98 nowych marketów Dino w pierwszym półroczu 2024 roku

W I półroczu 2024 roku przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 13,9 mld zł i były o 15,1% wyższe niż w I pół. 2023 r. Na koniec czerwca 2024 r. sieć posiadała 2504 sklepy, o 232 więcej niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój sieci wyniosły 696 mln zł.

W I półroczu sieć Dino uruchomiła 98 nowych marketów. Na koniec czerwca 2024 r. w Polsce funkcjonowały 2504 sklepy z wyróżniającym się czerwonym logiem Dino, które dzięki jednolitemu formatowi i dogodnym lokalizacjom ułatwiają konsumentom realizację zakupów spożywczych i produktów podstawowej potrzeby.

Na koniec czerwca 2024 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 987,4 tys. metrów kwadratowych i była o 10,4% większa niż rok wcześniej.

Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci i zaplecza logistycznego, wyniosły w I pół. 2024 r. 696 mln zł i były o 22% wyższe niż przed rokiem. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat przekroczyła 6 mld zł.

Przychody ze sprzedaży w I pół. 2024 r. wyniosły 13,9 mld zł i były o 15,1% wyższe niż rok wcześniej. 40,3% przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa. Produkty świeże są dostarczane do sklepów Dino każdego dnia o poranku.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) osiągnęła w I pół. 2024 r. poziom 6,4% i wynikała zarówno ze wzrostu liczby klientów w sklepach Dino, jaki i ze wzrostu liczby produktów nabywanych podczas pojedynczych zakupów.

Każdego dnia skupiamy się na tym, aby oferta sklepów Dino w wygodny i kompleksowy sposób zaspokajała potrzeby konsumentów. Równocześnie dużo uwagi przykładamy do oferowania produktów w atrakcyjnych cenach. Efektem tych działań jest solidny wzrost sprzedaży i rosnąca liczba odwiedzin klientów. Stanowi to dla nas motywację do dalszego dynamicznego rozwoju sieci” – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.

Zgodnie z ESG

Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną. Na koniec czerwca 2024 r. posiadało je 2289 sklepów, co stanowiło 91% całej sieci Dino. Własne instalacje odnawialnych źródeł energii działają także w trzech centrach dystrybucyjnych Grupy. Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła 91,8MW. Dino Polska uzyskała w I pół. 2024 r. 45,1 GWh energii ze słońca, o 33,8% więcej niż w analogicznym okresie 2024 r.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz