Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
W kręgu naszego zainteresowania są nie tylko duże obiekty handlowe. Jesteśmy nastawieni na ekspansję w mniejszych miejscowościach, już nawet tych od 2000 mieszkańców – w rozmowie z SCFNews | Retailnet.pl mówi Łukasz Chmielewski Regionalny Kierownik ds. Komercjalizacji w Sweet Gallery. Firma jest Partnerem Gastronomicznym targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 25-26 września tego roku.
Niezmiennie. Rok do roku mnożymy punkty Bafra Kebab. Dwa lata temu o tej porze, mieliśmy ich na terenie Polski 120. W tej chwili jest ich już prawie 400. Nasze ambitne plany zakładają rozwój sieci w tym kierunku, żeby liczba punktów z roku na rok wzrastała o 120-150 placówek. Po pierwszym półroczu, jesteśmy spokojni o to, że realizacja planu, nie jest zagrożona.
Są też tacy, którzy otwierają jeden punkt Bafra Kebab, a potem kolejny. Na tym się opieramy, ale w głównej mierze o sile naszego konceptu, o ilości otwieranych punktów stanowią nowe osoby.
Firma daje szerokie możliwości na otwarcie tego biznesu. My nie odrzucamy osoby, która nie ma środków na finansowanie, nie jest w stanie uzyskać odpowiedniej kwoty na wejście do sieci. Mamy szereg możliwości do tego, żeby tego franczyzobiorcę wpuścić. Jest to wynajem, zakup na raty, leasing.
Tych tematów jest naprawdę bardzo dużo i klienci – franczyzobiorcy pojawiają w każdym tygodniu. Pracując w centrali obserwuję spotkania handlowe i widzę jak handlowcy mają dużo pracy, a ja dostaję później już gotowy produkt, czyli tego franczyzobiorcę, dla którego muszę razem ze swoim zespołem znaleźć lokalizację.
Duże, ale codziennie działamy w terenie, pozyskując nowe miejsca. Staramy się być w danym miejscu już w momencie, kiedy zostanie wbita pierwsza łopata i nawiązywać kontakty z firmami, które będą tymi miejscami zarządzać, wyznaczając odpowiednie miejsce na nasz koncept.
W zakresie naszego zainteresowania są nie tylko duże obiekty handlowe. Jesteśmy nastawieni na ekspansję w mniejszych miejscowościach. Nawet te od 2000 mieszkańców, czy już od 1000 mieszkańców są w kręgu naszego zainteresowania.
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
To stanowi klucz do naszego rozwoju. Ne tylko otwieranie punktów w dużych miastach, ale i tych mniejszych. Oczywiście są też klienci z Warszawy, Poznania, Gdańska czy też innych dużych miast, ale często dostają lokalizacje poza granicami tego miasta i w mniejszych miejscowościach. Trafiamy w miejsca, gdzie nie ma konkurencji, bądź jest ona słaba. Nie widzę więc zagrożeń w temacie otwierania 140 nowych lokali.
Około 70 procent mamy w mniejszych miastach przy małych parkach handlowych, gdzie mamy przykładowo Dino czy Biedronkę. Mniejszy ośrodek handlowy jest impulsem do tego, że pojawiają się tam potencjalni klienci, którzy mogą kupić kebab.
Tak. To wynika z faktu, że koncept Bafra Kebab jest ciężki do ustawienia w większych obiektach handlowych. Na ogół jest tam wysoko rozwinięty food court, gdzie mamy dostępność szerokiej gamy posiłków serwowanych na miejscu, co powoduje, że klienci często stołują się właśnie w lokalach stacjonarnych.
Dlatego kierujemy się głównie do właścicieli mniejszych obiektów, które nie mają tak rozbudowanego food courtu i jesteśmy wartością dodaną.
To jest franczyza ale to my, jako firma, jesteśmy stroną umowy. Jesteśmy gwarantem tego, że wszelkie sprawy formalne będą dopięte na ostatni guzik. Jesteśmy stroną umowy i jesteśmy bardzo stabilnym partnerem. Dajemy pełne gwarancje bezpieczeństwa dla naszych kontrahentów dla galerii handlowych, parków handlowych.
W ostatnim półroczu, na przełomie 2023/2024 nawiązaliśmy współpracę z operatorem sieci komórkowej T-Mobile. W ramach współpracy była kampania telewizyjna i marketingowa, gdzie dzięki aplikacji nasi klienci mogli zakupić jedną małą tortillę i jedną małą tortillę otrzymać gratis. To znacznie wzmocniło markę Bafra Kebab. Pojawiła się ona w audycjach radiowych, w reklamach telewizyjnych i nasza rozpoznawalność zwiększyła się.
W ostatnich latach podjęliśmy też współpracę z Mariuszem Pudzianowskim. Taka współpraca zwiększa naszą rozpoznawalność i wzmacnia naszą markę.
Poprzez portale społecznościowe stale analizujemy potrzeby klientów, którzy będą kupować w naszych punktach kebab. Reagujemy prężnie na każdy sygnał. Takim przykładem są chociażby ostatnie testy mięsa. W mediach społecznościowych na fanpage’u Bafra Kebab pojawiły się informacje o tym, że testujemy mięso kraftowe. Jest to odpowiedź na głos z rynku, aby mięso, które jest sprzedawane w naszych punktach w Bafra Kebab, było mięsem kraftowym.
Bezmięsnych nie planujemy. Mamy natomiast w ofercie kebab z falafelem. Jest to opcja dla osób, które mięsa nie jedzą.
Być może pewnego rodzaju nowinka będzie nasza nowa przyczepa. Będzie ona nawiązywała do historii naszego konceptu. Było kilka odsłon tej przyczepy i w tej chwili najnowszy model przyczepy Bafra Kebab jest już w fazie wykończenia, ostatnich szlifów. Przyczepa jest dłuższa. Ma 5,5 metra. Niedługo stanie ona w obiekcie firmy LCP Properties, na warszawskim Wilanowie. Być może taka przyczepa będzie również przygotowana na targi SCF.
Rozmawiał: Radosław Rybiński