Grupy Kapitałowej MONNARI TRADE S.A w okresie I półrocza 2024 r., wygenerowała przychody na poziomie 148 444 tys. zł vs. 142 393 tys. zł w I półroczu 2023 r., co stanowi wzrost o 4,2 %. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych stanowiła 77,3 % (79,3% w I pół. 2023) całkowitej sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia, zaś sprzedaż online 17,6 % (17,3 % w I pół. 2023), sprzedaż hurtowa i materiały ok. 5,2% (3,3 % w I pół. 2023).
Działalność Grupy Kapitałowej MONNARI TRADE S.A. koncentruje się na jednym rodzaju działalności, który uznano za podstawowy segment operacyjny – sprzedaż odzieży i akcesoriów odzieżowych. Spółka działa w ramach jednego segmentu geograficznego, którym jest terytorium Polski. Sprzedaż eksportowa jest marginalna, poniżej 0,1 % całości przychodów.
Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,8 p. proc. w relacji do I półrocza 2023 r., z poziomu 60,7 % do 62,5 %. Jest to najwyższa wartość z okresu I półrocza z lat ubiegłych.
Niższa dynamika wzrostu kosztów sprzedaży
Dynamika wzrostu kosztów ogólnych zarządu oraz kosztów sprzedaży w I półroczu 2024 r. był dużo wolniejsza niż w ostatnich okresach sprawozdawczych, wzrost ten był na poziomie 6,2 %. Koszty te zamknęły się sumą 85 524 tys. zł vs. 80 531 tys. zł w I półroczu 2023 r. Poziom kosztów SG&A stanowi 57,6 % przychodów netto. Główne pozycje kosztowe Grupy Kapitałowej to koszty wynagrodzeń oraz najmu powierzchni handlowej.
PARTNER PORTALU
Zysk I półroczu 2024 r. wzrósł o 2,7% i zamknął się sumą 6 913 tys. zł vs. 6 728 tys. zł w okresie porównywalnym. Na poziomie wyniku netto, Grupa Kapitałowa również wygenerowała zysk w wysokości tys. 7 100 zł vs. 5 022 tys. zł w I półroczu 2023 r. Był to wynik wyższy o 41,4 %.
Spadek powierzchni handlowej
Na koniec czerwca 2024 r. Grupa Kapitałowa posiadała 210 salonów sprzedaży (vs. 225 salonów w I półroczu 2023 r.) dla obu marek (Monnari 178 salonów, franczyza MONNARI 20 salonów, Femestage 12 salonów) wraz ze sklepem internetowym, o całkowitej powierzchni ok. 46,4 tys. mkw. (48,1 tys. mkw. w I pół. 2023 r.), co oznacza spadek rok do roku powierzchni sieci o ok. 3,5 % i ilości salonów o 15.
W relacji do stanu na koniec 2023 r. liczba salonów spadła o 9, a powierzchnia handlowa zmniejszyła się o 0,8 tys. mkw.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Zyski operacyjny
Poprawa rentowności brutto na sprzedaży oraz ograniczenie dynamiki wzrostu kosztów sprzedaży oraz kosztów ogólnych zarządu, przyniosło pozytywne efekty na poziomie wyników Grupy Kapitałowej. Zysk I półroczu 2024 r. wzrósł o 2,7% i zamknął się sumą 6 913 tys. zł vs. 6 728 tys. zł w okresie porównywalnym. Na poziomie wyniku netto, Grupa Kapitałowa również wygenerowała zysk w wysokości tys. 7 100 zł vs. 5 022 tys. zł w I półroczu 2023 r. Był to wynik wyższy o 41,4 %.
Polska marka modowa
Monnari jest polską marką odzieżową z 25-letnią tradycją. Od samego początku swojej działalności marka charakteryzuje się wyjątkowym podejściem do mody. Autorskie projekty, opracowane przez zespół doświadczonych projektantów, od lat podbijają serca pewnych siebie i nowoczesnych kobiet, pragnących wyrazić swoją indywidualność poprzez styl.
Szeroki asortyment ubrań, dodatków oraz toreb dostępny jest w 209 salonach w całej Polsce oraz w sklepie internetowym emonnari.pl. Każda konstrukcja powstaje z myślą o figurach polskich kobiet, dlatego też w salonach Monnari pełne stylizacje stworzą Panie noszące rozmiary 36 – 46. Ta rozmaitość sprawia, że marka jest dostępna dla każdej kobiety chcącej poczuć się wyjątkowo