Centrum handlowe buduje swój tenant-mix z sukcesem, gdy przyciąga nowe, atrakcyjne i dopełniające ofertę marki, zatrzymuje je na dłużej i stwarza warunki do rozwoju biznesu. W Galerii Katowickiej portfolio najemców stale się umacnia i ewoluuje – od rozbudowanego do dwóch pięter salonu Reserved, po zapowiadane na październik tego roku otwarcie pierwszego na Śląsku sklepu LEGO.
Nowe otwarcia, relokacje, remonty – w centrach handlowych na mapie dostępnych sklepów i usług wciąż coś się dzieje. Marki chcą nadążać za zmieniającymi się modami i oczekiwaniami konsumentów, a centra handlowe wspierają je w zapewnianiu klientom pozytywnych doświadczeń. „Tu powstaje nowy sklep”, „Zmieniamy się dla Was”, „Wkrótce otwarcie” – to komunikaty, które dla centrum handlowego oznaczają rozwój, a jego klientom obiecują nowe przeżycia.
Dbałość o wyjątkowość customer experience to jeden z elementów, w oparciu o który swoją pozycję na konkurencyjnym rynku buduje Galeria Katowicka. Ten rok to kolejne wzmocnienia w portfolio jej najemców, są w nim i obiecujące debiuty, i przedłużane umowy, które pokazują, że marki wiążą się z tym obiektem na dłużej. Nie brakuje również ekspansji – powiększania lokali i poszerzania asortymentu.
„Zaufanie najemców, tych, którzy dopiero rozpoczynają działalność u nas, i tych, którzy decydują się ją kontynuować, jest dla nas bardzo satysfakcjonujące. Marki dostrzegają nasz potencjał, doceniają możliwość szerokiego dotarcia z ofertą, jest im po drodze z naszą strategią rozwoju, w której nie zapominamy o ekologii, kulturze, mieście i jego mieszkańcach.
Stale otwieramy się na nowe, wzbogacamy nie tylko ofertę handlową, ale też gastronomiczną i rozrywkową. Chcemy wygrywać na lokalnym rynku jakością przestrzeni i atrakcyjnymi propozycjami spędzenia czasu wolnego” – mówi Stefania Kempa, Tenants Relationship Manager w Galerii Katowickiej.
PARTNER PORTALU
Nowi na pokładzie
Portfolio najemców Galerii Katowickiej powiększyło się w tym roku już o sześć nowych brandów: eobuwie.pl/Modivo, Lindt, Gorąco Polecam, Kamalion i Teletorium. 10 października dołączy do nich LEGO. Kultowa duńska marka na lokalizację swojego pierwszego flagowego salonu na Śląsku wybrała właśnie Katowicką.
„Wybór Galerii Katowickiej jako miejsca kolejnego salonu nie był dla nas przypadkowy. To jedno z najczęściej odwiedzanych centrów handlowych w regionie, położone w sercu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, które każdego dnia przyciąga wielu klientów, co sprawia, że jest atrakcyjne dla marek. LEGO cieszy się ogromną popularnością w Polsce, a otwarcie nowego salonu w Katowicach umożliwi nam dalsze wzmocnienie pozycji marki” – mówi Maciej Seliński, General Manager & VP na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie w Grupie LEGO.
Salon LEGO będzie kolejnym miejscem w Katowickiej, które dostarczy klientom ekscytujących wrażeń, nie tylko tych zakupowych. Zaprosi do odkrywania, tworzenia, bawienia się klockami pod okiem ekspertów, zaoferuje też wiele interaktywnych atrakcji, jak ścianka Pink a Brick czy wieża do budowania minifigurek.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Będzie także organizował bezpłatne wyzwania konstrukcyjne, warsztaty kreatywne czy sezonowe spotkania „Zbuduj i Zabierz”. Klienci znajdą tu bardzo szeroki asortyment produktów marki, obejmujący ekskluzywne zestawy, tj.np.: Władca Pierścienia: Barad-dûr, Zamek Rycerzy Herbu Lew i wieża Eiffla. Miłośnicy LEGO będą mogli również zbierać punkty w ramach programu lojalnościowego LEGO Insiders i zamieniać je na rabaty czy inne oferty dla członków programu.
