Firma NEPI Rockcastle zakupiła od Union Investment w transakcji pozarynkowej największe centrum handlowe Dolnego Śląska – Magnolia Park we Wrocławiu o powierzchni 100 000 mkw. Cena sprzedaży wyniosła 373 mln euro. Union Investment nabyło Magnolia Park w 2017 roku do portfela otwartego funduszu nieruchomości UniImmo: Europa.
„NEPI Rockcastle kupiło jeden z największych obiektów handlowych w Polsce. Magnolia Park to dominujące centrum handlowe we Wrocławiu, w trzecim co do wielkości mieście w kraju i jednym z najbardziej zamożnych. Przejęcie to znacząco wzmocni portfolio Grupy, umacniając jej pozycję jako wiodącego właściciela nieruchomości handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej. NEPI Rockcastle ma duże doświadczenie w rozwoju wartości nabywanych aktywów, o czym świadczą nasze ostatnie przejęcia. Ta nieruchomość ma znaczny potencjał, który będzie napędzał wzrost NEPI Rockcastle w nadchodzących latach” – powiedział Rüdiger Dany, CEO w NEPI Rockcastle.
„W tej pozarynkowej transakcji skorzystaliśmy z siły naszej sieci i pokazaliśmy, że odpowiedni produkt może spełnić oczekiwania kupujących i sprzedających nawet w trudnym otoczeniu rynkowym” – mówi Roman Müller, dyrektor działu zarządzania inwestycjami detalicznymi w Union Investment.
Jedno z największych w Polsce centrów handlowych
Magnolia Park jest jednym z 10 największych centrów handlowych w Polsce, ze strategiczną lokalizacją we Wrocławiu, z doskonałą rozpoznawalnością oraz dogodnym dostępem zarówno samochodem, jak i transportem publicznym.
PARTNER PORTALU
Znajduje to odzwierciedlenie w doskonałych wynikach operacyjnych i bardzo wysokim wskaźniku najmu wynoszącym ponad 99%. Magnolia Park ma bezpośredni zasięg ponad 360 000 osób w promieniu 15 minut jazdy samochodem i regionalny – prawie 1,4 miliona konsumentów w odległości do godziny dojazdu.
„Magnolia Park to jedna z największych transakcji na rynku nieruchomości handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej w ostatnich latach. Transakcja ta jest zgodna ze strategią inwestycyjną NEPI Rockcastle polegającą na zwiększaniu koncentracji portfela w krajach z ratingiem inwestycyjnym i skupieniu się na kluczowych, dominujących nieruchomościach.
To nowoczesne i dbające o zrównoważony rozwój centrum handlowe o wyjątkowej jakości. Jest dobrze przygotowane do dalszego wzrostu, zarówno organicznego, jak i poprzez działania wpływające na wzrost jego wartości” – podsumowuje Anca Nacu, dyrektor ds. inwestycji w NEPI Rockcastle.
„Magnolia Park nadal osiąga dobre wyniki pod względem liczby odwiedzających oraz obrotów. Centrum jest obecnie wynajęte w 99 procentach. Dlatego skorzystaliśmy z okazji, aby sprzedać to centrum handlowe i strategicznie zweryfikować naszą ekspozycję w Polsce” – mówi Henri Eisenkopf, dyrektor ds. transakcji w centrach handlowych Union Investment.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Wśród 240 sklepów w centrum znajdują się znane marki, takie jak Carrefour, Primark, Castorama, Decathlon, Media Markt, Peek & Cloppenburg, Zara, Half Price, H&M, Reserved, TK Maxx i Helios. Magnolia Park posiada certyfikat zrównoważonego rozwoju BREEAM Excellent.
W procesie zakupowym firma NEPI Rockcastle była wspierana przez Linklaters jako doradcę prawnego po stronie kupującego, PwC w kwestiach podatkowych i finansowych oraz PM Services jako doradcę technicznego. Union Investment doradzała komercyjnie firma JLL, prawnie CMS, a w kwestiach podatkowych Thedy & Partners.