LANCERTO wprowadziło na rynek pierwszą damską kolekcję z certyfikatami NFT dla kurtek i płaszczy. To pierwszy krok w przygotowaniach do cyfrowego paszportu produktu (DPP), inicjatywy Komisji Europejskiej, która ma na celu wspieranie transformacji w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym.
Technologię do realizacji projektu dostarczył partner marki – firma Go2NFT.
Kolekcja obejmuje 15 modeli okryć wierzchnich zaprojektowanych w Polsce przez zespół LANCERTO. Każdy model z kolekcji CertifyNFT jest ściśle limitowany.
O początku planowania kolekcji, istotnym założeniem było projektowanie ograniczonej ilości sztuk, co nie tylko nadaje jej wyjątkowy charakter, ale też przyczynia się do niemarnowania ubrań. Po zeskanowaniu kodu QR użytkownik otrzymuje informacje o produkcje, jego unikalny numer seryjny, specyfikację techniczną, opis i skład surowcowy. Wszystkie te dane są przechowywane w technologii blockchain – są niezmienne, bezpieczne i niepodrabialne.
„Dzięki certyfikacji NFT i oznaczeniu ubrań indywidualnym tagiem/hologramem, produkty LANCERTO zyskują nowy poziom autentyczności i ochrony przed podróbkami. To innowacyjne podejście wspiera również obieg cyrkularny w modzie – gdy obecna właścicielka kurtki czy płaszcza LANCERTO zechce sprzedać swoje ubranie na popularnej platformie odzieżowej, będzie mogła łatwo potwierdzić jego oryginalność za pomocą aplikacji.
PARTNER PORTALU
Taki krok jest dla nas kluczowy, ponieważ transformacja w stronę gospodarki o obiegu zamkniętym jest elementem strategii zrównoważonego rozwoju, zgodnej z unijnymi regulacjami ESPR. Zgodnie z nimi w latach 2026-2027 wszystkie produkty odzieżowe sprzedawane w UE będą musiały posiadać cyfrowy paszport produktu, zawierający informacje o składzie, pochodzeniu, możliwościach naprawy i recyklingu.
Certyfikacja NFT jest naszym przygotowaniem do tych przyszłych standardów i rewolucji w świadomości konsumenckiej, na którą już teraz jesteśmy gotowi” – mówi Mariusz Serafin, Dyrektor Marketingu i Ecommerce LANCERTO.
Całość kolekcji LANCERTO CertifyNFT została zaprojektowana tak, aby służyła przez lata i nie była typowym produktem branży fast fashion.
„LANCERTO na wpływ na cały łańcuch dostaw, osobiście selekcjonujemy materiały i dodatki do naszych ubrań. W przypadku płaszczy zastosowaliśmy tkaniny wełniane o zwiększonej gramaturze, wzmocnione nieznacznym dodatkiem przędzy syntetycznej, która poprawia wytrzymałość, odporność na peelingowanie czy odbarwienia.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Co więcej, w przypadku kurtek zastosowaliśmy naturalne wypełnienie z puchem. Konstrukcja kurtki została podzielona na segmenty, dzięki czemu warstwa ocieplająca zawsze pozostaje w jednym miejscu, nie ubija się i nie przemieszcza.
Zaś sama tkanina wierzchnia to zagęszczony nylon o podwyższonych parametrach ścieralności i odporności na rozrywanie – dzięki takim rozwiązaniom ubrania LANCERTO posłużą długi czas bez konieczności ich wymiany w garderobie. Właśnie dlatego zastosowaliśmy technologię udostępnioną przez Go2NFT, która daje możliwość informowania klientów o jakości, składzie i innych parametrach naszych produktów, to zdecydowanie wyróżniająca się wartość dodana na polskim rynku odzieżowym”.” – dodaje Michał Grochala, Brand Manager marki.
Rozpoczęcie współpracy LANCERTO i Go2NFT to także krok w kierunku łączenia doświadczeń konsumenckich w świecie wirtualny i realnym.
„Wybór naszej nowatorskiej technologii NFT przez LANCERTO to krok w stronę „technologicznej mody”, wzbogaconej o możliwości, jakie dziś oferuje technologia NFT. NFT otwiera nowe możliwości budowania relacji z klientami oraz uruchamia nowe kanały marketingowe, które zwiększają atrakcyjność produktów. Jako pionierzy w tej dziedzinie wiemy, że nasza technologia phygital NFT to więcej niż tylko innowacja – to sposób na budowanie autentyczności i zaufania do marki.
Już ponad 50 marek zaufało naszym rozwiązaniom, co potwierdza ich skuteczność i rosnące znaczenie na rynku. LANCERTO nie tylko zabezpiecza oryginalność swoich produktów, ale również przygotowuje się na nadchodzące regulacje Komisji Europejskiej, takie jak Cyfrowy Paszport Produktu (DPP), które mają wprowadzić większą przejrzystość w branży.
Świadomi klienci coraz częściej doceniają autentyczność i wyjątkowość, wybierając marki podzielające te wartości. LANCERTO, obierając ten kierunek, staje się wzorem do naśladowania dla innych firm na rynku” – dodaje Jessica Nascimento, CEO Go2NFT.
Kolekcja damska z tagami CertifyNFT jest dostępna w sklepie internetowym lancerto.com oraz poprzez wybrane salony stacjonarne LANCERTO, a także w każdym salonie na indywidualne zamówienie poprzez usługę Click and Collect dostępną w serwisie internetowym.
16 lat na rynku
LANCERTO to polska marka założona w 2008 roku. Znana ze swojego innowacyjnego stylu, komfortowej i wysokiej jakości odzieży, butów i akcesoriów dla mężczyzn i kobiet. Kolekcje marki powstają z myślą o osobach ceniących wygodę i elegancję. Ekskluzywnie wyselekcjonowane tkaniny, perfekcyjny krój oraz staranność wykończenia to pewność nienagannego wizerunku w każdej sytuacji.
LANCERTO dysponuje sklepem online lancerto.com oraz ogólnopolską siecią salonów sprzedaży zlokalizowanych w największych miastach Polski, w których profesjonalni i wykwalifikowani doradcy klienta dobiorą ubranie pod kątem okazji, potrzeb i cech fizycznych klienta.