Skonsolidowane przychody ze sprzedaży towarów osiągnięte w III kwartale 2024 roku przez Grupę Kapitałową Monnari Trade S.A. wyniosły ok. 68,9 mln zł. Były niższe o 3,50% od przychodów w porównywalnym okresie 2023 r. (71,4 mln zł).
Grupa Kapitałowa wygenerowała przychody ze sprzedaży towarów za 9 miesięcy 2024 r. w wysokości 212,7 mln zł, co oznacza wzrost o 1,29% w relacji do porównywalnego okresu 2023 r. (210,0 mln. zł).
Marża brutto na sprzedaży towarów w III kwartale 2024 r. wyniosła 57,6%, w porównaniu do marży w wysokości 56,0% w analogicznym okresie 2023 r. Za okres 9 miesięcy b.r. marża brutto na sprzedaży towarów osiągnęła poziom 60,1%, w relacji do 58,4 % za 9 miesięcy 2023 r.
Na koniec września 2024 r. Grupa Kapitałowa posiadała 223 salonów sprzedaży (vs. 220 salony na koniec września 2023 r.) dla obu marek (Monnari 196 salonów własnych, franczyza Monnari 19 salonów, Femestage 8 salonów) wraz ze sklepem internetowym, o całkowitej powierzchni ok. 46,9 tys. metrów kwadratowych (46,6 tys. metrów kwadratowych na koniec września 2023 r.), co oznacza wzrost rok do roku powierzchni sieci o ok. 0,6 % i ilości salonów o ok.1,3%.
Dla przypomnienia Grupa Kapitałowa Monnari Trade w okresie I półrocza 2024 r., wygenerowała przychody na poziomie 148 444 tys. zł vs. 142 393 tys. zł w I półroczu 2023 r., co stanowi wzrost o 4,2%. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych stanowiła 77,3 % (79,3% w I pół. 2023) całkowitej sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia, zaś sprzedaż online 17,6 % (17,3 % w I pół. 2023), sprzedaż hurtowa i materiały ok. 5,2% (3,3 % w I pół. 2023).
PARTNER PORTALU
Na koniec czerwca 2024 r. Grupa Kapitałowa posiadała 210 salonów sprzedaży (vs. 225 salonów w I półroczu 2023 r.) dla obu marek (Monnari 178 salonów, franczyza MONNARI 20 salonów, Femestage 12 salonów) wraz ze sklepem internetowym, o całkowitej powierzchni ok. 46,4 tys. mkw. (48,1 tys. mkw. w I pół. 2023 r.), co oznacza spadek rok do roku powierzchni sieci o ok. 3,5 % i ilości salonów o 15.
Działalność Grupy Kapitałowej Monnari Trade koncentruje się na jednym rodzaju działalności, który uznano za podstawowy segment operacyjny – sprzedaż odzieży i akcesoriów odzieżowych. Spółka działa w ramach jednego segmentu geograficznego, którym jest terytorium Polski. Sprzedaż eksportowa jest marginalna, poniżej 0,1 % całości przychodów.
Polska marka modowa
Monnari jest polską marką odzieżową z 25-letnią tradycją. Od samego początku swojej działalności marka charakteryzuje się wyjątkowym podejściem do mody. Autorskie projekty, opracowane przez zespół doświadczonych projektantów, od lat podbijają serca pewnych siebie i nowoczesnych kobiet, pragnących wyrazić swoją indywidualność poprzez styl.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Szeroki asortyment ubrań, dodatków oraz toreb dostępny jest w 209 salonach w całej Polsce oraz w sklepie internetowym emonnari.pl. Każda konstrukcja powstaje z myślą o figurach polskich kobiet, dlatego też w salonach Monnari pełne stylizacje stworzą Panie noszące rozmiary 36 – 46. Ta rozmaitość sprawia, że marka jest dostępna dla każdej kobiety chcącej poczuć się wyjątkowo.