KG Group buduje centrum handlowe Designer Outlet Kraków, za zarządzanie nim i proces najmu odpowiada ROS Retail Outlet Shopping. Wśród najemców znajdzie się marka Guess, która na terenie centrum otworzy sklep o powierzchni 440 mkw.
W Krakowie, u zbiegu ulic Nowohuckiej i Galicyjskiej, powstaje Designer Outlet Kraków. Na powierzchni najmu o ok. 20 000 m2 będą funkcjonować sklepy 120 marek modowych i lifestyle’owych, które w porównaniu do tradycyjnych sklepów oferować będą asortyment w cenach niższych o 30–70% przez cały rok. Miejsce to wybrał między innymi Guess – globalna marka lifestyle’owa, która swoje produkty oferuje w ponad 80 krajach na świecie. W centrum Designer Outlet Kraków zostanie otwarty jej sklep o powierzchni 440 m2, w którym znajdzie się pełna oferta Guess. Klienci będą mogli kupić produkty z kolekcji damskiej, męskiej, a także odzież dziecięcą. Dostępne będą także akcesoria i obuwie.
„Otwarcie nowego Designer Outlet Kraków jest świetnym momentem na pojawienie się marki Guess i umocnienie naszej pozycji w Krakowie. Bardzo dobra lokalizacja nowego centrum spowoduje, że dotrzemy nie tylko do klientów, którzy dobrze nas znają, ale pozwoli nam też dotrzeć do nowych klientów z Krakowa i okolic” – mówi Waldemar Madajczyk, VP European Markets CEE.
Centrum powstaje w funkcjonującej już strefie zakupowej, w miejscu z utrwaloną tradycją handlową. Designer Outlet Kraków otoczony jest także stale rozwijającą się strefą mieszkaniową i biurową. W pobliżu kompleksu handlowego znajdują się dwie bardzo istotne dla infrastruktury miejskiej arterie – autostrada A4 (Wrocław–Kraków–Rzeszów) oraz droga ekspresowa S7 (Gdańsk–Warszawa–Kraków). Ułatwieniem komunikacyjnym dla osób korzystających z transportu zbiorowego jest przystanek autobusowy zlokalizowany na terenie kompleksu handlowego. Wokół centrum outletowego zaplanowano 2000 miejsc parkingowych.
„Marki premium budują wokół siebie silną, emocjonalną więź z klientami. Guess to atrakcyjna i poszukiwana marka, a w Designer Outlet Kraków jej produkty będą dodatkowo dostępne w obniżonych cenach. Spodziewamy się bardzo dużego sukcesu związanego z otwarciem jej sklepu w tym miejscu” – mówi Thomas Reichenauer, Współzałożyciel i Dyrektor Zarządzający, ROS Retail Outlet Shopping.
„Jesteśmy przekonani, że Designer Outlet Kraków stanowi doskonałe miejsce do prowadzenia działalności. Naszym celem jest stworzenie środowiska, w którym najemcy mogą odnieść sukces i które przyniesie klientom zadowolenie z dokonywanych zakupów. Razem z Guess tworzymy jeszcze lepsze doświadczenie zakupowe dla wszystkich, którzy będą odwiedzać nasze centrum handlowe” – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes Zarządu KG Group.
Centrum będzie nie tylko miejscem zakupów, ale również strefą spotkań dla całej rodziny. Znajdą się w nim restauracje i kawiarnie, oferujące różnorodną kuchnię. KG Group planuje wykorzystanie we wnętrzach naturalnego światła dziennego dzięki zastosowaniu świetlików dachowych. Szerokie korytarze ze strefami relaksu sprawią, że centrum będzie wyjątkowym miejscem do zakupów i spędzania wolnego czasu.
Otwarcie centrum zaplanowano na wiosnę 2025 roku.
KG Group to holding spółek o ugruntowanej pozycji na rynku nieruchomości komercyjnych, mieszkaniowych i biurowych. Grupa jest obecnie właścicielem 11 parków handlowych Atut o powierzchni ponad 70 tysięcy m2. Obiekty krakowskiego inwestora funkcjonują m.in. w Krakowie, Pruszkowie i Bełchatowie, a kilka kolejnych w Małopolsce i na Mazowszu znajduje się w fazie budowy. KG Group z dużym powodzeniem działa również na rynku nieruchomości mieszkaniowych. Do tej pory spółka zrealizowała kilkanaście tego typu inwestycji m.in. w Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu.
ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu specjalizuje się w doradztwie na rynku nieruchomości dla handlu detalicznego oraz zarządzaniu centrami outletowymi sieci Designer Outlet oraz innowacyjnymi konceptami handlowymi w całej Europie. Od 2024 r. ROS jest częścią notowanej na francuskiej giełdzie działającej na rynku nieruchomości grupy FREY z siedzibą w Reims Bezannes. Założyciele ROS Thomas Reichenauer i Gerhard Graf będąc uznanymi specjalistami w branży posiadają wieloletnie doświadczenie na europejskim rynku outletowym. ROS obejmuje swoim działaniem wszystkie etapy projektu, od znalezienia odpowiedniej lokalizacji po rozwój wszystkich aspektów zarządzania operacyjnego. Zrównoważony rozwój centrów jest wspierany przez silną partnerską współpracę z markami, wysokiej jakości standardy sprzedaży oraz obsługi klienta, a także innowacyjne podejście marketingowe zapewniane przez profesjonalny zespół zarządzający wyższego szczebla. W portfolio ROS w Europie znajdują się: Designer Outlet Soltau, City Outlet Geislingen, Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec, Premier Outlet Budapest, Designer Outlet Algarve, Designer Outlet Croatia, La Torre Outlet Zaragoza, M3 Outlet Polgár, Designer Outlet Luxembourg, Designer Outlet Kraków i wiele innych nowych projektów.