Dołącz do uczestników
SCF 2025 Spring!

Sweet Gallery poszerza portfolio o nową markę – Good Chicken

Good Chicken to już 5 marka franczyzowa Sweet Gallery z ofertą chrupiących kurczaków, skrzydełek, stripsów i nuggetsów. To odpowiedź na nowoczesne trendy kulinarne oraz potrzeby młodego pokolenia, szczególnie w mniejszych miejscowościach. Good Chicken jest w gronie partnerów gastronomicznych targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 25-26 września 2024 roku.

Good Chicken celuje nie tylko w większe aglomeracje, ale również w mniejsze miejscowości, gdzie trudno o kulinarną różnorodność. Marka oferuje produkt dotychczas dostępny wyłącznie w dużych miastach oraz przy autostradach i drogach szybkiego ruchu. Marka Good Chicken wyszła naprzeciw mieszkańcom małych aglomeracji, którzy szukają odmiany w tradycyjnym jedzeniu.

„Polacy bardzo chętnie sięgają po kurczaki w chrupiącej panierce, skrzydełka, nuggetsy i stripsy, które podajemy w formie burgerów, gyrosów czy wrapów. Do tego usługa take away jest bardzo wygodna, szczególnie pod kątem szybkiej przekąski” – mówi Marcin Olesiak, członek zarządu Sweet Gallery, do której należą już marki Lodolandia, Kołacz na Okrągło, Bafra Kebab i SiGleato.

Sweet Gallery skutecznie podbija rynek w segmencie street food. W tej chwili w ramach jej wszystkich sieci funkcjonuje blisko 900 mobilnych punktów, co daje ok. 20 proc. rynku gastronomicznego w segmencie street-food.

Sieć franczyzowa Good Chicken także należy do segmentu street-food, który jest atrakcyjny dla wszystkich grup wiekowych, szczególnie wśród młodzieży. Zdaniem Katarzyny Krzemińskiej – Malon, Marketing & PR Managera Sweet Gallery, w tej chwili „Zetki” to silna grupa konsumencka, która podąża za nowościami, zachodnią kulturą i nowymi trendami.

„Good Chicken łaczy to wszystko, oferując modną alternatywę w segmencie street food. Postanowiliśmy to wykorzystać, dlatego rozszerzamy zasięg działalności Sweet Gallery o markę z ofertą dań na bazie kurczaka” – zapewnia Katarzyna Krzemińska Malon.

Najpierw testy

Oficjalny debiut Good Chicken na rynku poprzedziły dwuletnie testy. W pierwszej kolejności powstały punkty własne sieci, gdzie weryfikowane były wszystkie pomysły i rozwiązania, począwszy od funkcjonowania punktu na poziomie technicznym, menedżerskim oraz gastronomicznym.

Kluczowym czynnikiem była część gastronomiczna biznesu. Podstawą była najwyższa jakość mięsa, które przeszło mocną selekcję. Franczyzobiorcy zaopatrują się we wszystkie produkty w centralnym magazynie bezpośrednio u franczyzodawcy. Jest to wymóg bezwzględny we współpracy franczyzowej.

Koncept dla franczyzobiorców

Inwestycja w punkt to kwota od 15 tys. zł netto. Reszta kwoty jest leasingowana. Franczyzobiorcy Good Chicken otrzymują w formie przyczepy w pełni wyposażony i gotowy do pracy punkt gastronomiczny. Działalność można więc rozpocząć bez konieczności adaptacji wnętrza do standardów sieci, jak w przypadku biznesów stacjonarnych.

Aktualnie w sieci funkcjonują 3 punkty franczyzowe oraz 3 punkty własne. W tym roku sieć planuje otworzyć od 20 do 30 punktów Good Chicken na terenie całej Polski.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz