Grupa Esotiq & Henderson odnotowała w pierwszym półroczu 2024 roku imponujące wyniki finansowe, w tym rekordowy wynik drugiego kwartału w historii spółki. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 135,6 mln zł, co oznacza wzrost o 11% r/r. Zysk brutto na sprzedaży osiągnął 94,2 mln zł (wzrost o 17% r/r), przy marży brutto na poziomie 69%, wyższej o 3 p.p. EBITDA wzrosła o 35% r/r do 17,4 mln zł, a EBIT o 59% do 8,3 mln zł. Zysk netto wzrósł pięciokrotnie, osiągając 6,1 mln zł (+393% r/r).
Na wynik spółki Esotiq & Henderson w analizowanym okresie znacząco wpłynęła dynamicznie rozwijająca się sprzedaż internetowa. W pierwszym półroczu 2024 roku przychody z e-commerce osiągnęły 30 mln zł, co oznacza wzrost o 27% r/r.
W samym drugim kwartale sprzedaż online wzrosła o imponujące 57% r/r, osiągając 15 mln zł. Intensyfikacja działań związanych z aplikacją mobilną przynosi również wyraźne korzyści – w drugim kwartale aplikację pobrano blisko 70 tys. razy, co przyczyniło się do osiągnięcia blisko 400 tys. pobrań na koniec czerwca 2024 roku.
„Tak znakomite wyniki to efekt naszej skutecznej polityki sprzedażowej skoncentrowanej na sprzedaży najnowszej, atrakcyjnej handlowo kolekcji. Dużym powodzeniem u naszych klientek cieszyła się zaproponowana w tym okresie linia kostiumów kąpielowych powstała przy współpracy z Marceliną Zawadzką. Zoptymalizowana struktura zapasów umożliwiła nam utrzymanie wysokiej marży brutto na sprzedaży, którą konsekwentnie umacniamy – w samym drugim kwartale 2024 roku marża brutto wyniosła aż 73%. Esotiq Club, który na koniec czerwca 2024 roku liczył 1,5 mln lojalnych klientów wspiera maksymalizację sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji. Cieszymy się również z bardzo pozytywnego przyjęcia nowej kolekcji AW24, co jest zapowiedzią dalszych sukcesów. Nasze produkty wyróżniają się zaawansowaną technologią lepiej odpowiadając na potrzeby klientek niż produkty konkurencji. Potwierdzeniem tego sukcesu jest powodzenie naszych bestsellerowych produktów a jeden z nich został już sprzedany w ilości powyżej 2 mln sztuk. Oferujemy usługę brafittingu w salonach stacjonarnych oraz online, co znacząco wzmacnia więź klientek z marką i podnosi satysfakcję z zakupów – mówi Diana Okular, Członek Zarządu ESOTIQ & Henderson.
Na koniec czerwca 2024 roku spółka posiadała zapasy o wartości 73,2 mln zł, co zapewnia pełne zabezpieczenie na nadchodzące sezony. Struktura stoku jest optymalna, dominują w nim wysokomarżowe, nowe kolekcje. Spółka zabezpieczyła się również przed ewentualnymi opóźnieniami dostaw, co daje gwarancję płynności operacyjnej.
PARTNER PORTALU
„Wartość i ilość przygotowanego stoku dają nam pewność, że jesteśmy dobrze przygotowani na nadchodzące miesiące. Nasza struktura towarowa sprzyja realizacji kolejnych wyzwań – dominują w niej nowoczesne, atrakcyjne handlowo produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem klientów – komentuje Diana Okular.
W perspektywie drugiej połowy roku Spółka spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży, zwłaszcza w najgorętszym okresie handlowym, czyli w czwartym kwartale 2024 roku. Tradycyjny wzrost popytu połączony z aktywnością promocyjną Esotiq & Henderson stwarza szansę na generowanie dobrych wyników.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie 8 pierwszych miesięcy 2024 r. wyniosły około 191,8 mln zł i były wyższe o ok. 4 proc., niż w tym samym okresie roku ubiegłego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – sierpień 2024 r. wyniosła około 68 proc. i według szacunków była wyższa o 3,5 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą w odpowiednim okresie roku ubiegłego.
„Przed nami najbardziej intensywny okres roku. Wprowadzamy do sprzedaży nową linię ESOTIQ BLOOVII, dedykowaną młodszej klientce, z atrakcyjnym designem i konkurencyjnymi cenami, co otworzy przed nami nowe segmenty rynku.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
W połączeniu z naszą mocną pozycją rynkową i szeroką bazą lojalnych klientów mamy pewność, że druga połowa roku przyniesie oczekiwane wyniki” – dodaje Diana Okular.
Spółka na koniec czerwca 2024 roku zarządzała siecią 287 salonów, z czego 72 to salony własne, a 215 to sklepy franczyzowe, o łącznej powierzchni 17 945 mkw.