Monnari Trade pomimo spadku ilości sklepów z lepszymi wynikami

Grupy Kapitałowej MONNARI TRADE S.A w okresie I półrocza 2024 r., wygenerowała przychody na poziomie 148 444 tys. zł vs. 142 393 tys. zł w I półroczu 2023 r., co stanowi wzrost o 4,2 %. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych stanowiła 77,3 % (79,3% w I pół. 2023) całkowitej sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia, zaś sprzedaż online 17,6 % (17,3 % w I pół. 2023), sprzedaż hurtowa i materiały ok. 5,2% (3,3 % w I pół. 2023).

Działalność Grupy Kapitałowej MONNARI TRADE S.A. koncentruje się na jednym rodzaju działalności, który uznano za podstawowy segment operacyjny – sprzedaż odzieży i akcesoriów odzieżowych. Spółka działa w ramach jednego segmentu geograficznego, którym jest terytorium Polski. Sprzedaż eksportowa jest marginalna, poniżej 0,1 % całości przychodów.

Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,8 p. proc. w relacji do I półrocza 2023 r., z poziomu 60,7 % do 62,5 %. Jest to najwyższa wartość z okresu I półrocza z lat ubiegłych.

Niższa dynamika wzrostu kosztów sprzedaży

Dynamika wzrostu kosztów ogólnych zarządu oraz kosztów sprzedaży w I półroczu 2024 r. był dużo wolniejsza niż w ostatnich okresach sprawozdawczych, wzrost ten był na poziomie 6,2 %. Koszty te zamknęły się sumą 85 524 tys. zł vs. 80 531 tys. zł w I półroczu 2023 r. Poziom kosztów SG&A stanowi 57,6 % przychodów netto. Główne pozycje kosztowe Grupy Kapitałowej to koszty wynagrodzeń oraz najmu powierzchni handlowej.

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

Zysk I półroczu 2024 r. wzrósł o 2,7% i zamknął się sumą 6 913 tys. zł vs. 6 728 tys. zł w okresie porównywalnym. Na poziomie wyniku netto, Grupa Kapitałowa również wygenerowała zysk w wysokości tys. 7 100 zł vs. 5 022 tys. zł w I półroczu 2023 r. Był to wynik wyższy o 41,4 %.

Spadek powierzchni handlowej

Na koniec czerwca 2024 r. Grupa Kapitałowa posiadała 210 salonów sprzedaży (vs. 225 salonów w I półroczu 2023 r.) dla obu marek (Monnari 178 salonów, franczyza MONNARI 20 salonów, Femestage 12 salonów) wraz ze sklepem internetowym, o całkowitej powierzchni ok. 46,4 tys. mkw. (48,1 tys. mkw. w I pół. 2023 r.), co oznacza spadek rok do roku powierzchni sieci o ok. 3,5 % i ilości salonów o 15.

W relacji do stanu na koniec 2023 r. liczba salonów spadła o 9, a powierzchnia handlowa zmniejszyła się o 0,8 tys. mkw.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Zyski operacyjny

Poprawa rentowności brutto na sprzedaży oraz ograniczenie dynamiki wzrostu kosztów sprzedaży oraz kosztów ogólnych zarządu, przyniosło pozytywne efekty na poziomie wyników Grupy Kapitałowej. Zysk I półroczu 2024 r. wzrósł o 2,7% i zamknął się sumą 6 913 tys. zł vs. 6 728 tys. zł w okresie porównywalnym. Na poziomie wyniku netto, Grupa Kapitałowa również wygenerowała zysk w wysokości tys. 7 100 zł vs. 5 022 tys. zł w I półroczu 2023 r. Był to wynik wyższy o 41,4 %.

Polska marka modowa

Monnari jest polską marką odzieżową z 25-letnią tradycją. Od samego początku swojej działalności marka charakteryzuje się wyjątkowym podejściem do mody. Autorskie projekty, opracowane przez zespół doświadczonych projektantów, od lat podbijają serca pewnych siebie i nowoczesnych kobiet, pragnących wyrazić swoją indywidualność poprzez styl.

Szeroki asortyment ubrań, dodatków oraz toreb dostępny jest w 209 salonach w całej Polsce oraz w sklepie internetowym emonnari.pl. Każda konstrukcja powstaje z myślą o figurach polskich kobiet, dlatego też w salonach Monnari pełne stylizacje stworzą Panie noszące rozmiary 36 – 46. Ta rozmaitość sprawia, że marka jest dostępna dla każdej kobiety chcącej poczuć się wyjątkowo