W pierwszym półroczu tego roku, przychody spółki wyniosły 112,3 mln zł w stosunku do 92,2 mln zł ze pierwsze sześć miesięcy 2023 roku. Równie optymistycznie zapowiada się druga połowa roku.
Według prognoz spółki, na koniec tego roku przychody za 12 miesięcy wyniosą 225 mln zł w stosunku do 187 mln zł w roku wcześniejszym. Oznacza to 20 proc. wzrostu rok do roku.
Sweet Gallery rozbudowuje także swoje sieci. Od stycznia do połowy września wystartowało w sumie 316 nowych punktów. Najwięcej z nich, czyli 159, zostało otwartych pod marką Bafra Kebab. Na drugim miejscu jest Lodolandia ze 124 nowymi punktami. Natomiast pozostałe sieci, czyli Kołacz na Okrągło, SiGelato i Good Chicken powiększyły się o 33 przyczepy. W sumie razem, liczba wszystkich punktów wynosi 900. Większość z nich działa na zasadzie franczyzy.
Firma wciąż szuka nowych lokalizacji. Interesują ją miejscowości już od 5 tys. mieszkańców. Jeszcze do końca tego roku Sweet Gallery zamierza uruchomić 84 punktów.
„Oferujemy oszczędny model biznesowy pod względem eksploatacyjnym i zatrudnienia. Przyczepy są ergonomiczne, wymagają 2-osobowej obsługi oraz zużywają znacznie mniej energii i wody w porównaniu do stacjonarnych lokali. Rozwój punktów mobilnych jest po prostu bezpieczniejszy, a inwestycja w pojedynczy punkt dużo niższa” – mówi Marcin Olesiak, członek zarządu Sweet Gallery.
PARTNER PORTALU
Wysokość miesięcznych kosztów utrzymania pojedynczego punktu Bafra Kebab wynoszą 30 proc. w stosunku do generowanych dochodów.
Według danych firmy, w każdym miesiącu Bafra Kebab sprzedaje 1 mln. kebabów i trzy milionów lodów w sezonie wiosenno-letnim. Gwarantowany zysk pojedynczej przyczepy to 10 tys. zł., chociaż w wielu przypadkach kwota sięga 15 tys. zł. Jeśli jednak franczyzobiorca nie zdoła wypracować minimalnego wyniku, wówczas firma pokrywa różnicę.
„Czasami biznes nie spełnia swojej roli z przyczyn niezależnych. Wówczas oferujemy franczyzobiorcom wsparcie finansowe” – przyznaje Marcin Olesiak. Partnerzy korzystają także z kredytu kupieckiego z terminem płatności do 30 dni od daty uruchomienia punktu. Dzięki temu franczyzobiorca może zapłacić za towar pieniędzmi z pierwszego utargu.
Są trzy możliwości dołączenia do sieci. Franczyzobiorca może kupić przyczepę, wziąć leasing lub wynająć. W ostatnim przypadku, Sweet Gallery całkowicie bierze na siebie koszt inwestycji w punkt sprzedaży. Firma przekazuje franczyzobiorcy gotowy punkt sprzedaży z pełnym wyposażeniem.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Sweet Gallery współpracuje z Pepsico, Coca Colą, Cosya Coffee i T-Mobile, tworząc kampanie cross marketingowe.