIEMACHA Spot w Krakowie, Dom Samotnej Matki Stowarzyszenia Twoja Rodzina w Zielonej Górze, Dom Dziecka „Słoneczko” w Tomaszowie Mazowieckim, Dom Dziecka w Piotrkowie Trybunalskim, Fundacja Dialog w Białymstoku, Towarzystwo Rozwijania Aktywności Dzieci w Wołominie, Dom dla małoletnich matek i kobiet w ciąży prowadzony przez Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta Koło Zabrzańskie, Centrum Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Dąbrowie Górniczej oraz Hospicjum dla Dzieci w Olsztynie oraz Fundacja DOM Rodzinnej Rehabilitacji Dzieci z Porażeniem Mózgowym w Opolu.
Za udział w akcji „DOBRE RZECZY” przewidziano różne nagrody, np. rabaty w sklepach czy dodatkowe punkty w aplikacji mobilnej SPOT. Wykaz nagród i zasady ich przyznawania znajdują się w regulaminach akcji w poszczególnych obiektach.
Branża modowa należy do tych, które najbardziej zanieczyszczają środowisko naturalne. Dane nie pozostawiają wątpliwości – 10% globalnej emisji gazów cieplarnianych i 20% zanieczyszczeń wody powstaje jako skutek uboczny produkcji odzieży. Zanieczyszczenia są głównie wynikiem procesów związanych z farbowaniem i aplikowaniem innych chemikaliów na tekstylia. W skali całego globu jedynie 3% surowców wykorzystywanych do produkcji odzieży pochodzi z recyklingu. Akcje takie jak „DOBRE RZECZY” mają za zadanie zmienić te niepokojące statystyki.
Rzeczy w ramach zbiórki zaplanowanej na sobotę, 24 sierpnia można oddać w 12 miastach w Polsce w 14 centrach handlowych NEPI Rockcastle w godz. 10-19.
NEPI Rockcastle (NRP.AS) (JSE.NRP) jest trzecią co do wielkości notowaną na giełdzie firmą działającą w sektorze nieruchomości handlowych w Europie pod względem wartości portfela inwestycyjnego oraz największym właścicielem, operatorem i deweloperem centrów handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej (CEE). Portfolio firmy, o wartości 6,9 mld euro, obejmujące 2,2 mln m² powierzchni GLA, zlokalizowane jest w dziewięciu krajach CEE. Firma jest liderem rynku w Rumunii i Polsce (dwóch największych rynkach NEPI Rockcastle), Bułgarii, Węgrzech i Słowacji, posiadając również centra handlowe w Chorwacji, Czechach, Litwie i Serbii.
Wzrost NEPI Rockcastle jest zasilany przez nakłady inwestycyjne o wartości 600 mln euro oraz wspierany przez akwizycje. NEPI Rockcastle posiada dwie kluczowe przewagi strategiczne – unikalne portfolio przestrzeni handlowej na terenie CEE zgromadzone przez ostatnie 15 lat oraz zespół ponad 600 osób, który wnosi niezbędną lokalną wiedzę ekspercką w zakresie nieruchomości handlowych. Firma jest również członkiem Europejskiej Rady Miejsc Handlowych (ECSP) oraz Europejskiego Stowarzyszenia Nieruchomości Publicznych (EPRA).