„Filozofia funkcjonowania salonów LEGO jest nam bardzo bliska, to dbanie o customer experience na wielu poziomach. Wrażeń dostarczy już sama aranżacja salonu, w której m.in. przewidziano nawiązujący do Katowic mural.
Obcowanie z produktami marki będzie w katowickim sklepie przygodą i przyjemnością, wokół klocków będzie się działo dużo angażujących i dostarczających emocji aktywności. Dobrze się to komponuje z naszym dążeniem do bycia tzw. trzecim miejscem, czyli przestrzenią spędzania czasu wolnego. Takie koncepty chcemy rozwijać w Katowickiej” – dodaje Stefania Kempa.
Remonty, relokacje i powroty
W Galerii Katowickiej daje się także zauważyć trend powiększania powierzchni handlowych – rozwijające się marki chcą oferować i lepiej eksponować szerszą gamę produktów, uzupełniają np. dotychczasową ofertę modową dla kobiet o modę dla mężczyzn i dzieci, produkty dla domu, a nawet dla zwierząt czy zwiększają zakres dostępnych usług.
Przykładem takiego podejścia jest marka LPP, która konsekwentnie rozbudowuje swoje salony w Katowickiej. W tym roku znacznie powiększyła sklep Reserved, który działa teraz na dwóch piętrach. Swoją powierzchnię i aranżację zmieniła także Pandora, wprowadzając w nowym salonie strefę grawerowania biżuterii. Dodatkowe metry kwadratowe pozwoliły na lepszą ekspozycję asortymentu i większy komfort zakupów także w przypadku sklepów Kuchnie Świata czy Five o’clock.
Remonty bądź relokacje w Katowickiej tylko w tym roku objęły również salony marek: BNP Paribas, Burger King, Claire’s, Diverse, Jean Louis David, Inglot, Intimissimi, Pizza Hut, T-Mobile, Triumph oraz stoisko Body Piercing. Po latach do Galerii wróciły też marki Subway oraz The North Face.
Kolejny katowicki Super Screen
Tegoroczną nowością w Katowickiej jest także wielkoformatowy ledowy ekran, zamontowany nad głównym wejściem do obiektu. Powstał we współpracy z firmą Screen Network. Ekran na fasadzie Katowickiej ma 153 mkw. i każdego dnia generuje ponad 90 000 kontaktów. Umożliwia realizację interaktywnych kampanii – reklamy wyświetlane na ekranie, również w formie animacji 3D, mogą zmieniać się w zależności od rozpoznawanych obiektów, pory dnia czy pogody. Ten nowoczesny nośnik to nie tylko medium reklamowe, jest również narzędziem komunikacji o akcjach Katowickiej czy o sprawach ważnych dla lokalnej społeczności. Jego informacyjny potencjał wykorzystał już np. klub piłkarski GKS Katowice, który wyświetlanym nad wejściem do Katowickiej filmikiem poinformował o transferze do drużyny Bartosza Nowaka z Rakowa Częstochowa.
Z ponad 200. sklepami
Galeria Katowicka mieści się w ścisłym centrum Katowic i jest unikalnym kompleksem komunikacyjno-komercyjnym. Powierzchnia najmu wynosi 47,609 m2 i obejmuje ponad 200 lokali, restauracji i punktów handlowych, m.in. Peek & Cloppenburg, TK Maxx, Zara, Pull & Bear, Bershka, C&A, Reserved, Sinsay, Martes Sport, Euro RTV AGD, Douglas, eobuwie.pl i MODIVO. Posiada także 10 salowe Multikino z salą Xtreme – najnowocześniejszą w Polsce, wyposażoną w system dźwiękowy Dolby Atmos oraz projektor laserowy 4K. Centrum handlowe połączone jest bezpośrednio z dworcem kolejowym i podziemnym terminalem autobusowym komunikacji miejskiej.
Galeria Katowicka została otwarta 18 września 2013 r., a jej właścicielem jest duży fundusz instytucjonalny. Za asset management Galerii Katowickiej odpowiedzialny jest Savills Investment Management. Za zarządzanie, codzienne funkcjonowanie obiektu oraz kwestie związane z wynajmem powierzchni handlowej odpowiada natomiast APSYS Polska.